تاریخ انتشار: 1398/05/08 22:37
کد خبر: 92435

اختصاصی/ نشست خطیر و جواب‌های عجیب او؛ از رحمتی تا پاتوسی

نکاتی قابل تامل در خصوص نشست خبری خطیر معاونی که بالاتر از مدیرعامل حکم صادر می کرد و صد البته نفوذ داشت و اما الان دیگر سمتی در استقلال ندارد .
اختصاصی/ نشست خطیر و جواب‌های عجیب او؛ از رحمتی تا پاتوسی

علی خطیر، معاون باشگاه استقلال پس از استعفای خود در نشست خبری امروز سه‌شنبه پاسخگوی سؤالات خبرنگاران و البته به گفته خودش برای دفاع از عملکرد دوران حضورش که در استقلال بود.

فارغ از اینکه این برای اولین بار است که یک معاون پس از استعفا، کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کند، اینکه چرا او در قالب یک مصاحبه از حق خود دفاع نکرد، جای سؤال است!

به هرحال خطیر با تعداد محدودی خبرنگار که اکثر آن‌ها حامی او در رسانه‌های خود بودند، نشستی را برگزار کرد. صحبت‌هایی که برخی درست و برخی نادرست، کمی ایجاد حاشیه برای استقلال و کمی دور کردن دشمنان از استقلال بود.

بر کسی پوشیده نیست علی خطیر یک فرد خبره و کاربلدی است که استقلال او را به تور خود انداخت و در خیلی از مسائل حقوقی نقش مهمی و پررنگی را ایفا کرد. مختومه کردن پرونده‌های یازالده گومز و پروپئیچ و حتی پیگیری پرونده سوپرجام از رزومه درخشان او در استقلال بود.

اختلاف با وینفرد شفر سرمربی فصل گذشته آبی‌ها و انتخاب فرهاد مجیدی و اختلاف پیدا کردن با خود فرهاد هم جزو کارنامه سیاهی بود که معاون باشگاه طی یک فصل گذشته داشت.

اینکه خطیر به بازیکنی باج نداده و حتی سر صفرهای قرارداد هم اجازه فرماندهی بازیکنی را نداده است، می‌تواند کارنامه او را ستاره‌دارتر کند. در واقع خطیر تصمیم داشت ریشه بازیکن سالاری در تیم را بخشکاند که تا حدی هم موفق شد.

اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا معاون باشگاه برای ماندن آیاندا پاتوسی، ستاره فصل گذشته تیم که هواداران منتظر حفظ او بودند، تمام زورش را نزد؟

چرا او برای ماندن پاتوسی که موفق نبود، می‌گوید وظیفه من نبوده اما برای این بازیکن بلیت سفر به امارات می‌خرد و همه جا این خبر نشر داده می‌شود که پاتوسی با معاون باشگاه برای مذاکره قرار دارد، در حالی که قراری در کار نبوده چرا که از مدت‌ها قبل باشگاه استقلال از خرید این بازیکن منصرف شده بود!

خطیر در این نشست گفته مخالف رفتن رحمتی بوده و از دو ماه قبل یکی از اعضای هیات مدیره نام او و چند بازیکن دیگر را روی تخته نوشته که باید بروند اما بعدها همان فرد با آن بازیکنان مجدداً مذاکره کرد. این درحالی است که در تجمعی که هواداران استقلال مقابل باشگاه داشتند از خطیر خواستند مهدی رحمتی از این تیم جدا شود و او این اطمینان را به هواداران داد که قرارداد رحمتی تمدید نمی‌شود و پس از وقوع این اتفاق خطیر به عنوان قهرمان قصه‌ها که باند رحمتی را متلاشی کرد، مورد تشویق هواداران قرار گرفت و حتی همان روزها هم خطیر هیچ صحبتی مبنی بر مخالفت اش بابت رفتن سنگربان با سابقه تیم نکرد.

اما حرف‌های ابهام برانگیز خطیر به اینجا ختم نمی‌شود. او درخصوص رابطه‌اش با شفر گفته: در استقلال هیج کسی به اندازه من با شفر رابطه خوبی نداشت اما به سرمربی تیم گفته‌اند قرار است خطیر او را اخراج کند و همین باعث اختلاف بین ما شد. این درحالی است که اختلاف بین معاون و مربی تیم به گوش همه رسیده و علنی شده بود. جالب است که خطیر درحالی این صحبت را دروغ می‌ داند که در ادامه به صراحت می‌گوید پس از پایان بازی با پدیده مشهد (اردیبهشت ماه) تصمیم گرفتیم شفر را کنار بگذاریم و نکته جالب تر آنکه خطیر می‌گوید با استراماچونی از فروردین ماه مذاکره کرده بودم و این یعنی نقشه اخراج شفر از یک ماه قبلتر توسط او و مسؤولان باشگاه کشیده بود. واقعیت این است حداقل معاون باشگاه به طور قطعی شفر را برای فصل آتی حفظ نمی‌کند و خبری که به دست شفر از جانب او رسیده، کاملاً درست بوده است.

معاون باشگاه در جایی از این کنفرانس گفته: پاتوسی از شفر ایراد می‌گرفته و به نداشتن تمرین و نبود تنوع تاکتیکی گله می کرده است اما آن روزها هم شفر هم به نبود زمین تمرین شکایت می‌کرد و زمان بازی‌ها به قدری فشرده بود که استقلال زمانی جز ریکاوری نداشت و تا جایی باید به شفر هم حق داد که تا پایان فصل استقلال زمین تمرین مستقل نداشت و البته این وظیفه مدیران و معاونان باشگاه بود که آن را فراهم کنند.

و اگر پاتوسی، شفر را به عنوان سرمربی قبول نداشته، چطور به تیم جدید این مربی ملحق شده و زیر نظر او کار می‌کند؟

البته خطیر از وینفرد شفر بابت دلال خطاب کردنش و پخش چت او و همچنین از فرهاد مجیدی بابت پخش فایل صوتی او عذرخواهی کرده است. البته خود خطیر هم می‌داند معذرت خواهی او آبی را به جوی برنمی‌گرداند اما برای آنکه معاون باشگاه استقلال با عذرخواهی بیشتر مورد تشویق قرار بگیرد، او حاضر به این کار شده است.

به هرحال علی خطیر که انسان باهوش و با سوادی است و توانست در بسیاری از مسائل حقوقی پرونده‌های استقلال را ببندد، عامل بسیاری از حواشی هم در تیمش بود. شاید اگر کمی در همکاری با رسانه‌ها باهوش‌تر عمل می‌کرد و خود را درگیر هر شخص و فردی نمی‌کرد این چنین از جمع آبی‌ها جدا نمی‌شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kgj88

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خطیر: هیچ اختلافی بین من و شفر نبوده و نخواهد بود/در کنار هم استقلال جدیدی می سازیم