تاریخ انتشار: 1396/06/22 19:14
کد خبر: 183334

پورموسوی: باید حذف از جام حذفی را فراموش کنیم

سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: با توجه به اینکه مصدومان برگشته و به تیم اضافه شده بودند، متاسفانه در جام حذفی باختیم.
پورموسوی: باید حذف از جام حذفی را فراموش کنیم

سید اکبر پورموسوی در نشست خبری پیش از بازی فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان، اظهار داشت: ابتدا می‌خواهم به خانواده فولاد تسلیت بگویم که یکی از هواداران خود را از دست داد. در مورد بازی هم باید بگویم بعد از سه هفته تعطیلی، روند خیلی خوبی داشتیم. با توجه به اینکه مصدومان برگشته و به تیم اضافه شده بودند، متاسفانه در جام حذفی باختیم. این چیزی از ارزش‌های ما کم نخواهد کرد.

وی افزود: هم ما و هم سپاهان تقریباً شرایط یک شکلی داریم. هر دو تیم، جام حذفی را از دست داده‌اند و حالا باید تمام تمرکزمان را روی لیگ برتر بگذاریم. ما علی‌رغم بازی خوبی که مقابل ایرانجوان انجام دادیم بازی را باختیم اما باید سعی کنیم آن باخت را به فراموشی بسپاریم. الان هم ما و سپاهان سعی می‌کنیم با بازی‌ها و پیروزی‌هایمان در لیگ برتر حذف از جام حذفی را فراموش کنیم.

سرمربی تیم فولاد خوزستان در مواجه شدن با سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته می‌شود شکست فولاد مقابل ایرانجوان به خاطر عدم تمرکز بازیکنان و پرداخت نشدن مطالبات آنها بود، تصریح کرد: در بحث پشتیبانی جا دارد از مدیریت و هیئت مدیره باشگاه تشکر کنم. آنها همه شرایط را برای ما مهیا کردند اما فکر می‌کنم مقابل ایرانجوان ما از لحاظ فنی غافلگیر شدیم علیرغم همه هشدارهایی که به بچه‌ها داده بودم در دقیقه 80 روی یک ضد حمله دروازه ما باز شد.

وی تاکید کرد: اینکه من به بچه‌هایم گله‌مند بودم به خاطر این بود که آنها خیلی سرتر از ایرانجوان بودند. بحث ما فقط بحث روحی و روانی بود. شاید ما نسبت به ایرانجوان کمتر روی مسائل روحی و روانی کار کرده بودیم. در بازی‌های حذفی فشار بیشتر روی تیم میزبان است چون هر چقدر بگذرد روحیه مهمان بیشتر و روحیه میزبان کاهش پیدا می‌کند. همچنین تیم میزبان چون مقابل هوادارانش بازی می‌کند می‌خواهد هر طور شده بازی را ببرد اما با گذشت زمان فشار زیادی را روی خود احساس می‌کند. یکی از دلایل دیگری که باعث شکست ما در جام حذفی شد این بود که 3 هفته از گردونه مسابقات خارج شدیم. شما الان اگر نگاه کنید 8 تیم لیگ برتری از جام حذفی کنار رفتند که 6 تیم از آنها مقابل یک حریف دسته یکی بازنده شدند. اصلی‌ترین دلیل آن به نظر من این بود که چون لیگ برتری‌ها از شرایط بازی دور بودند اما دسته یکی‌ها توانستند بازی کنند.

پورموسوی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاری که از او پرسید آیا تعطیلات روی عملکرد شما تأثیر منفی داشت یا خیر؟ تصریح کرد: صددرصد تعطیلی مسابقات در حذف نه تنها فولاد بلکه همه تیم‌های لیگ برتری از جام حذفی تأثیر داشت.

وی با اشاره به پیروزی شب گذشته پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: من قصد داشتم شروع صحبت‌هایم با تبریک به جامعه و فوتبال ایران شروع شود اما متأسفانه درگذشت یکی از هوادارانمان ما را ناراحت کرد و خیلی سخت بود که در روزی که یکی از هواداران فولاد از دنیا رفته من صحبت‌هایم را با تبریک شروع کنم. ممکن بود دلخوری‌هایی در این مورد به وجود بیاید. به هر حال برد پرسپولیس را تبریک می‌گویم و مطمئنم که باعث رشد کل فوتبال ایران می‌شود.

سرمربی تیم فولاد خوزستان در خصوص نقش برانکو ایوانکویچ در پیروزی پرسپولیس مقابل الاهلی گفت: به هر حال برانکو نقش زیادی در این پیروزی داشت. مربیان خارجی معمولاً حرفه‌ای‌تر از ما هستند و نگاهشان به فوتبال چیز دیگری است. وقتی یک مربی خوب به ایران می‌آید و همه امکانات در اختیارش قرار می‌گیرد می‌تواند نتایج خوبی هم بگیرد. بر عکس این موضوع هم می‌تواند اتفاق بیفتد. گاهی وقت‌ها یک مربی خوب به ایران می‌آورید اما چون نمی‌توانید او را حمایت کنید این سرمربی هم نمی‌تواند نتیجه بگیرد. برانکو در پرسپولیس امکانات، اکیپ کامل و هوادار در اختیار دارد. او مربی بزرگی است که هم در رده ملی و هم در رده باشگاهی کمک زیادی به فوتبال ایران کرده است.

پورموسوی در مورد آخرین وضعیت افتتاح ورزشگاه اختصاصی تیم فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: قرار بود این استادیوم را در آبان‌ماه به ما تحویل بدهند اگر این اتفاق بیفتد ما می‌توانیم در نیم فصل دوم بازی‌های‌مان را در آنجا برگزار کنیم. باید از مسئولان شهری هم بخواهیم که به برخی مشکلات این ورزشگاه توجه کنند. مسیر ورزشگاه فولادآرنا مسیر دوری است و ارگان‌هایی مانند اتوبوسرانی می‌توانند کار حمل و نقل هواداران به این ورزشگاه را راحت‌تر کنند. درست است که این ورزشگاه برای فولاد خوزستان است اما فوتبال و مردم این استان بهره‌اش را می‌برند. مسیر این ورزشگاه مسیر بدی است و امیدوارم همه مسئولان دست به دست هم بدهند تا هوادار به آنجا بیاید چون ورزشگاه بدون هوادار فایده ندارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jnppo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خبری خوش برای طارمی؛انصاری حال و روز خوبی ندارد!

اعتراف سرمربی فولاد به قدرت پرسپولیس
پورموسوی: پرسپولیس پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد