تاریخ انتشار: 1397/11/20 22:38
کد خبر: 110649

کار سخت انتخاب دو جانشین؛پازل های ذهنی شفر برای دیدار بزرگ

سرمربی استقلال دو مهره کلیدی خود را در دیدار با تراکتورسازی در اختیار نخواهد داشت.
 کار سخت انتخاب دو جانشین؛پازل های ذهنی شفر برای دیدار بزرگ

وینفرد شفر سرمربی استقلال بهتر از هر فرد دیگری می داند حضور مدافع آماده‌ای مانند دانشگر و یک هافبک با خصوصیات فرشید باقری تا چه اندازه در روند این تیم نقش دارد و به همین دلیل بعد از دیدار با پیکان در نشست خبری خیلی سریع به دنبال پاسخ این سوال بود که آیا هر دو بازیکن قطعا محروم هستند؟

 

ای کاش کریمی برگردد!

شفر از همین نشست خبری البته جا به جایی ها را در ذهن خود مرور کرد و از یک آرزوی بزرگ صحبت کرد؛ بازگشت علی کریمی به تمرینات و حضور برابر تراکتور سازی.

با این تغییر اما شفر می تواند روی یک جا به جایی حساب کند؛ با حضور کریمی، استقلال می تواند از روزبه چشمی در قلب دفاع به جای دانشگر استفاده کند و علی کریمی به پست هافبک دفاعی باز می گردد تا استقلال با حضور چشمی و سهرابیان، شبیه ترین زوج به دانشگر و سهرابیان را در اختیار داشته باشد و منتظری آماده در سمت راست خط دفاع باقی بماند و به درخشش ادامه دهد.

با این جا به جایی، شفر می تواند در خط حمله با یک تغییر و حضور یک بازیکن مانند فرشید اسماعیلی در مرکز زمین و اضافه کردن ایسما، منشا و یا حتی پاتوسی به سمت چپ خط حمله تیم خود را آماده دیدار با تراکتور کند.

 

اگر کریمی باز نگردد!

اتفاق تلخ برای شفر، عدم بازگشت کریمی است. نورافکن در این وضعیت می تواند به مرکز زمین اضافه شود تا چشمی به خط دفاعی برود و زکی پور نیز در سمت چپ قرار بگیرد و خط حمله نیز با حضور یکی از سه مهاجم خارجی، تجهیز شود.

شفر گزینه دیگری هم دارد. منتظری می تواند به مرکز دفاع برود، وریا غفوری به سمت راست خط دفاعی اضافه شود تا با حضور سهرابیان و نورافکن خط دفاعی شکل بگیرد. روزبه چشمی نیز در کنار اسماعیلی در مرکز حضور خواهند داشت و شفر می تواند در خط حمله از مهاجمان خارجی و یا روح الله باقری و صیادمنش و حتی قائدی استفاده کند تا به این ترتیب تغییرات زیادی را شاهد باشیم.

 

شفر ملزم به رعایت وسواس در انتخاب مهره های جانشین

استقلال شفر در اولین دیدار نیم فصل دوم نظم بسیار خوبی در برنامه های خود داشت و تغییرات زیاد می تواند قاتل این هارمونی باشد. البته شفر همواره نشان داده که خیلی به ترکیب ثابت اعتقاد ندارد اما دو بازیکن کلیدی در مرکز زمین و خط دفاعی، تغییراتی بسیار تاثیر گذار هستند که برای هر تیمی می تواند خطر ساز و جبران ناپذیر باشد؛ به ویژه آنکه این دیدار 6 امتیازی و در خانه حریف است.

شفر باید با وسواس فوق العاده ای بازیکنان جانشین را انتخاب کند و البته خوش شانس است که نزدیک به 5 جلسه تمرینی برای انتخاب مهره های جانشین فرصت دارد و می تواند پلن های مختلفی را امتحان کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36kqb9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا شفر در نقل و انتقلات این همه بازیکن گرفت؟!