تاریخ انتشار: 1398/05/01 16:38
کد خبر: 93032

ورشرق: بدهی های استقلال با سایرباشگاه‌ها مشابه است

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان گفت: وضعیت باشگاه استقلال بی‌شباهت به دیگر باشگاه‌ها نیست و تقریباً همه باشگاه‌ها سابقه بدهی در پرونده خود دارند.

جمشید نورشرق رئیس کمیته وضعیت بازیکنان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه گفته می‌شود باشگاه استقلال بدهی 5 میلیاردی دارد و اگر آن را پرداخت نکند نمی‌تواند از بازیکنان جدیدش استفاده کند، گفت: من رقم دقیق بدهی‌های باشگاه استقلال را نمی‌دانم ولی آنها هرچقدر بدهی داشتند از طریق باشگاه‌شان اعلام کردیم.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود نفراتی مثل عمران‌زاده، مجید صالح و ... از استقلال طلبکار هستند، گفت: من اسامی طلبکاران را حفظ نیستم ولی مجید صالح را مطمئن هستم که از باشگاه استقلال طلبکار است. استقلال یکی از باشگاه‌هایی است که باید بدهی‌هایش را پرداخت کند و در صورتی که این اتفاق نیفتد نمی‌تواند از بازیکنان جدیدش استفاده کند.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان تأکید کرد: البته وضعیت باشگاه استقلال بی‌شباهت به دیگر باشگاه‌ها نیست و تقریباً همه باشگاه‌ها سابقه بدهی در پرونده خود دارند. البته فقط دو باشگاه هستند که سابقه بدهی در پرونده نداشتند و تعدادی از باشگاه‌ها هم در حال تسویه کردن بدهی‌های‌شان هستند و عده‌ای هم در حال رایزنی و تسویه حساب با طلبکاران. 

وی در پاسخ به این سؤال که پس چطور فصل گذشته برخی از باشگاه‌ها بدهکار بودند اما از بازیکنان جدیدشان استفاده کردند، گفت: حقیقت ماجرا این است که شاید به دلیل بی‌تجربگی طرحی که اشاره کردیم به صورت کامل اجرا نشده باشد اما امسال با حمایتی که مهدی تاج، ابراهیم شکوری و سازمان لیگ داشته‌اند قطعاً این طرح اجرایی خواهد شد.

نورشرق افزود: روز گذشته هم تصمیمی برای به کارگیری بازیکنان خارجی در باشگاه‌ها در کارگروهی گرفتیم که در آن جلسه مقرر شد باشگاه‌ها باید سه شرط را برای استفاده از بازیکنان خارجی اجرا کنند.

وی تصریح کرد: در وهله اول باشگاه باید گواهی تسویه از فدراسیون و کمیته وضعیت بگیرد و در وهله دوم باید مستنداتی ارائه کند که می‌تواند از عهده تعهدات به این بازیکنان خارجی بربیاید. بحث سوم هم که اجرایی شد این است که یک کمیته فنی بازیکنانی که می‌خواهند به باشگاه‌های مختلف بروند را مورد ارزیابی قرار بدهد.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان در ادامه گفت‌وگو با فارس تأکید کرد:‌ به جز بحث بازیکنان در مورد جابه‌جایی مالکیت باشگاه‌ها هم تصمیم گرفتیم. در این جلسه مقرر شد اگر باشگاهی بدهی‌های خود را به صورت کامل تسویه نکند نقل و انتقال آن باشگاه به هیچ عنوان رسمی نخواهد شد. ما این تصمیمات را برای نزدیک شدن به استانداردهای AFC اتخاذ کردیم.

نورشرق در خصوص اینکه باشگاه نساجی هنوز میزبان بدهی‌هایش مشخص نیست اما به مالک جدید واگذار شده است، گفت: اتفاقاً به خاطر همین اتفاقات بود که به سازمان لیگ اعلام کردیم جابه‌جایی به این شیوه اصلاً رسمی نیست و حتماً باید در محل سازمان لیگ یا هیأت فوتبال انجام شود تا زمانی که مالکان قبلی گواهی تسویه حساب نیاورند مجاز به نقل و انتقال مالکیتی نخواهند بود. در غیر این صورت سازمان لیگ به هیچ عنوان این نقل و انتقالات را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی تأکید کرد: ما به دنبال پاشنه آشیل‌ها هستیم و تلاش‌مان این است که مشکلات را به این شکل حل کنیم. اما از طرف دیگر باشگاه‌ها باید یکسری درآمدها داشته باشند که از آن محروم هستند. مثلاً‌ بلیت فروشی، حق پخش و ... اتفاقاتی است که باشگاه‌ها نمی‌توانند از آنها درآمدزایی کنند. از طرف دیگر ثبات مدیریت یکی از مشکلات عجیب باشگاه‌های ما است. به طور مثال مدیر مجبور است چهار بازیکن اسمی بیاورد تا در کوتاه‌مدت نتیجه بگیرد و به همین خاطر شاید بدهی‌های زیادی روی دست آنها باقی بماند.

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان  در پاسخ به این سؤال که این مصوبات از کی اجرایی می‌شود، گفت: فکر می‌کنم این موضوع باید به تأیید هیأت رئیسه فدراسیون برسد اما بلاتردید از نیم‌فصل دوم مصوبات بازیکنان خارجی اجرایی خواهد شد. 

نورشرق تأکید کرد: بنابر فرموده مقام معظم رهبری همه مؤظف هستند از تولیدات داخلی استفاده کنند. به طور مثال و طبق فرمایش رهبر انقلاب تیم‌ها باید از امکانات و تولیدات داخلی استفاده کنند. یا اگر قرار است از بازیکن خارجی استفاده شود بهتر است کیفیت آن بازیکن خارجی بیشتر از بازیکن داخلی باشد اما باید جلوی این اتفاقات را بگیریم که تکرار نشود.

وی ادامه داد: شما فکر می‌کنید پروپیچ چه کیفیتی به فوتبال ایران اضافه کرد. طلبی که باشگاه استقلال از فیفا داشت و می‌توانست کمک حال باشگاه شود خرج بازیکنی شد که هیچ چیزی به فوتبال ایران اضافه نکرد. من معتقدم نباید از پرداخت چنین طلبی خوشحال بود چون این پول به جیب یک بازیکن رفت و از حساب یک باشگاه خارج شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3e8ovp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



واکنش سخنگوی دولت به واگذاری استقلال و پرسپولیس