تاریخ انتشار: 1398/06/25 11:18
کد خبر: 87877

سرمربی سابق تیم امید درگذشت

رودی گوتندورف سرمربی سابق تیم امید ایران در 93 سالگی چشم از جهان فرو بست.
سرمربی سابق تیم امید درگذشت

رودی گوتندورف یکی از قدیمی ترین مربیان فوتبال در جهان بود که از سال ها پیش در تیم های مختلف مربیگری می کرد. او در کوبلنز آلمان متولد شد و کارش را از تیم ستاره آبی زوریخ آغاز کرد و سپس به استرالیا، ایران، چین و شیلی رفت. اتفاقی که دوران فوتبالی او را تحت تاثیر قرار داد، جنگ جهانی دوم بود. این رخداد بزرگ سبب شد تا مربیان و بازیکنان فوتبال آلمان دچار سرگردانی شده و باعث شود که رودی هم به کشورهای آفریقایی، آسیایی و جزایر حوزه اقیانوس برود.

پس از مرگ او، رئیس فدراسیون فوتبال استرالیا اعلام کرد که از درگذشتش بسیار ناراحت است و شاید این بدترین لحظه زندگی اش نیز باشد. وی همچنین عنوان کرد: رودی برای مربیگری آفریده شده بود و کار اصلی اش اصلاح و بازسازی تیم بود. ما بابت حضورش در کشورمان تشکر می کنیم و این مایه افتخار ما بوده است. به نمایندگی از مردم استرالیا تسلیت خودم را به خانواده رودی اعلام می کنم.

گوتندورف سال 1368 خورشیدی به فوتبال ایران آمد و هدایت تیم امید ایران را برعهده گرفت. قرار بود حتی به تیم ملی بزرگسالان نیز برسد اما این اتفاق رخ نداد.

او سال 2015 در آستانه نود سالگی گفت: روح شاد و سرزنده ای دارم، من عاشق ریسک پذیری هستم و می خواهم به دل چالش های جدید بروم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aapgg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آقای مجیدی!باور کنید رئال‌مادرید و بارسلونا هم این‌جوری خودکشی نمی‌کنند!!
نقدی بر عملکرد فنی تیم امید؛