تاریخ انتشار: 1396/06/08 16:20
کد خبر: 185877

ماجرای 9 کاذب در تاکتیک اسپانیا؟

اسپانیا برای دیدار حساس انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در مرحله گروهی می‎تواند از همان سیستمی استفاده کند که در فینال یورو ۲۰۱۲ استفاده کرد.
ماجرای 9 کاذب در تاکتیک اسپانیا؟

 تیم ملی فوتبال اسپانیا در رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ عمدتا از ۹ کاذب استفاده کرد و در فینال آن بازی‌ها که ایتالیا را شکست دادند هم برنامه همین بود. حالا بعد از ۵ سال دوباره ایتالیا رقیب این تیم است و اسپانیا می‎تواند از همان سیستم استفاده کند.

این تاکتیک توسط سرمربی آن زمان اسپانیا، ویسنته دل‎بوسکه، استفاده می‎شد که در تیمش خط میانی‎ای قوی با حضور بازیکنانی مانند سسک فابرگاس داشت. حالا این تیم چندین گزینه تهاجمی دارد و در غیاب دیگو کاستا برنامه «لوپتگی» این است که دوباره از همان تاکتیک استفاده کند.

آلوارو موراتا هم می‎تواند در خط حمله بازی کند، اما ناکامی او مقابل BBC ایتالیا، یعنی مثلث بارزالی، بونوچی و کیلینی در بازی‌‎های قهرمانی اروپا به این معنی است که گزینه‎های دیگری هم روی میز هستند.

این که در این تیم بازیکنی مانند آسنسیو وجود دارد و همچنین هافبک‎های تهاجمی بازیکنانی از قبیل کوکه، تیاگو، سیلوا و ایسکو هستند، یعنی دوباره استفاده از سیستم دل‌بوسکه می‌‎تواند منطقی باشد و اسپانیا را به موفقیت برساند.

اگر بپرسید بازیکنی که در تیم لوپتگی بیشتر گل را زده چه کسی بوده پاسختان یک مهاجم نیست. بلکه داوید سیلوا است که از سپتامبر گذشته ۸ گل زده و در ۴ بازی اخیر این تیم هم توانسته دروازه حریفان را باز کند.

البته که در خط حمله هم گزینه‎های دیگری هستند که بتوانند لباس قرمزها را به تن کنند و تنها یکی از آن‌ها داوید ویا است که به تازگی با دعوت سرمربی از لیگ امریکا به اروپا سفر کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ag85e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


یورو زیر21 ساله های اروپا2017 قرعه کشی شد