تاریخ انتشار: 1397/10/30 13:33
کد خبر: 113194

آینده خامس رودریگس روی هوا!

چهار سال و نیم بعد از انتقال 80 میلیون یورویی خامس رودریگس از موناکو به رئال مادرید، آینده او کاملا روی هوا است.
 آینده خامس رودریگس روی هوا!

بازیساز کلمبیایی آخرین «کهکشانی» بود که به سفیدها پیوست بعد از نمایش درخشانی که در جام جهانی برزیل ارائه کرد. او هرگز نتوانست انتظارات را برآورده کند و در 27 سالگی هنوز هم جای پیشرفت و درخشش دارد. خامس در فصل سوم و آخر حضورش در رئال مادرید موثر بود و نقش مهمی در قهرمانی تیم زین‌الدین زیدان در لالیگا و دفاع از قهرمانی اروپا داشت اما در فینال لیگ قهرمانان مقابل یوونتوس در کاردیف، حتی روی نیمکت هم نبود.

رئال نمی‌خواست این بازیکن را بفروشد و او را با قرارداد دوساله قرضی به بایرن‌مونیخ فرستاد. خامس می‌خواست دوباره با کارلو آنچلوتی کار کند؛ نخستین مربی‌اش در رئال مادرید اما مربی ایتالیایی در مونیخ به همان سرنوشتی دچار شد که در مادرید: اخراج.

فصل دوم خامس در مونیخ ناامیدکننده بوده. او آبان ماه دچار مصدومیت زانو شد اما قبل از آن هم یکی در میان در ترکیب قرار می‌گرفت و در شش بازی قبلی باواریایی‌ها تنها سه حضور به‌عنوان بازیکن جانشین داشت.

نیکو کواچ مربی بایرن سه روز قبل گفت: «ما باشگاهی بزرگ با بازیکنان بزرگ داریم، همه می‌خواهند بازی کنند، او هم برای آینده‌اش تلاش می‌کند اما رقابت نزدیک و جدی است.»

خامس وضعیتی مشابه دورانش در رئال مادرید پیدا کرده و با توجه به سختگیری اونای امری در آرسنال، هیچ تضمینی برای اینکه اوضاع در شمال لندن برایش بهتر باشد، وجود ندارد.

بایرن می‌تواند این بازیکن را در تابستان با 42 میلیون یورو بخرد اما تنها در صورتی این بند قرارداد را فعال می‌کند اگر مطمئن باشد که در آلیانتس آره‌نا آینده خوبی در انتظار او است. حسن سالی حمیدزیچ مدیر ورزشی بایرن که روابط تیره‌ای با خامس دارد، به بیلد گفت: «باید ببینیم در نیمه دوم فصل چه اتفاقی پیش می‌آید تا تصمیم بگیریم.» وقتی از او سوال شد باشگاه قصد ندارد او را بخرد تا در آینده با قیمتی بهتر بفروشد، گفت: «این شیوه بایرن نیست. وقتی روی بازیکنی تصمیم می‌گیریم می‌خواهیم بخشی از آینده باشگاه باشد.»

بایرن در این باره تصمیمی نگرفته اما ناراحت است از مشکلات فیزیکی متعددی که در این مدت برای خامس به وجود آمده. بازگشت او به مادرید هم پیچیده به نظر می‌رسد چون ایسکو در وضعیتی مشابه نسبت به خامس، نمی‌تواند زیر نظر سانتیاگو سولاری مرتب بازی کند.

جالب اینکه ایسکو از سوی امری در والنسیا فروخته شد و با وجود موفقیت بعدی این هافبک در والنسیا و رئال، مربی باسکی هیچ گاه ابراز پشیمانی نکرد. خامس مثل ایسکو و همچنین مسعود اوزیل قطعا کیفیت لازم برای درخشیدن در آرسنال را دارد اما او باید سخت کار کند تا مربی‌اش در این تیم را متقاعد کند و به سرنوشت مشابه مادرید و مونیخ دچار نشود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yvx7m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زیدان نزدیک تر از همیشه به منچستریونایتد