تاریخ انتشار: 1397/11/28 16:18
کد خبر: 109730

اتفاقاتی که باعث فرورفتن استقلال در بحران شد

با شکست برابر تراکتورسازی تقریبا می‌توان گفت که آبی‌پوشان کار بسیار سختی برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر با توجه به فاصله ١٠ امتیازی با بالای جدول دارند.
اتفاقاتی که باعث فرورفتن استقلال در بحران شد

به‌ویژه حالا که سپاهان و پرسپولیس و پدیده در اوج به سر می‌برند و فولاد و تراکتورسازی هم روی نوار پیروزی و نتیجه‌گیری حرکت می‌کنند، اما نتیجه‌نگرفتن استقلال با اتفاقات و آمار و ارقام حیرت‌انگیزی رو‌به‌روست که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت. با درنظرگرفتن این مسأله که آنها حتی در جام حذفی هم از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.
آمار ناامید‌کننده از تیم شفر
هواداران استقلال در شرایطی انتظار موفقیت و کسب عنوان قهرمانی را از این تیم دارند که بررسی عملکرد استقلال تا به اینجای مسابقات لیگ یک حقیقت تلخ را به هواداران این تیم و جامعه فوتبال نشان می‌دهد. آبی‌پوشان تاکنون مقابل هشت تیم بالای جدول موفق به کسب سه امتیاز نشده‌اند و بدترین نکته اینجاست که در بازی مقابل تیم‌های بالانشین جدول به جز دیدار رفت با تراکتورسازی حتی یک گل هم به ثمر نرسانده‌اند! شفر معمولا در بازی‌ مقابل تیم‌های قوی لیگ ترکیبی دفاعی را به زمین می‌فرستد و همین مسأله باعث شده نتایج خوبی کسب نکنند. انتقاد از تصمیمات فنی شفر و عملکرد بازیکنان هم حالا با استناد به این آمار که به هیچ‌عنوان در خور شأن استقلال نیست، شروع شده است.
٣ استادیوم و بدون زمین تمرین!
استقلال سه مجموعه ورزشی در اختیار دارد؛ ورزشگاه امام رضا(ع) و ورزشگاه مرغوبکار که هر دو چمن مصنوعی دارند و در اختیار تیم‌های پایه هستند. زمین چمن کمپ مرحوم ناصر حجازی هم شرایط خوبی ندارد که مدت‌هاست در آن تمرینی برگزار نمی‌شود. به این ترتیب تمرینات آبی‌پوشان معمولا یا در زمین شماره دو آزادی یا در زمین صنایع دفاع برگزار شده است. این‌که مدیران باشگاه در کنار این‌همه ریخت‌وپاش مالی توانایی پیداکردن یک زمین تمرین مناسب برای این تیم بزرگ را ندارند، غیرقابل انکار است و بی‌تفاوتی مدیریتی را به همه هواداران این تیم نشان می‌دهد. مسأله نداشتن یک زمین تمرین اختصاصی به کنار،‌ مدیران باشگاه حتی در برنامه‌ریزی درست و فراهم‌کردن امکانات برای برگزاری تمرینات باشگاه هم با بحران روبه‌رو شده‌اند. شاید برای هواداران استقلال غیرقابل باور باشد که بدانند دیروز بازیکنان این تیم را به سالن وزنه هتل المپیک راه نداده‌اند اما این اتفاق رخ داده است. طبق اعلام رسمی باشگاه دیروز قرار بود بازیکنان اصلی در سالن وزنه و استخر و سونای هتل المپیک تمرین کنند و بقیه بازیکنان در ورزشگاه ‌آزادی. منتهی وقتی استقلالی‌ها برای تمرین به سالن وزنه مراجعه کردند، از ورودشان ممانعت و به آنها اعلام شد هماهنگی برای برگزاری این جلسه تمرینی صورت نگرفته‌ است! چند روز قبل هم وقتی شاگردان شفر برای تمرین به زمین شماره ٢ آزادی رفتند، متوجه شدند که تیم بادران درحال برگزاری تمرین در آن محل است و به همین ترتیب بازیکنان تمرین را ترک کردند. البته باشگاه استقلال هم در اطلاعیه‌ای چنین توجیه خنده‌داری برای اتفاق رخ‌داده داشت:   «دلیل برگزارنشدن تمرین ریکاوری استقلال، برخی مسائل مربوط به نامه‌نگاری‌های اداری و تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه بود که باعث شد در تمرین ریکاوری بازیکنان ناهماهنگی ایجاد شود که این مسأله برطرف شد.»
خریدهای میلیاردی در اوج بی‌پولی!
با وجود تمام این مشکلات، استقلال از نظر خرید بازیکن رکوردی تاریخی داشته و هزینه‌های سرسام‌آور برای جذب بازیکنان مدنظر شفر داشته‌ است. در واقع آنها یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ برتر هستند که انتظار می‌رفت با بیش از ٣٠ خریدی که قبل از شروع فصل و نقل‌وانتقالات نیم‌فصل داشتند،‌ نتایج و عملکرد بهتری داشته باشند. جالب اینجاست که هروقت اعتراضی به عملکرد مدیران باشگاه مطرح می‌شود، آنها به دو مورد اشاره می‌کنند؛ اول پرداخت حقوق شاکیان خارجی و حل‌کردن پرونده‌‌های بین‌المللی و بعد ریخت‌وپاش‌های مالی مدیران قبلی که به اصطلاح ساده درآمدهای استقلال را در زمان حضور خود پیش خور کرده‌اند! منتهی با همین توجیه‌های همیشگی آنها ریخت‌وپاش‌ شدیدی در نقل‌وانتقالات داشته و نزدیک به ٣٠ بازیکن جذب کرده‌اند.
در فوتبال خرید بازیکن و پول ارتباط مستقیم با هم دارند؛ یعنی اگر باشگاهی پول نداشته باشد، نمی‌تواند بازیکن بزرگ و خوب جذب کند. اما در استقلال مدیران باشگاه در شرایطی از بحران اقتصادی حرف می‌زنند و بازیکنان هم می‌گویند حق و حقوق خود را نگرفته‌اند که علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال گفته بود مدیران کنونی باشگاه برای جذب نیومایر و الحاجی گرو نزدیک ١٢‌میلیارد تومان هزینه کردند و این دو بازیکن هیچ کار خاصی برای استقلال انجام نداده و در نیم‌فصل از جمع تیم جدا شدند. جالب اینجاست که در نیم‌فصل هم با نظر شفر به بازیکن خارجی جدید به نام‌های اسماعیل گونسالسو گادوین منشا با استقلال قرارداد بستند. یاندا پاتوسی هم بالاخره دیروز با مساعدت سازمان لیگ و فدراسیون توانست قرارداد خود را ثبت کند و کارت بازی‌اش صادر شد. طبیعتا این بازیکنان به صورت رایگان آبی‌پوش نشده‌اند و پول قابل توجهی برای قراردادهای آنها هزینه شده است. به همین ترتیب معلوم نمی‌شود اگر مدیران باشگاه پول ندارند، پس چطور توانسته‌اند چنین بازیکنانی را جذب کنند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bndwe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


7 سوال بی پاسخ درخصوص استقلال