تاریخ انتشار: 1396/04/20 12:20
کد خبر: 196890

داورزنی: حکم جدیدی از دیوان عدالت ابلاغ نشده است/ نقاط ضعف اساسنامه جدید برطرف می‌شود

مجمع انتخاباتی فدراسیون تیرانداری به ریاست محمدرضا داورزنی در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است.
داورزنی: حکم جدیدی از دیوان عدالت ابلاغ نشده است/ نقاط ضعف اساسنامه جدید برطرف می‌شود

به گزارش فرتاک ورزشی ،مجمع انتخاباتی فدراسیون تیرانداری به ریاست محمدرضا داورزنی در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است.

داورزنی در ابتدای مجمع بیان کرد: امیدوارم بتوانیم با کمک هم شرایط با ثباتی را فراهم کنیم تابا توجه به ظرفیتی که در المپیک و بازی های آسیایی دارد و انتظاراتی که از این رشته  وجود دارد محقق شود.

داورزنی ادامه داد: بالاترین مرکزی که می تواند برای فدراسیون ها تصمیم گیری کنند مجامع هستند. کمیته ملی المپیک و وزارت وررزش پشتیبان فدراسیون ها هستند.وزارت ورزش سیاست های کلی را تدوین و ابلاغ می‌کند. کاری که وزارت ورزش با همکاری فدراسیون ها و کمیته المپیک انجام می دهد این است که تلاش می کند استقلال لازم را به فدراسیون ها بر گرداند و نقش دولت را فقط در حوزه نظاره گری ببیند.  

در اساسنامه جدید هم سعی کردیم روحیه استقلال فدراسیون ها حفظ شود. این موضوع در اصلاح اساسنامه جدید لحاظ شده که پیش نویس آن آماده است و در حال بر طرف کردن نقاط ضعف هستیم. فدراسیون ها به عنوان نهاد عمومی مستقل هستند و مجمع در مورد آنها تصمیم گیری می کند.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش همچنین گفت: حکم جدیدی از سوی نهادهای قضایی به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و فدراسیون ابلاغ رسمی نشده است. سال گذشته حکمی در مورد تیراندازی ابلاغ شد که وزارت ورزش و جوانان مدتی آن را نگه داشت، اما رئیس فدراسیون با پیگیری‌های مقام قضایی و شعبه اجرای احکام مجبور شد قانون را رعایت کند و پس از آن طبیعتا باید تکلیف انتخابات را مشخص می‌کرد و بر اساس آیین‌نامه‌ ثبت‌نام ها انجام گرفت.

او ادامه‌ داد: اخیرا بحثهایی مطرح شده است که حکم دیگری اعلام شده است، اما از سوی نهادهای قضایی هیچ حکمی به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و فدراسیون ابلاغ رسمی نشده است. هر اتفاقی برای فدراسیون تیراندازی بیفتد مجمع باید تصمیم گیری کند.

داورزنی با اشاره به این که تصمیم گیرنده در مورد فدراسیون تیراندازی مجمع است، تصریح کرد: وزارت ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک نمی‌توانند به لحاظ مقررات برای فدراسیون تعیین تکلیف کنند و همین مقررات می‌گوید که مجمع تنها تصمیم گیرنده برای فدراسیون است. ما نمی توانستیم منتظر بمانیم که چه تصمیمی در آینده گرفته می‌شود و آیا حکمی ابلاغ می‌شود یا نه و مجمع را برگزار نکنیم. ما نمی توانستیم تیراندازی را معطل کنیم و موظف بودیم قانون را رعایت کنیم. البته نه به عنوان کسی که تعیین تکلیف می‌کند چه کسی رییس شود،‌ بلکه ما فقط قانون را رعایت می‌کنیم و کسانی که باید تعیین تکلیف کنند اعضای مجمع هستند. برای وزارت ورزش  و جوانان فرقی ندارد که چه کسی رای بیاورد. آن کسی انتخاب می‌شود را اعضای مجمع مشخص می‌کنند. برای ما تیراندازی مهم است و کسی هم که به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شود حالا هر کسی که باشد مورد حمایت وزارت ورزش  و جوانان است.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش  و جوانان خطاب به کاندیداها گفت‌: با توجه به ظرفیتی که تیراندازی دارد و انتظاراتی که مردم از این رشته دارند تا در  المپیک و بازی‌های آسیایی شاهد عزت و سربلندی آن باشیم بنابراین انتظار می رود کسانی که در این انتخابات شرکت کرده‌اند برنامه‌های خوبی داشته باشند و برنامه‌های آنها به گونه‌ای باشد که از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنند. همچنین بعد از انتخابات نیز این رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rmoly

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وزارت ورزش و فراموشی کامل پرسپولیس

عکس یادگاری خواهران منصوریان با مسلمان