تاریخ انتشار: 1397/11/13 22:13
ما در تمام سطوح مملکتی مشکل داریم
کد خبر: 111496

پنجعلی: لطفا فوتبال را به دست مردم بسپارید

محمد پنجعلی کاپیتان خوش نام تیم ملی ایران اعتقاد دارد تنها نمی توان یک فرد را مقصر قلمداد کرد ضمن اینکه اشاره کرده است فوتبال ایران برای اینکه حرفی برای گفتن داشته باشد باید ازریشه به آن پرداخته شود.
 پنجعلی: لطفا فوتبال را به دست مردم بسپارید

جام ملت های آسیا درعین شگفتی با قهرمانی قطربه اتمام رسید و تیم ملی ایران درمرحله نیمه نهایی به دست سامورایی ها از رسیدن به فینال باز ماند.

درخصوص مشکلات فوتبال با یکی ازکاپیتان های خوش نام تاریخ فوتبال ایران محمد پنجعلی صحبت کردیم او در همین ارتباط اظهارکرد:«متاسفانه تیم ملی به فینال صعود نکرد و این واقعیت فوتبال است چرا که وقتی فوتبال شما فاقد زیرساخت مناسب باشد به طورطبیعی به بن بست می رسد.»

 پنجعلی در ادامه افزود:« نباید ازفینالیست شدن تیم ملی قطر و ژاپن تعجب کنیم زیرا آنها اصولی کار کرده اند و متاسفانه باید قبول کنیم فوتبال ما از همه نظر مشکل دارد.

من به هیچ وجه مشکلات را شخصی نمی بینم زیرا فوتبال ما از ریشه دارای کمبود هایی است که یک نفر یا دو نفر نمی توانند آن را حل کنند. »

 محمد پنجعلی روزی کاپیتان تیم منتخب آسیا بود درادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه فوتبال را باید به دست مردم سپرد خاطرنشان کرد:«من به شدت نسبت به پیشرفت فوتبالمان ناامیدم زیرا تا زمانی که فوتبال تحت اختیار حکومت قرار داشته باشد و بخواهد با سیستم های سلیقه ای رفتار شود این فوتبال  محال است که درست شود.

من اعتقاد دارم فوتبال باید دست مردم باشد. فقط درایران و دو سه کشور است که فوتبال به صورت دولتی اداره می شود. وگر نه در جاهای دیگر دنیا فوتبال دست مردم است وآن ها ازاین راه درآمدزایی می کنند.

وی درادامه گفت:« تیم ما امسال از لحاظ نفری پتانسیل قهرمانی را داشت اما مطمئن باشید که اگر به قهرمانی می رسیدیم هیچ چیزی به فوتبالمان اضافه نمی شد.»

 وی درخصوص اشتباهات بازیکنان تیم ملی در دیدار با ژاپن معتقد است :« باور بفرمایید تمام این اشتباهات ناشی ازعدم پرداختن ریشه ای به فوتبال است ضمن این که ما تا قبل از بازی مقابل ژاپن با تیم های بازی نکردیم که واقعا ما را محک بزنند.

من همیشه گفته ام فدراسیون را نباید مقصر بدانیم چون فدراسیون زحمتش را می کشد ولی تا حدی  می تواند کار را به جلو ببرد چون مشکلات ما بسیار کلی ترازاین حرف هاست.

ما فقط در فوتبال مشکل نداریم این مسائل درتمام سطوح مملکت وجود دارد و مختص فوتبال نمی تواند باشد.

باید هرباشگاهی برای خودش شبکه اختصاصی داشته باشد و درآمد پخش بازی ها، تبلیغات دور زمین، بلیط فروشی را درجیب خودش بریزد.  آیا اصلا چنین چیزی ممکن است؟

کاپیتان سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس درخاتمه تصریح کرد:« باید با توجه به تمام استعدادهایی که درفوتبال داریم از پایه امکانات را فراهم کنیم. باید از سنین کودکی با بازیکنان کار شود  آن وقت می توانیم از بازیکن انتظارداشته باشیم. متاسفانه ما در فوتبال ایران فاقد آکادمی هستیم و تا وقتی وضعیت به همین شکل باشد اگر نتیجه ای هم حاصل شود فایده ای ندارد.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45oap9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره های کی روش زیر ذره بین دو پرسپولیسی