تاریخ انتشار: 1398/01/27 19:44
جنگ منطقه ای از سیرجان تا اراک؛
کد خبر: 103190

کدام تیم ها به لیگ نوزدهم می‌رسند؟

با پایان بازی های امروز لیگ آزادگان، حالا تنها 4 تیم شانس صعود به لیگ برتر را خواهند داشت؛ گل گهر، شاهین، گل ریحان و آلومینیوم.
کدام تیم ها به لیگ نوزدهم می‌رسند؟

 لیگ دسته اول فوتبال ایران موسوم به لیگ آزادگان به حساس ترین هفته های خود رسیده است. در شرایطی که در انتهای جدول 4 تیم برای بقا در لیگ برتر می جنگند، همین تعداد تیم نیز تلاش می کنند تا با قرارگیری در رده اول و دوم، جواز صعود به لیگ برتر را کسب کنند. پس از پایان بازی های امروز، حالا با قاطعیت می توان گفت که تنها گل گهر سیرجان، شاهین بوشهر، گل ریحان البرز و آلومینیوم اراک شانس صعود به لیگ برتر را دارند.

* حذف دیگر تیم های مدعی

تیم های بادران و مس کرمان باوجود پیروزی در بازی های امروز، شانس خود برای صعود را از دست دادند. دیگر تیمی که امیدوار بود به لیگ نوزدهم حرفه ای برسد، سرخپوشان پاکدشت بود که مقابل گل ریحان مغلوب شد و حالا در دو هفته پایانی شانسی برای صعود نخواهد داشت. این تیم ها در بهترین حالت نیز حداکثر 49 امتیازی خواهند شد و پایین تر از شاهین شهرداری بوشهر قرار می گیرند.

* جدول پیچیده تعداد مسابقات

نکته اصلی درباره این فصل لیگ آزادگان، انصراف دو تیم است که سبب شده جدول این مسابقات به هم بریزد. هم اکنون در پایان هفته سی و دوم، هر تیم 28 یا 29 بازی انجام داده است. در کورس بالای جدول، شاهین شهرداری تنها تیم با 29 بازی است و در واقع یک بازی کم تر از سه مدعی دیگر انجام خواهد داد. همین موضوع شانس شاهین رده دومی را تا حدی کاهش می دهد؛ هرچند که ایجاد فاصله سه امتیازی برای بوشهری ها با تفاضل +16، شرایط مطلوبی را برایشان به وجود آورده است.

* گل گهر؛ قهرمانی پیش از پایان؟

تیم گل گهر سیرجان هم اکنون با 52 امتیاز در صدر جدول است. شاگردان وینکو بگوویچ نسبت به تیم سوم جدول یعنی گل ریحان 4 امتیازی برتری دارند و همین موضوع سبب شده تا به نوعی صعود آن ها قطعی باشد. گل گهر هفته آینده در دیداری نسبتا آسان با شهرداری ماهشهر قعر جدولی دیدار می کند و اگر بازی را به نفع خود خاتمه دهد، جشن صعود و قهرمانی را پیش از پایان مسابقات برگزار می کند، در غیر این صورت آن ها با یک امتیاز از دو بازی هم می توانند لیگ برتری شوند.

* صعود کننده دوم؛ بوشهر، البرز یا اراک؟

هفته بعد گل ریحان در یک بازی حساس و سرنوشت ساز در تبریز به مصاف شهرداری خواهد رفت. همزمان با این مسابقه شاهین در زمین سرخپوشان به میدان خواهد رفت. آلومینیوم اراک نیز میهمان بادران خواهد بود. در صورتی که شاهین بتواند برنده بازی شود یا حتی یک امتیاز بگیرد، آلومینیوم شانس صعود را از دست می دهد. اما اگر شاهین بازی را نبرد و گل ریحان 3 امتیاز را بگیرد، بازی به دست نماینده البرز می افتد.

چرا که آن ها در این صورت یا با شاهین هم امتیاز می شوند یا با اختلاف کمتر از یک امتیاز نسبت به این تیم در رده سوم قرار می گیرد که این اختلاف را هم می تواند در بازی سخت و حساس هفته آخر مقابل گل گهر جبران کند. حال شاید دیداری کلیدی، بازی بین گل گهر و شهرداری ماهشهر باشد؛ اگر شاگردان وینکو صعود را قطعی کنند، آن وقت گل ریحان می تواند با آرامش بیشتری بازی هفته آخر را انجام دهد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rqjem

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل گهر در حد کلاس لیگ برتر!
علی رغم سیر نزولی سیرجانی ها در هفته های اخیر؛

تصاویر/ دیدار خونه به خونه و نود ارومیه (2)
از نگاه دوربین آبتین علی نیا؛