تاریخ انتشار: 1397/12/29 15:54
کد خبر: 106028

سوالات فوتبالی ای که جواب‌شان سال آینده مشخص خواهد شد

سال خورشیدی 1398 در حالی تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد که فوتبال ایران با معماهای بی‌جوابی مواجه است؛ پرسش‌های مهمی که پاسخ‌شان طی ماه‌های پیش‌رو مشخص خواهد شد.
سوالات فوتبالی ای که جواب‌شان سال آینده مشخص خواهد شد

به لیست این سؤالات جذاب نگاه کنید؛ گرچه قطعا جواب آنها به‌مراتب جذاب‌تر خواهد بود.

  سرمربی بعدی تیم ملی؟

هشتم بهمن‌ماه 97 با شکست 3 بر صفر برابر ژاپن، دوران هشت ساله حضور کارلوس کی‌روش در ایران رسما به پایان رسید. از آن زمان به بعد گمانه‌زنی‌ها در مورد سرمربی بعدی تیم ملی شروع شد، اما دست‌کم تا این لحظه خبری از عقد قرارداد با نفر جدید نبوده و بعید است که ظرف این چند روز باقی‌مانده از سال هم خبری بشود. به این ترتیب پرونده کلیدی و سرنوشت‌ساز انتخاب سرمربی تیم ملی به سال آینده موکول خواهد شد و خیلی‌ها منتظر می‌مانند ببینند جایگزین کی‌روش در حد او هست یا نه. با تأخیر به‌وجود آمده، طبیعتا فیفادی‌های نوروز هم به یغما می‌رود؛ چون اصلا تیمی در کار نیست که از آن استفاده کند.

 قهرمان لیگ هجدهم؟

این فصل از مسابقات لیگ برتر از نظر تعدد مدعی عنوان قهرمانی، تورنمنتی کم‌نظیر در تاریخ مسابقات باشگاهی ایران محسوب می‌شود. شاید بعد از لیگ سیزدهم که 4مدعی قهرمانی تا روز آخر با هم رقابت کردند، حالا لیگ هجدهم در حال تکرار همان خاطرات نفسگیر است. پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، سپاهان و پدیده، 5 تیم خوش‌ترکیبی هستند که فاصله معناداری در صدر جدول پیدا کرده‌اند و جام و سهمیه‌ها را بین خود تقسیم خواهند کرد. حتی تصور اینکه یک یا دو تیم از این جمع بعد از یک فصل سختکوشی ممکن است سهمیه آسیایی هم نگیرند دشوار است. بعد از اسم سرمربی بعدی تیم ملی، نام قهرمان لیگ شاید جذاب‌ترین سؤال 98 باشد.

 شفر می‌ماند؟

دوران کاری وینفرد شفر در استقلال بسیار پر فراز و فرود بوده است. برخلاف ظاهر شیک و محبوبیت بالای شفر، از نظر نتایج کسب‌شده دستاوردهای او به اندازه کافی قانع‌کننده به‌نظر نمی‌رسد. شفر فصل گذشته جام حذفی را گرفت که امسال از این جام اوت شده است. اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، آبی‌ها امسال برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم کار دشواری دارند. بنابراین فقط لیگ برای آنها باقی می‌ماند و اگر با این همه هزینه باز هم دست استقلال از جام کوتاه بماند، نگه داشتن شفر توجیه منطقی چندانی نخواهد داشت. بنابراین هفته‌های باقی‌مانده از لیگ برتر و مخصوصا داربی دهم فروردین برای آینده کاری شفر سرنوشت‌ساز خواهد بود.

  مدیر بعدی پرسپولیس؟

تعجب نکنید لطفا؛ اگرچه حکم مدیرعاملی ایرج عرب تازه خورده و هنوز حتی تیم جدید هیأت‌مدیره باشگاه مشخص نشده، اما تجربه نشان داده تغییر مدیریت در پرسپولیس زودتر از آنچه تصور می‌کنید اتفاق می‌افتد. در حقیقت از زمان استقرار دولت حسن روحانی در نیمه اول سال 92، پرسپولیس به‌طور متوسط هر 8‌ماه یک مدیرعامل عوض کرده است. در این مدت نفراتی مثل علی پروین، علیرضا رحیمی، بهروز منتقمی، حمیدرضا سیاسی، علی‌اکبر طاهری، حمیدرضا گرشاسبی و همین ایرج عرب بر مسند کار نشسته‌اند. بنابراین اگر فکر کرده‌اید در کل سال خورشیدی پیش‌رو خبری از تغییر مدیریت در پرسپولیس نخواهد بود، احتمالا اشتباه می‌کنید.

 رای سوپرجام؟

اگر خدا بخواهد در سال پیش‌رو تکلیف یکی از کشدارترین پرونده‌های حقوقی تاریخ فوتبال ایران هم مشخص خواهد شد. به این ترتیب نهایتا در تابستان 98 معلوم می‌شود قهرمان سوپرجام 97 کیست و آیا اعطای جام به پرسپولیس درست بوده یا نه. استقلال از سازمان لیگ به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده و تازه اگر اعتراض این تیم تأیید شود، سرخابی‌ها باید درون زمین به مصاف هم بروند. در این صورت ما تنها کشور جهان خواهیم بود که در فاصله یک هفته دو سوپرجام برگزار می‌کنیم؛ اول مال پارسال را، بعد مال امسال را. باز هم بگویید فوتبال ایران جذابیت ندارد!

 تیم بعدی طارمی؟

اخبار مربوط به جابه‌جایی مهدی طارمی، همیشه نقش پررنگی در رسانه‌های ورزشی ایران داشته است. داستان طوری است که اولش می‌گویند او از 5 لیگ معتبر جهان پیشنهاد دارد و حداقلش دیگر برای ویارئال یا والنسیا توپ خواهد زد، اما آخر سر آقا مهدی سر از ریزه‌اسپور یا الغرافه درمی‌آورد. استاد اخیرا فرموده‌اند «دارم به یک انتخاب بزرگ فکر می‌کنم»، اما اول تابستان اگر دیدید او به پرسپولیس برگشت، زیاد تعجب نکنید.

 سرخابی‌ها خصوصی می‌شوند؟

در دور جدید خصوصی‌سازی سرخابی‌ها، دولت از سوی مجلس مکلف شده است نهایتا تا شهریور 98 پرسپولیس و استقلال را به بخش خصوصی واگذار کند. اگر قانون را ملاک قرار بدهیم، قاعدتا باید این اتفاق در مهلت مقرر رخ بدهد و در سال پیش رو چشم‌مان به جمال سرخابی‌های غیردولتی روشن شود، اما اگر به تجارب تاریخی استناد کنیم نباید به تحقق این موضوع چندان خوش‌بین باشیم. به هر حال 20سال است دارند از این حرف‌ها می‌زنند، اما نمی‌شود که نمی‌شود که نمی‌شود.

 حق پخش؟

به‌تازگی مذاکرات جدیدی برای دریافت حق پخش تلویزیونی بین فدراسیون فوتبال و صداوسیما به‌وجود آمده است. حق پخش بزرگ‌ترین حلقه مفقوده اقتصادی فوتبال ایران است که درصورت وصول رقم واقعی، می‌تواند معادلات این حوزه را زیر و رو کند. امیدواری‌هایی به‌وجود آمده که این مهم برای آغاز لیگ نوزدهم در تابستان 98 قطعی شود؛ اما داستان حق پخش هم مثل خصوصی‌سازی سرخابی‌هاست. بشنوید و باور نکنید!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39be9q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


۳ ماه سرنوشت‌ ساز پیش روی استقلال

استقلال اهواز بدون سرمربی در رشت!
اختصاصی| استقلال به دنبال هفتمین مربی و رکوردشکنی؛