تاریخ انتشار: 1398/02/29 17:17
کد خبر: 99509

پیرلو 40 ساله شد

بازیکن بزرگ تاریخ فوتبال ایتالیا 40 ساله شد و پیام‌های تبریک زیادی دریافت کرد.

آندرا پیرلو امروز تولد 40 سالگی‌ را جشن می‌گیرد.فوتبالیست بزرگ سابق تیم‌های برشا، اینترمیلان، رجیانا،‌برشا،‌آ.ث میلان، یوونتوس و نیویورک‌سیتی که در آتزوری ( تیم ملی ایتالیا) 116  بازی کرد، به همین خاطر امروز پیام‌های تبریک زیادی از طرف دوستانش دریافت کرد.حتی فیفا و یوفا نیز سالروز تولدش را تبریک گفتند.

وی در سال 2006 با تیم ملی کشورش به مقام قهرمانی جهان رسید. وی در حالی این جام ارزشمند را کسب کرد که در مرحله انتخابی با دو گلی که به اسکاتلند از روی ضربه آزاد زد،‌صعود تیم کشورش را به جام جهانی تضمین کرد.

 در بازی اول و مقابل غنا پیرلو گل اول ایتالیا را به ثمر رساند و پاس گلی را به ویچنزه یاکویینتا داد تا بازی ۲-۰ تمام شود و در نهایت بهترین بازیکن زمین شناخته شد. در بازی با آمریکا او پاس گلی برای آلبرتو جیلاردینو فرستاد و بازی با نتیجه ی ۱-۱ به پایان رسید.

در نیمه نهایی همان جام و مقابل آلمان ستاره ارزشمند پاس گلی را در دقایق اضافه به فابیو گرسو داد که تیمش برنده شود.

در پیکار با فرانسه اندره پیرلو پاس گل تساوی بخش را به مارکوماتراتزی و از روی کرنرداد. بازی به وقت اضافه و پنالتی کشیده شد و ایتالیا قهرمان شد. اندره پیرلو برای بار سوم برترین بازیکن زمین شناخته شد. او سومین بازیکن برتر جام شد و توپ برنز را کسب کرد. همچنین بهترین و بیشترین پاسور گل شناخته شد.

روزنامه‌های ایتالیا امروز بخشی را به او در شماره امروز خود اختصاص دادند و در موردش مطالبی به همین خاطر منتشر کردند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gwqe9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سنگربان افسانه ای فوتبال ایتالیا از خداحافظی منصرف می شود؟!