تاریخ انتشار: 1398/06/31 09:43
کد خبر: 87155

بروز رسانی میشود| لحظه به لحظه با دربی 90

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس عصر امروز آغاز می‌شود اما از ساعت ها پیش از آن هواداران خود را به ورزشگاه رسانده‌اند.
بروز رسانی میشود| لحظه به لحظه با دربی 90

دربی پایتخت امروز نود یا نودویکمین قسمت از خود را روی پرده به نمایش خواهد گذاشت. از اواخر دهه ۴۰ که این دو تیم در صحنه فوتبال ایران به عنوان رقیب سنتی مطرح شدند تا حالا، اتفاقات زیادی در تقابل مستقیمشان رخ داده است؛ از دیدارهای پرگل تا مسابقات جنجالی و البته دیدارهایی کسل‌کننده. بازی امروز چطور خواهد بود؟

 

اگرچه امکان دارد بازی دربی کیفیت فنی خیلی بالایی نداشته باشد اما بی‌تردید حواشی آن از گوشه و کنار مورد توجه خواهد بود. اینجا تیم تحریریه ورزش سه در استادیوم آزادی جذابیت‌های دربی را از ساعت ۸ صبح خواهند نوشت، به امید این که هیچ اتفاق تلخی در جریان بازی و پیش و پس از آن رخ ندهد.

14:00- بنر عماد صفیاری کودک هوادار استقلال مقابل در ورودی غرفه پدرش در ورزشگاه آزادی. امروز پیش از شروع بازی، یک دقیقه سکوت برای عماد در نظر گرفته شده است؛ کودکی که به دلیل برق گرفتگی و سهل انگاری جان خود را مقابل غرفه پدرش از دست داد.

 

 

13:55- مسئولان باشگاه پرسپولیس پیگیر دریافت بلیت از باشگاه استقلال به عنوان میزبان بازی و همچنین شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به عنوان مسئول فروش بلیت‌های این بازی بودند، اما تا این لحظه حتی یک قطعه بلیت هم به باشگاه پرسپولیس اختصاص پیدا نکرده است(فارس)

 

13:53-وقتی تقسیم‌بندی تماشاگران 50-50 باشد چه فرقی می‌کند روز تعطیل باشد یا غیرتعطیل. اگر 90 به 10 بود فرق داشت اما حالا که 50-50 است فرقی ندارد. با این حال ما اصرار داریم بازی برگشت روز تعطیل باشد تا مردم با فراغ بال بیشتری به ورزشگاه بیایند.(محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس در مصاحبه با رادیو تهران)

 

13:51- سید جلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس که به دلیل مصدومیت دربی 90 را از دست داد، در هتل اوین حاضر شد و با بازیکنان و مربیان دیدار کرد. کاپیتان پرسپولیس که امروز در دربی غایب است، سوار بر اتوبوس تیم شد و همراه سایر بازیکنان و مربیان به ورزشگاه آزادی آمد.

 

13:50- خبرنگاران که معمولا در دربی روز سختی دارند و بسیاری از دوستانشان از آنها انتظار تهیه بلیت دارند، در دربی 91 راحت شده اند، چون دیگر به شیوه قدیمی بلیت توزیع نمی شود و حتما باید از سایت تهیه شود.

 

13:45- محمد حسن انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس، ساعتی پیش از بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس از مسئولین درخواست داشته تا بازی برگشت دو تیم در روز تعطیل برگزار شود.

 

13:44- ازدحام عجیبی در مقابل گیت ها به وجود آمده و هواداران زیادی در قسمت ورودی حضور دارند. این در حالی است که تعداد هواداران داخل استادیوم به حدود ۲۵ هزار نفر می‌رسد.

 

 

13:40- بلندگوی ورزشگاه به طرز عجیبی از هواداران در ورزشگاه خواست، به شکل مناسبی رفتار کنند تا زمینه های حضور بانوان در بازی های لیگ برتر هم فراهم شود(اکنون حضور بانوان در بازی های ملی حل شده است ولی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تلاش می کنند تا حضور بانوان در بازی های داخلی هم انجام شود).

 

13:37- حسن یزدانی به دلیل مصدومیت کشتی هندی، بدون برگزاری فینال قهرمان جهان شد و بدین ترتیب شاهد تلاقی کشتی حسن یزدانی و دربی نخواهیم بود.

 

13:35-اگر تمایل دارید گزارش متفاوتی از آنچه در تلویزیون تدارک دیده شده است را تماشا کنید، می توانید با برنامه آنتن همراه شوید که پژمان راهبر به همراه مهرداد خانبان آنالیزور سابق پرسپولیس و صالح مصطفوی مربی سابق استقلال، به تحلیل بازی می پردازند.

 

13:30- در فاصله دو و نیم ساعت تا شروع بازی هنوز حتی روبروی جایگاه هم پر نشده است.

 

13:15 - در بیرون و داخل ورزشگاه برنامه هایی فرهنگی و سوگواری برگزار می شود.
 

۱۳:۰۰ - هواداران در بیرون ورزشگاه مشغول کری خوانی هستند، البته این در شرایطی است که هیچ درگیری میان آن ها شکل نگرفته است.

۱۲:۵۰ - هنوز بخش اعظمی از ظرفیت استادیوم خالی است و هواداران در حال ورود به ورزشگاه هستند.

۱۲:۳۱ - روزنامه خبر ورزشی به شکلی ویژه به دربی پایتخت پرداخته و از رینگ بوکس در صفحه اولش استفاده کرده؛ رینگ بوکسی که ابتدا در نشست خبری شکل گرفت.

۱۲:۱۲ - هاشم بیگ زاده مدافع سابق تیم استقلال شب گذشته در اردوی این تیم حضور یافت و با کاپیتان های آبی پوش دیدار کرد. او که سابقه طولانی بازی در دربی را دارد، چند روز پیش از میادین رسمی خداحافظی کرد.

۱۲:۰۰- بیشتر هواداران در قسمت روبروی جایگاه مستقر هستند و از همین حالا تیم خود را تشویق می‌کنند. هوای تهران به نسبت روزهای قبل خنک تر شده و در آخرین روز تابستان شرایط خوب جوی بر پایتخت حاکم است.

۱۱:۵۷ - در حالی که قرار بود رای سوپرجام پیش از دربی صادر، ابلاغ و منتشر شد اما این اتفاق رخ نداد تا همه منتظر نتیجه سوپرجام باشند.

 

۱۱:۴۰ - همسر میلاد میداوودی در گفتگو با خبرنگار گفت: از وقتی با میلاد آشنا شدم به فوتبال علاقه پیدا کردم و گل میلاد به پرسپولیس بهترین خاطره ما بود.

 

۱۱:۳۵ - سعید فتاحی درباره مجرمان دربی ۹۰ گفت: افراد مختلف در صورت تخلف از سوی دوربین‌های مداربسته شناسایی شده و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند. به هر حال با توجه به اینکه ذات فوتبال برد و باخت است امکان دارد هر اتفاقی بیفتد، اما باید فرهنگ نشستن هوادار روی صندلی مخصوص خود در فوتبال ایران هم جا بیفتد.

 

۱۱:۲۷ - محسن خلیلی که امروز به عنوان سرپرست روی نیمکت سرخ ها می‌نشیند، ۱۲ سال پیش توانست در هر دو بازی دربی گلزنی کند و لقب «رفت و برگشت» را به دست آورد.

 

۱۱:۱۰ - حدود ۵ هزار نفر از گیت ها عبور کرده اند. در اطراف استادیوم ترافیک خاصی وجود ندارد و در فاصله پنج ساعت تا شروع بازی همه چیز روند عادی خود را طی می‌کند.

 

۱۱:۰۲ - تیم استقلال در حالی اردوی خود در هتل المپیک را سپری می‌کند که در لحظه ورود ملی پوشان والیبال به این هتل، بازیکنان استقلال از جا بلند شدند و والیبالیست ها را تشویق کردند. چند نفر از ملی پوشان نیز با آن ها برخوردی صمیمانه داشتند.

 

۱۰:۴۶ - فرشید اسماعیلی هافبک محروم تیم استقلال تا آخر شب گذشته به بخشیده شدن امید داشت و در هتل محل اقامت آبی ها نیز حضور یافت اما پس از قطعیت محرومیتش به خانه برگشت.

 

۱۰:۲۶ - مهدی ترابی ستاره تیم پرسپولیس در بازی قبلی بود. او در دربی ۸۹ هم درخشید و یک پاس گل داد. باید دید کالدرون او را پشت مهاجم استفاده می‌کند یا نه.

 

۱۰:۱۲ - درهای ورزشگاه آزادی به دلیل تجمع هواداران زودتر از زمان موعود باز شد. حالا تماشاگرانی که بلیت دارند روی سکوها مستقر هستند و بدون بلیت ها نیز به امید یک معجزه در محوطه آزادی زمان را سپری می‌کنند.

 

۱۰:۱۱ - کمتر کسی است که لبخند استراماچونی را دیده باشد اما دیروز زمانی که فهمید کالدرون تیمش را فرزند عزیز شده وزارت ورزش خوانده است، این چنین لبخندی معنادار زد!

 

۹:۵۹ - گابریل کالدرون روز گذشته صحبت های عجیبی را مطرح کرد. مهم ترین قسمت حرف های جنجالی او، صحبت درباره «فرزند وزارت» بود. سپس وقتی یک خبرنگار گفت که آیا منظور شما این است که به استقلال کمک بیشتری می‌شود، او گفت: وقتی چیزی را می‌دانید، نپرسید!

 

۹:۵۱ - این ترکیب استقلال در آخرین دربی برگزار شده است؛ نکته جالب جدا شدن ۶ بازیکن از این تیم ۱۱ نفره است. رحمتی کاپیتان سابق آبی ها که سال ها سنگربان این تیم بود حالا در تیم پدیده حضور دارد و یکی از مهم ترین غایبان مسابقه به شمار می‌رود.

 

۹:۴۳ - روزنامه فرهیختگان هشدار «خطر صفر صفر کسل کننده» را داده است؛ این روزنامه اعتقاد دارد دو تیم با خط حمله ضعیف به هم رسیده‌اند و امکان دارد همین موضوع به نقطه ضعفشان تبدیل شود.

 

۹:۳۷ - پرسپولیس پس از چهار سال با یک مربی جدید پای به دربی می‌گذارد؛ برانکو که ۴ بار استقلال را شکست داد حالا از خانه باید این تقابل سنتی را تماشا کند.

 

۹:۲۷ - انتظارخیر مسئول گیت‌های الکترونیک استادیوم آزادی در گفتگو با خبرنگار پایان تعداد بلیت ها را تایید کرد و گفت که هواداران بدون بلیت نباید به استادیوم بیایند.

 

۹:۲۰- پرسپولیس در بازی قبلی به سیستم دو مهاجم خود بازگشت؛ جونیور و علیپور عملکرد خوبی نداشتند و کالدرون امیدوار به درخشش آن ها در بازی با استقلال است.

33

۹:۱۵ - این ترکیب استقلال در بازی قبلی مقابل نفت مسجد سلیمان است؛ دیاباته و قائدی مصدوم هستند و فرشید اسماعیلی هم محروم است تا خط حمله آبی ها دست خوش تغییر شود.

34

۹:۱۰ - روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که تمام بلیت‌های بازی دربی فروخته شده است؛ البته سامانه بلیت فروشی ۵۷ هزار بلیت فروخته و به گفته مسئولان تعدادی از صندلی ها نیز به نهادها و ارگان ها اختصاص داده شده است.

 

۹:۰۰ - احتمالا امروز آخرین دربی تمام مردانه فوتبال ایران را شاهد خواهیم بود. با بیانیه ای که فیفا منتشر کرده است، به نظر می‌رسد شرایط برگزاری دربی ها نیز به سرعت تغییر کند.

 

۸:۵۵ - کودک ۶ ساله هوادار استقلال که هفته گذشته در ورزشگاه آزادی دچار برق گرفتگی شد و امروز بازیکنان دو تیم با یک دقیقه سکوت یاد او را گرامی خواهند داشت.بازهم به خانواده عماد تسلیت میگویید.

 

۸:۵۰ - با تغییر ساعت رسمی کشور، شوخی معمول استفاده از کلمه ساعت جدید و قدیم خواهد بود. باتوجه به انتقاداتی که از برگزاری زود هنگام دربی شده، شاید مسئولان فوتبال ایران قصدشان انجام بازی در ساعت ۵ (پنج قدیم) بوده است؛ به آن ها خرده نگیرید!

 

۸:۴۵ - وریا غفوری تنها بازیکن استقلال است که سابقه گلزنی در دربی را دارد. او در دربی ۸۷ گل برتری تیمش را زد.

 

۸:۳۰ - احمد نوراللهی، امید عالیشاه و علی علیپور سابقه گلزنی در دربی را با پیراهن قرمز دارند. البته مهاجم شماره ۷۰ در دربی برگشت لیگ چهاردهم و دربی رفت لیگ شانزدهم گلزنی کرد و حالا به دنبال زدن سومین گل است.

 

۸:۱۵ - استراماچونی و کالدرون مربیان استقلال و پرسپولیس برای اولین بار دربی را تجربه می‌کنند؛ این در حالی است که در شهرآورد قبلی برانکو و شفر با تجربه چند تقابل در این مسابقه به مصاف هم رفته بودند.

 

۸:۱۰ - روزنامه گل با جلدی ۵۰-۵۰ به استقبال دربی رفته است؛ منظور آن ها به یک دربی است که تازه پیدا شده و نتیجه آن نیز تساوی بود.

 

۸:۰۵ - باوجود فروش اینترنتی بلیت، هوادارانی که از شهرستان‌ها آمده اند در اطراف استادیوم حضور دارند.

 

۸:۰۰ - بازهم درهای ورزشگاه ساعت ۱۰ صبح باز می‌شود و این به معنای برگشت کامل به شرایطی است که پیش از تاخیر لیگ قرار بود از آن ها فرار کنیم اما باوجود تاخیر در آغاز برگزاری لیگ ایران در فصل جدید همه چیز به همان منوال سابق است. برگزاری ۱۰-۹۰ دربی وتو شد و حالا درهای دربی از ساعت ده باز می‌شود تا ازدحام هواداران مشکلی ایجاد نکند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d7wwd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمام بلیت های دربی فروخته شد