تاریخ انتشار: 1397/11/07 23:58
کد خبر: 112260

پیش بازی ایران - ژاپن؛ به دنبال شکستن یک طلسم خاک خورده

در چارچوب رقابت های جام ملت های آسیا 2019 امارات و مرحله نیمه نهایی دو تیم ایران و ژاپن به مصاف یکدیگر می روند.
پیش بازی ایران - ژاپن؛ به دنبال شکستن یک طلسم خاک خورده

تیم های ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا به مصاف هم می روند. ایران و ژاپن از همان ابتدای جام ملت های آسیا مدعی ترین تیم های جام بوده لند و می شد حدس زد که این دو تیم تا آخرین مراحل بالا خواهند آمد.

ابتدا نگاهی می اندازیم به وضعیت ایران و مسیری که شاگردان کی روش طی کرده اند تا به نیمه نهایی برسند.

در هفته اول این رقابت ها در گروه 4، ایران موفق شد که یمن را با نتیجه 5 بر 0 شکست دهد. سردار آزمون، سامان قدوس و اشکان دژاگه هر کدام یک گل به ثمر رساندند و مهدی طارمی نیز 2 گل برای ایران به ثمر رساند.

در هفته دوم نیز نتیجه تکرار شد. ایران و ویتنام به مصاف هم رفتند که ایران با دو گل از سردار آزمون ویتنام را شکست داد و 6 امتیازی شد. در دیدار سوم نیز ایران به مصاف عراق رفت که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و ایران صدرنشین گروهش شد.

ملی پوشان ایران در سه بازی گروهی 2 پیروزی و یک تساوی کسب کردند و بالاتر از تمام تیم های گروه که عبارت بودند از یمن، ویتنام و عراق به عنوان صدرنشین با 7 امتیاز راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. در مرحله یک هشتم نهایی دو تیم ایران و عمان به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 2 بر 0 ایران به پایان رسید. گل های ایران را در این بازی علیرضا جهانبخش و اشکان دژاگه به ثمر رساندند.

ایران با پیروزی برابر عمان به مرحله یک چهارم نهایی رسید و برابر چین قرار گرفت. ایران در یک بازی برتر موفق شد که با نتیجه 3 بر 0 شاگردان لیپی را از پیش روی بردارند. کریم انصاری فرد، مهدی طارمی و سردار آزمون گلزنان ایران در بازی برابر چین بودند.

حال نگاهی می اندازیم به وضعیت ژاپن و مسیری که ژاپنی ها طی کردند تا به نیمه نهایی جام ملت های آسیا برسند.

ژاپن در گروه F با تیم های ازبکستان، عمان و ترکمنستان هم گروه بود. ژاپنی ها در اولین بازی 3 بر 2 ترکمنستان را شکست دادند و 3 امتیازی شدند. آن ها در بازی دوم برابر عمان قرار گرفتند و آن ها را 1 بر 0 شکست دادند. ژاپنی ها در سومین بازی نیز به مصاف ازبکستان رفتند و ازبک ها را نیز با نتیجه 2 بر 1 شکست دادند و با اقتدار راهی مرحل حذفی شدند. آن ها در سه بازی، سه پیروزی به دست آوردند و آمار 6 گل زده و 3 گل خورده را نیز به ثبت رساندند.

ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف عربستان سعودی رفت و موفق شد که این تیم را با نتیجه 1 بر 0 شکست دهد و راهی یک چهارم نهایی شود. آن ها در یک چهارم نهایی حرف آسان تری داشتند و با ویتنام بازی کردند که آن بازی را نیز با نتیجه 1 بر 0 پیروز شدند و موفق شدند که راهی نیمه نهایی شوند.

برای دیدار نیمه نهایی، تیم ملی ایران، مهدی طارمی، یکی از بهترین بازیکنان خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

گفتنی است که تیم ملی ایران تا کنون در جام ملت های آسیا 2019 دروازه اش باز نشده است و شاگردان کی روش می خواهند این رکورد را در بازی با ژاپن نیز حفظ کنند.

در دیگر بازی نیمه نهایی، دو تیم امارات و قطر به مصاف یکدیگر می روند و برنده این دو تیم راهی فینال خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2l8wv6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سردرگمی ژاپنى ها در آنالیز ایران