تاریخ انتشار: 1397/12/29 14:35
کد خبر: 106038

10 اتفاق مهمی که برای پرسپولیس در سال 97 رخ داد

سال 97، سال دشوار اما درخشانی برای پرسپولیسی‌ها بود.
10 اتفاق مهمی که برای پرسپولیس در سال 97 رخ داد

 آنها در همین سال برای دومین بار متوالی قهرمانی لیگ را جشن گرفتند و به یک قدمی قهرمانی در آسیا نیز رسیدند اما در نهایت در مقابل کاشیما تسلیم شدند؛ تیمی که بالاخره توانسته بود از محرومیت نقل و انتقالاتی فرار کند، در کورس مدعیان فصل جدید لیگ برتر باقی ماند. قرمزها در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا رؤیایی ظاهر نشده‌اند اما بهترین اتفاق ممکن برای این تیم، تمام کردن سال 97در بالاترین رتبه جدول رده‌بندی لیگ برتر بوده است!

  دوباره قهرمانی

پرسپولیس در حالی قهرمانی لیگ هفدهم را جشن گرفت که تقریبا از همان هفته‌های ابتدایی فصل رقیبی چندان جدی برای قهرمانی نداشت. آنها با صلابت در تمام فصل در صدر جدول ایستادند و سرانجام چند هفته قبل از پایان فصل، قهرمانی را قطعی کردند. پرسپولیس در روز پایانی لیگ و بازی مقابل سپیدرود، بالاخره قهرمانی‌اش در لیگ را جشن گرفت. این بار برخلاف سال قبل، هانی نوروزی به روی سکوی قهرمانی آمد و جام را در کنار سیدجلال حسینی بالای سر برد. پرسپولیس برای چهارمین بار در تمام تاریخ، قهرمان دومین فصل متوالی در فوتبال ایران شد. اگر آنها در لیگ هجدهم نیز روی سکوی اول قرار بگیرند، برای نخستین بار در تاریخ‌شان به 3قهرمانی پیاپی در لیگ رسیده‌اند.

  سوپرمنِ شماره 4

تیم برانکو در نخستین مرحله حذفی لیگ قهرمانان 2018، روبه‌روی الجزیره امارات قرار گرفت. الجزیره حریف چندان ترسناکی به‌نظر نمی‌رسید اما توانست با استفاده از بی‌دقتی پرسپولیسی‌ها، برنده مسابقه رفت شود. در دیدار برگشت بازی تا آخرین دقایق با تساوی دنبال می‌شد که سرانجام سیدجلال حسینی با یک ضربه تماشایی دروازه حریف را باز کرد. در واقع این گل زیبا و این پیروزی دراماتیک، ماجراجویی آسیایی پرسپولیسی‌ها را جدی‌تر از همیشه کرد. از همانجا به بعد هواداران باشگاه هیچ لقبی به جز «سوپرمن» را برازنده سیدجلال نمی‌دانند.

 جنجال سوپرکاپ

پرسپولیس در حالی برنده سوپرجام شد که این بازی هرگز در واقعیت انجام نشده بود. استقلالی‌ها با تاریخ برگزاری این مسابقه موافق نبودند و تصمیم گرفتند به جای انجام بازی به اردوی ترکیه بروند. سازمان لیگ نیز در واکنش به این تصمیم از سوی آبی‌ها، مسابقه را با رأی انضباطی 3 بر صفر به سود سرخ‌ها اعلام کرد. باشگاه پرسپولیس جام قهرمانی را نیز تحویل گرفت اما هیچ‌وقت مراسمی برای جشن گرفتن این قهرمانی برگزار نکرد.

  سنگ‌باران در اهواز

در هفته سوم فصل جدید لیگ برتر، اتفاقات عجیبی برای پرسپولیس رقم خورد. نبرد این تیم در اهواز به‌خاطر جوسازی‌های مربوط به بازی قبلی با فولاد در ورزشگاه آزادی، به جنجال کشیده شد. تماشاگران حاضر در ورزشگاه غدیر از همان دقایق ابتدایی، پرتاب سنگ به طرف ستاره‌های پرسپولیس را آغاز کردند. طبیعتا این بازی نباید در چنین شرایط خطرناکی ادامه پیدا می‌کرد اما داور و مسئولان سازمان لیگ، تصمیم به ادامه مسابقه گرفتند. خوشبختانه این جدال بدون تلفات جانی به پایان رسید. جالب اینکه گزارشگر تلویزیونی حین تماشای بارش سنگ‌ها، مدام روی «عادی بودن» اوضاع تأکید داشت!

 کابوسی برای قطری‌ها

مسیر پرسپولیس در لیگ قهرمانان 2018، به 2 تیم پرستاره قطری برخورد کرد و هر دو تیم، چاره‌ای جز تسلیم‌شدن در مقابل تیم معجزه‌گر برانکو نداشتند. در یک چهارم نهایی، کمتر کسی شانس صعود به مرحله بعد را برای پرسپولیس قائل بود اما آنها بعد از شکست بازی رفت در زمین الدوحیل، با یک کامبک استثنایی در تهران صعود به نیمه نهایی را قطعی کردند. در نیمه نهایی نیز بعید به‌نظر می‌رسید پرسپولیس با لشکری از بازیکنان مصدوم و محروم، شانسی برای مقاومت کردن در برابر ژابی و گابی را داشته باشد اما این بار قرمزها السد را در خانه‌اش شکست دادند. یک تساوی در آزادی، برای رسیدن پرسپولیس به نخستین فینال تاریخ‌اش در لیگ قهرمانان کافی بود. پرسپولیس با وجود محرومیت از نقل و انتقالات، کاری کرد که در هیچ دوره با هیچ نسلی موفق به انجامش نشده بود.

 تساوی داربی 

سال 97تنها با برگزاری یک داربی برای سرخابی‌ها به پایان رسید. این مسابقه در هفته هشتم لیگ برتر، با تساوی بدون گل پرسپولیس و استقلال تمام شد. نحوه بازی هر دو تیم در این جدال انتقادهای شدیدی را از سوی هوادارانشان در پی داشت. طرفداران هر دو تیم اعتقاد داشتند که برانکو و شفر برای این نبرد بیش از حد محافظه‌کاری به خرج داده‌اند. زمان زیادی از این مسابقه سپری شده اما پرسپولیسی‌ها هنوز به قضاوت فغانی در داربی رفت واکنش منفی نشان می‌دهند. آنها معتقدند در این بازی یک خطای پنالتی آشکار روی علی علیپور از سوی فغانی اعلام نشده است.

 کاشکی‌ما...

پرسپولیس بالاخره از طلسم همیشگی‌اش عبور کرد و طعم حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را چشید اما در نهایت به بزرگ‌ترین رؤیای‌اش نرسید. آنها با امیدواری زیادی به مصاف کاشیما رفتند اما در لحظاتی از نیمه دوم بازی رفت، دچار فروپاشی شدند و 2 گل از حریف دریافت کردند. آزادی برای دیدار برگشت کاملا پر از هوادار شد اما در پایان این مسابقه صدهزارنفری، جشن قهرمانی به تیم مهمان تعلق گرفت و جام پس از سفر کوتاه‌مدت به تهران، با کاروان کاشیما به ژاپن رفت.

 شاهکار بدون ملی‌پوش‌ها 

چند روز بعد از شکست در دیدار برگشت فینال آسیا،پرسپولیس درحالی‌که مهره‌های ملی‌پوش‌اش را در اختیار نداشت و از مصدومیت چند ستاره نیز رنج می‌برد، ناچار شد بازی در برابر پیکان را بپذیرد. پیش‌بینی‌ می‌شد یک شکست حتمی در انتظار سرخپوشان باشد اما آنها با وجود دریافت گل اول بازی، به مسابقه برگشتند و تیم مجید جلالی را با 2گل شکست دادند. شاید این تنها شبیه یک پیروزی کاملا «معمولی» به‌نظر می‌رسید اما کنار زدن پیکان در روز غیبت ملی‌پوش‌ها، معنای خاصی برای هواداران باشگاه داشت. آنها پس از این بازی، به تیم جان‌سخت و خستگی‌ناپذیرشان افتخار می‌کردند.

  پنجره باز شد 

پس از محرومیت از 2 پنجره نقل و انتقالات، پرسپولیسی‌ها بالاخره توانستند مهره‌های جدیدی به خدمت بگیرند و از این مهره‌ها در ترکیب اصلی استفاده کنند. مهدی ترابی، سروش رفیعی، محمد نادری و ماریو بودیمیر مهم‌ترین خریدهای پرسپولیس پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات بودند. تصور می‌شد با ورود چهره‌های تازه، تیم برانکو همه رقبا را از دم تیغ می‌گذراند اما این نفرات تا پایان سال 97هنوز هم به هماهنگی ایده‌آل با سایر مهره‌های پرسپولیس نرسیده‌اند. مهدی ترابی تا امروز، آماده‌ترین چهره تازه وارد باشگاه پرسپولیس بوده است.

   وقتِ چیپ زدن 

پرسپولیس سال را با صدرنشینی در لیگ برتر شروع کرد و با صدرنشینی در لیگ برتر به پایان رساند. این تیم هنوز در جدول جام حذفی نیز باقی مانده است. سرخپوشان با کنار زدن پدیده در دیدار حساس مرحله یک چهارم نهایی، به نیمه نهایی صعود کردند. این مسابقه در وقت قانونی با تساوی به پایان رسید و سرانجام مشهدی‌ها در ضربات پنالتی در برابر تیم میزبان تسلیم شدند. پنالتی چیپ علی علیپور، سومین شکست پدیده از پرسپولیس در این فصل از فوتبال ایران را رقم زد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nlzrx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزارش سایت پاختاکور از پرسپولیس؛ یکی از شناخته‌شده‌ترین تیم‌ها در قاره آسیا