تاریخ انتشار: 1398/03/05 17:12
کد خبر: 98741

واکنش وکیل دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس به حکم کمیته اخلاق

وکیل دروازه‌بان ملی‌پوش تیم پرسپولیس به صدور رای از سوی کمیته اخلاق در خصوص اتفاقی که برای این دروازه‌بان در شهر جم رخ داد واکنش نشان داد.
واکنش وکیل دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس به حکم کمیته اخلاق

مصطفی سلیمانی در خصوص رأی صادر شده از سوی کمیته اخلاق علیه علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم پرسپولیس به دلیل اتفاقات رخ داده در شهرستان جم گفت: ما امروز نسبت به ایراداتی که در رأی صادر شده وجود داشت به کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اعتراض کردیم چرا که رأی صادر شده ایرادات ماهوی و شکلی زیادی داشت و پر از اشتباه بود. در بحث صلاحیت در رأی صادره در همه موارد که به آن استناد شده آیین‌نامه انضباطی است و کمیته انضباطی باید به این مسئله رسیدگی می‌کرد. 

وی افزود: موضوع دیگر در خصوص رأی صادره این است که به آیین‌نامه اخلاق فیفا استناد شده و طبق ماده ۶۷ آیین‌‌نامه کمیته اخلاق باید براساس آیین‌نامه داخلی به این مسئله رسیدگی می‌شد. در ماده ۶۷ آیین‌نامه کمیته اخلاق صدور حکم براساس آیین‌نامه فیفا به مواردی نظیر سکوت، اجمال یا ابهام است و آیین‌نامه در این باره محدودیت‌هایی ایجاد نموده است. استناد به آیین‌نامه اخلاق فیفا در صدور حکم فاقد وجاهت است چرا که با دسترس بودن آیین‌نامه داخلی موجبی برای استناد به سایر ضوابط وجود ندارد.

وکیل دروازه‌بان ملی‌پوش تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: موضوع بعدی این است که ماده ۵۳ و ۵۹ استفاده شده در این رأی مربوط به اخراج از زمین فوتبال است و ارتباطی بین آن و تخلف آقای بیرانوند وجود ندارد. در دادنامه صادره به حسن شهرت آقای بیرانوند اشاره شده اما این مسئله هیچ تأثیری بر کیفیت و کمیت حکم صادر شده ندارد. موارد بدتر از این مسئله در حین مسابقه انجام شده اما چنین احکامی در خصوص آن دیده نمی‌شود. هرچند که دوستان در کمیته محترم اخلاق کاهش ارزش ملی پول را زیر نظر داشته‌اند.

سلیمانی ادامه داد:‌ مجازات تعیین شده برای تخلف موکلم وفق ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ برای جرائم سنگین در جرائم عمومی در نظر گرفته می‌شود (جرائم ارتکابی درجه ۳) که این رأی خود گواه دیگری است بر عدم رعایت تناسب در تخلف ارتکابی و مجازات اعمال شده. مضاف بر اینکه اعمال همزمان مجازات جریمه مالی و محرومیت ولو تعلیقی و عذرخواهی موید به آن است که سوابق موکلم، حسن شهرت و زحمات چندین ساله او در عرصه ملی کمترین تأثیری در حکم صادره نداشت و اشد مجازات برای او در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که با این شرایط آیا باید مبلغی واریز شود تا بیرانوند بتواند مقابل سپاهان به میدان برود، خاطرنشان کرد: وفق ماده ۵۲ و مفهوم مخالف ماده ۶۳ آیین‌نامه کمیته اخلاق، احکام مالی قابلیت تجدیدنظر دارند و فقط احکام غیرمالی را می‌توان به صورت فوری اجرا کرد و این موضوع منصرف از احکام مالی است. اینکه کمیته محترم اخلاق اعمال تعلیق را منوط به پرداخت جریمه نقدی می‌کند با فلسفه تجدیدنظرخواهی و حق مسلم محکوم علیه در اعتراض به حکم صادره در تعارض آشکار است و کمیته محترم اخلاق با استناد ماده ۱۱۲ آیین‌نامه انضباطی اعلام نموده که حکم به محض صدور و ابلاغ اجرا می‌شود اما همانطور که گفته شد اجرای حکم درباره مسائل مالی استثنای این ماده است و در بند ۴ ماده ۱۰۳ کمیته انضباطی اعلام شده که تجدیدنظرخواهی مانع اجرای حکم یا توقف اجرای آن خواهد شد مگر اینکه حکم مورد اعتراض ناظر به تسلیم وجه، مال یا جریمه نقدی باشد که در این صورت تا زمان اعلام نتیجه تجدیدنظرخواهی، اجرای حکم متوقف می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: بنابراین رأی صادره در این مورد خلاف نص صریح آیین‌نامه کمیته انضباطی و کمیته اخلاق است. در نهایت موکل من ضمن عذرخواهی بابت اتفاقات رخ داده امید دارد که کمیته محترم استیناف، اصول مسلم حقوقی آیین‌نامه اخلاق و انضباطی و عرف مسلم حاکم بر فعالیت‌های ورزشی را مدنظر قرار داده و حکم عادلانه‌ای اعلام نماید. با توجه به رأی صادر شده آقای بیرانوند مشکلی برای بازی با سپاهان نخواهد داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qweo9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


این همه استقلالی‌ها با من شوخی کردند، یک بار هم من شوخی کردم