تاریخ انتشار: 1398/03/27 20:05
جنگ حقوقی پرسپولیس- الاهلی بر سر برانکو در فیفا!
کد خبر: 96490

احتمال شکایت پرسپولیس از طرف سعودی

در صورتی که پرونده جنجالی برانکو و باشگاه پرسپولیس به نتیجه نرسد مدیران باشگاه به دنبال شکایت از طرف عربستانی به فیفا به علت تحریک سرمربی تحت قرارداد آن‌ها هستند.
 احتمال شکایت پرسپولیس از طرف سعودی

تقابل برانکو و مدیران باشگاه پرسپولیس به احتمال فراوان وارد فاز جدیدی و البته ناخوشایندی خواهد شد. شمشیری دو لبه که در صورت موفقیت مدیران باشگاه را از زیر فشار هواداران خارج خواهد کرد و البته اگر با نتیجه منفی رو به رو شود بیش از پیش مدیرعامل باشگاه و اعضای هیئت مدیره را با انتقاد مواجه می‌کند.

مدیران پرسپولیس در دو هفته اخیر با استناد به قرارداد منعقد شده بین برانکو ایوانکوویچ و باشگاه، با خیال راحت از ماندن این مربی کروات در لیگ نوزدهم سخن به میان آوردند. موردی که البته با توجه به عدم پرداخت به موقع قرارداد، آن‌ها را زیر فشار سنگینی برد و حالا بعد از قهرمانی در جام حذفی و لیگ برتر و با توجه به جدی شدن شایعات جدایی برانکو مدیران را در تکاپو برای تامین مبلغ مورد نظر وا داشته است.

حالا اما اخبار نه چندان خوشی از باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد. در قرارداد برانکو دو بند آورده شده که در صورت عدم پرداخت به موقع مبلغ توافق شده او می‌تواند به صورت یک طرفه قرارداد خود را فسخ کند. از طرفی نیز اگر همه شرایط به صورت آرمانی و طبق توافقات پیش می‌رفت، مربی محبوب تیم با پرداخت مبلغی می‌توانست راه جدایی را در پیش گرفته و به هر تیمی که می‌خواهد برود. حالا با انتشار خبر توافق برانکو با الاهلی، مدیران پرسپولیس برای فرار از انتقاد و فشار هواداران قصد دارند تا راه دیگری را در پیش بگیرند.

آن‌ها که مدام اعلام می‌کنند تمام مطالبات برانکو آماده است و در صورت پرداخت این فرد سرمربی قطعی پرسپولیس خواهد بود، پس از جدی شدن حضور برانکو در عربستان صبح امروز با ارسال نامه‌ای به باشگاه الاهلی اعلام کردند که گزینه آن‌ها با سرخپوشان قرارداد دارد و در صورت توافق با برانکو باید تبعات آن را نیز در نظر بگیرند. با این حال هنوز هیچ گونه جوابی از سوی طرف سعودی دریافت نشده است. دومین قدم سرخ‌ها برای ماندن برانکو نیز ارسال نامه به فدراسیون فوتبال است. گویا مدیران باشگاه به دنبال این هستند با استفاده از قدرت فدراسیون و روابطی که با نهادهای بالاتر وجود دارد، برانکو را وادار به پایبندی بر قراردادش بکنند. موضوعی که پای فیفا را به این مسئله باز خواهد کرد. مدیرعامل باشگاه با نظر اعضای هیئت مدیره به این جمع بندی رسیده‌اند که در صورت عدم توافق، پرونده حقوقی علیه باشگاه الاهلی در فیفا باز کنند. طبق اسنادی که مدیران باشگاه تهیه کرده‌اند تمام مبلغ مورد نظر برانکو از سوی پرسپولیسی‌ها آماده پرداخت بوده و طبیعتا مانعی برای ادامه همکاری وجود نداشته است. اما طرف عربستانی با تحریک برانکو او را متقاعد به جدایی کرده و به همین دلیل پرسپولیس به دنبال باز طرح شکایت در فیفا هستند. چیزی به مانند شکایت ریز اسپور ترکیه علیه پرسپولیس که در خصوص انتقال مهدی طارمی وجود داشت.

اما در خصوص این موضوع دو نکته مهم وجود دارد. طبق قانون فیفا یک مربی در صورت اینکه سه نامه به باشگاه برای دریافت مطالبتش ارسال کند می‌تواند بعد از آن علاوه بر فسخ  قرارداد، غرامت نیز دریافت کند. برانکو قبل از بازی دربی اولین نامه خود را با گلایه فراوان به باشگاه ارسال کرد و خواهان دریافت مطالبات خود شد. سپس بعد از شکست استقلال دومین نامه برانکو از طریق وکیلش در اختیار مدیران باشگاه قرار گرفت. نتیجه‌اش شد پرداخت 500 هزار یورو از مبلغ قرارداد سرمربی. اما این مبلغ همه میزان بدهی نبود و یک میلیون یورو دیگر باقی ماند.

دغدغه اصلی برانکو هم دریافت این میزان به علاوه مبلغ دستیاران بود. به همین دلیل نامه سوم از طرف وکیل او به باشگاه ارسال شد و برانکو تلویحا از عدم کار در پرسپولیس خبر داد. او در مصاحبه‌های مختلف خود بر این نکته پافشاری کرد که پول خود را کامل از پرسپولیس می‌گیرد اما ادامه همکاری هنوز مشخص نیست. مسئله‌ای که مدیران باشگاه به آن توجه نکردند و مدام از ماندن برانکو در جمع سرخ‌ها برای آرام کردن هواداران خبر دادند. هر چه هست این تقابل بین برانکو و مدیران پرسپولیس هر روز منفی تر از گذشته پیگیری می‌شود و باید دید در نهایت چه عواقبی برای دو طرف در پی خواهد داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rzxdw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



بیانیه رسمی باشگاه پرسپولیس درخصوص جدایی برانکو + عکس