تاریخ انتشار: 1397/11/26 19:29
کد خبر: 109948

سلیمانی: حرکت دژاگه غیرورزشی بود اما اخراج نداشت

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: کمیته داوران در این هفته سه داور را برای دربی پایتخت تست کرد.
سلیمانی: حرکت دژاگه غیرورزشی بود اما اخراج نداشت

حیدر سلیمانی در خصوص داوری بازی تراکتورسازی و استقلال، گفت: در این بازی  به جز یکی، دو صحنه درگیری اتفاق خاصی نیفتاد و داور در کنترل و مدیریت بازی موفق بود. خورشیدی در این بازی به خوبی قضاوت کرد و نمره تیمی داوری به نظر من نمره خیلی خوبی است. 

کارشناس داوری فوتبال ایران در خصوص کارت زردی که داریوش شجاعیان در نیمه اول گرفت، گفت: داور مسابقه باید زودتر از دقیقه 32 به دلیل اعتراض به بازیکنان کارت زرد می‌داد، کارتی که او به شجاعیان داد از شدت اعتراض‌ها کم کرد و به شدت درگیری‌ها اضافه شد. در زمان‌هایی از بازی داور به خاطر اعتراض بازیکنان کمی عصبی می‌شد اما کارت زردی که به شجاعیان داد باعث شد این اعتراضات فروکش کند.

سلیمانی در خصوص حرکت اشکان دژاگه و خطایی که روی امید نورافکن انجام داد، گفت: این حرکت، حرکت غیرورزشی بود اما چون شدت نداشت داور به بازیکن تراکتورسازی کارت زرد داد اگر حرکت او شدت داشت باید اخراج می‌شد. 

وی در خصوص صحنه‌های آفساید این بازی گفت: در نیمه اول منوچهری کمک داور مسابقه دو آفساید را اعلام کرد که هر دو درست بودند، در صحنه گل تراکتورسازی هم تصمیم داور درست بود، گل تراکتورسازی صحیح بود، در این صحنه با اینکه استوکس در آفساید بود اما اشکان دژاگه در موقعیت آفساید قرار نداشت و بنابراین گل سالم بود. 

سلیمانی در خصوص درگیری شجاعیان و ایمانی در نیمه دوم و کارت زردی که بازیکن تراکتورسازی گرفت، گفت: خطای ایمانی در آن صحنه کارت زرد نداشت چرا که خطای او یک خطای معمولی بود اما درگیری که به وجود آمد باعث شد کارت زرد دریافت کند، در این صحنه داور به موقع حاضر شد و کمک دوم هم به خوبی به کمکش آمد. این بازی یک بازی سخت بود که حواشی زیادی داشت.

کارشناس داوری فوتبال ایران در خصوص درگیری آخر بازی در دقیقه 89، گفت: در این صحنه مهاجم استقلال پس از ورود به محوطه جریمه حریف روی مدافع حریف خطا کرد، پس از آن به دلیل ایرادی که به بازیکنان ما برمی‌گردد و همه می‌خواهند به سمت داور هجوم بیاورند بین بازیکنان دو تیم درگیری ایجاد شد اما داور در یک شرایط سخت این صحنه را به خوبی مدیریت کرد. به نظر من او قبل از بازی به خوبی توجیه شده بود، شاید اگر یک داور کم‌تجربه در این بازی سوت می‌زد خودش به این درگیری‌ها دامن می‌زد حتی داوران پشت دروازه امروز نیز داوران خوبی بودند.

وی در ادامه گفت: به نظرم کمیته داوران در این هفته سه داور را برای دربی پایتخت تست کرد، پیش‌داوری من این بود که خورشیدی در قضاوت این بازی موفق نخواهد بود اما او قضاوت خوبی را انجام داد. من فکر می‌کنم بیژن حیدری را هم برای دربی تست خواهند کرد، علیرضا فغانی نیاز به تست شدن ندارد. هر چند فغانی در دربی قبلی اذیت شد و خودش هم به نظر می‌رسد تمایلی برای قضاوت در دربی ندارد. 

سلیمانی در ادامه گفت: با این حساب من فکر می‌کنم خورشیدی داور دربی باشد، برای قضاوت در دربی از بین داوران بین‌المللی بیژن حیدری می‌تواند سوت بزند. او قبلاً هم این مسابقه را سوت زده است. با این حال من فکر می‌کنم خورشیدی به دلیل اینکه سال گذشته هم کاندیدای قضاوت در دربی بود در دربی پیش‌روی تهران قضاوت خواهد کرد، اگر او سال گذشته در دربی قضاوت می‌کرد فکر می‌کنم از دنیای داوری خداحافظی می‌کرد. به نظر من کمیته داوران برای قضاوت در دربی به او توجه دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/457byd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تراکتورسازی 1 - استقلال 0؛ فرصت طلبی تراکتورسازان از اشتباه آبی پوشان