تاریخ انتشار: 1398/02/18 01:56
کد خبر: 100917

آژاکس - تاتنهام؛ آخرین فرصت لندنی‌ها، زمان پرواز شگفتی‌ساز‌ها

نام تیم دوم فینال فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا درپایان نبرد ورزشگاه «یوهان کرایف» مشخص می‌شود.
 آژاکس - تاتنهام؛ آخرین فرصت لندنی‌ها، زمان پرواز شگفتی‌ساز‌ها

تیم فوتبال آژاکس به خاطر برتری یک بر صفر دور رفت در زمین تاتنهام شانس بالایی برای نامیده شدن به عنوان تیم دوم فینالیست فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا دارد اما تیم جذاب پوچتینو که تنها ناکامی این فصل منچسترسیتی در بردن یک جام را رقم زده، با وجود نتایج ضعیف اخیر در لیگ داخلی، همیشه در میادین اروپایی غیرقابل پیش‌بینی بوده و همین موضوع نبرد ساعت 23:30 امشب تاتنهام و آژاکس به میزبانی تیم هلندی در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را جذاب می‌کند.

شرایط فعلی

تاتنهام نشان داده با وجود توانایی‌های فراوان و بازیکنان کلیدی هنوز به اندازه کافی برای حضور در 2 رقابت همزمان دشوار در حد لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان تمرکز  و قدرت ندارد. شاهد این مدعا نتایج ضعیف اخیر این تیم در لیگ برتر است که باعث شده ضمن از دست دادن رده سوم کار قطعی کردن حضورش در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا به هفته پایانی کشیده شود؛ جایی که تیم به یک تساوی برای ماندن در رده چهارم نیاز دارد. اخراج 2 بازیکن از جمله مین، ستاره کره‌ای در بازی قبلی، روحیه تیم را پایین آورده؛ هر چند ستاره کره‌ای پس از  گذراندن محرومیت بازی رفت برای این بازی آماده است. در سوی مقابل، آژاکس این هفته هم در لیگ داخلی بازی نداشت اما در فینال جام حذفی با 4 گل  ویلم تیلبورگ را برد و اولین جام فصل را به دست آورد.

 غایبان بازی

مانند بازی رفت، کین، لاملا و وینکس از تاتنهام و بانده و ایتینگ ازآژاکس غایبان بازی هستند، ضمن اینکه احتمال نرسیدن فرتونگن و آئوریه از تاتنهام وجود دارد.

رویارویی‌های قبلی

غیر از بازی رفت، تنها 2 بازی قبلی 2 تیم در فصل 1981-1980 جام در جام شکل گرفت؛ جایی که تاتنهام در بازی رفت در زمین آژاکس به برتری 3 بر یک دست یافت و در بازی برگشت هم به پیروزی 3 بر صفر رسید.

نکات کلیدی

*آژاکس در 8 بازی خارج از خانه اخیر اروپایی شکست نخورده است.

*تاتنهام برای اولین بار در شیوه فعلی و به طور کلی برای دومین بار در تاریخ به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها راه یافته است.

*تاتنهام هاتسپر به هفتمین باشگاه انگلیسی پس از منچستریونایتد، لیورپول، آرسنال، چلسی، منچسترسیتی و لیدزیونایتد بدل شد که موفق به حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.

ترکیب احتمالی

تاتنهام: یوریس، مین، آلی، اریکسن، سانچس، آلدروایرلد، تریپیر، سیسوکو، وانیاما، روس و مورا

آژاکس: اونانا، زیاش، فن‌دی‌بیک، ‌دی‌یونگ، نرس، تادیچ، مارزرویی، دی‌لیخت، بلیند، تالیافیگو و شونه

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qww78

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


11 بازیکن اصلی تاتنهام و آژاکس مشخص شدند