تاریخ انتشار: 1397/10/27 13:29
کد خبر: 113534

خوب‌ها غایب ،تازه‌واردها ضعیف/آقای کی روش تغییرات جواب نداد!

تغییرات ترکیب تیم ملی مقابل عراق نتیجه نداد و باعث افت محسوس در کیفیت بازی ایران شده بود.
خوب‌ها غایب ،تازه‌واردها ضعیف/آقای کی روش تغییرات جواب نداد!

تیم ملی فوتبال کشورمان روز گذشته در هفته سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به مصاف عراق رفت و در حالی با تساوی بدون گل صدرنشینی خودش را تثبیت و به عنوان سرگروه صعود کرد که خیلی‌ها به سبک بازی این تیم انتقاداتی وارد کردند.

یکی از دلایل بازی نه چندان قابل قبول تیم ملی در بازی روز گذشته تغییراتی بود که در ترکیب اصلی ایجاد شد و نفراتی که عملکرد خوبی در زمین نداشتند.

در بازی با عراق سه بازیکن اولین حضورشان در ترکیب اصلی را در این رقابت‌ها تجربه کردند که هر 3 نفر عملکرد ضعیفی داشتند.

میلاد محمدی جای احسان حاج‌صفی را در دفاع چپ گرفت که عملکردش قابل قبول نبود و طراحی چند موقعیت حمله از سمت راست توسط عراقی‌ها روی دروازه که دو موقعیت آن با خوش‌شانسی راهی دروازه نشد گوشه‌ای از بازی دور از انتظار محمدی بود.

نفر دیگر روزبه چشمی بود که عملکرد پرنوسانی در زمین داشت و اگرچه در خیلی از موقعیت‌ها عملکرد مناسبی داشت ولی بارها با اشتباهاتش اجازه موقعیت‌سازی به حریف داد که دریبل خوردن از مهند علی چسبیده به محوطه جریمه و یا سر توپ خوردن از طارق همام در صحنه‌ای دیگر موقعیت‌هایی بود که اشتباهات چشمی در در اختیار حریفان قرار داد.

علیرضا جهانبخش دیگر بازیکنی بود که برای اولین بار در ترکیب تیم ملی به میدان رفت و عملکردی دور از انتظار داشت و توسط کی‌روش تعویض شد. جهانبخش از دوران آمادگی خودش فاصله زیادی دارد و باید دید در ادامه راه می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری برای تیم ملی داشته باشد یا نه.

نکته دیگر در ترکیب تیم ملی مشهود بودن غیبت اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی بود که با تجربه بالای خودشان می‌توانستند بازی را کنترل کنند. همچنین مهدی طارمی می‌توانست عملکرد خط حمله را بهبود ببخشد و زوج موفقش با آزمون در این بازی هم به گل برسند.

یکی از نفراتی که تاکنون به بازی گرفته نشده هم مسعود شجاعی است که ظاهراً تنها برای حضور در نشست‌های خبری به امارات سفر کرده و کی‌روش برنامه‌ای برای استاده از توانمندی‌ها و تجارب این بازیکن ندارد.

به هر صورت تیم ملی با عملکردی نسبتاً قابل قبول و البته بعضا با جای انتقاد به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شد و به نظر می‌رسد در مرحله یک هشتم نهایی هم با قرعه‌ای آسان و بی‌دردسر روبرو باشد ولی در مراحل بعدی باید با برنامه‌تر عمل کرد و برخورد با حریفان قدرتمند‌تر با این شیوه مشکلاتی برای تیم ایجاد می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j6dez

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کی روش:عاشق بازیکنانم هستم و حاضرم برای آنها بمیرم