تاریخ انتشار: 1397/10/26 13:23
کد خبر: 113652

نگاهی آماری به آخرین دیدار ایران و عراق

ایران – عراق امروز از ساعت 19:30 به وقت تهران در استادیوم آل مکتوم دبی به مصاف هم می روند تا چهره صدرنشین گروه D مشخص شود.
نگاهی آماری به آخرین دیدار ایران و عراق

البته ایران با نتیجه مساوی صدرنشین خواهد ماند اما عراقی ها برای اینکه به عنوان تیم نخست وارد مرحله یک هشتم نهایی شوند باید پیروز میدان لقب بگیرند. به نظر می رسد دغدغه ذهنی دو تیم برای این بازی کمتر از همیشه است به این خاطر که هر دو تیم به دور بعدی بازی ها صعود کرده اند و دست کم خیالشان از بابت صعود راحت است.

 

اما در آخرین مصاف دو تیم این تیم عراق بود که در ضربات پنالتی ایران را شکست داد. عراقی ها که البته با کمک قضاوت بد داور استرالیایی در این دیدار پیروز شدند از نظر آمار هم نسبت به ایران برتری محسوسی داشتند. ایران از دقیقه 43 بازی و با اخراج مهرداد پولادی ده نفره شد و در مجموع در 36.4 درصد از زمان بازی صاحب توپ و میدان بود و در بقیه زمان بازی این عراقی ها بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند. تعداد پاس های ایران در این بازی 334 پاس بود و این در حالی بود که عراقی ها 594 بار توپ را بین هم رد و بدل کردند. البته ایران در جام ملت های 2015 استرالیا همانند جام جهانی 2014 بازی کرد و توپ را به حریف می داد تا فضا را در اختیار داشته باشد و بعد از توپ گیری دست به حمله سریع بزند. این سبک از بازی باعث شده بود حتی در دیدارهایی که پیروزی می شدیم، آمار بازی به سود حریف باشد.

 

اما این بار شرایط به طور کلی فرق کرده است. ایران در دو بازی گذشته در برابر یمن و یتنام مالکانه بازی کرده است و در هر دو بازی نزدیک به دو سوم از زمان بازی صاحب توپ و میدان بود و در هر بازی بیش از 600 پاس داد که این برابر با استانداردهای جهانی است و تیم های صاحب نام دنیا هم در هر بازی بیش از 600 پاس بهم می دهند.

 

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی در کنفرانس خبری بعد از بازی با ویتنام گفته بود که سبک بازی ایران تا پایان بازی ها به همین شکل خواهد بود و بر اساس خبرهای رسیده از دبی تیم ملی در بازی امروز با شیوه 1-4-1-4 بازی خواهد کرد که شیوه منعطف تر هم در حمله و هم در دفاع است.

 

اما در آخرین مصاف دو تیم ایران و عراق این آمار ثبت شده است:

 

گل: ایران: 3 (در پنالتی 6) - عراق: 3 (در پنالتی 7)

تعداد کل شوت‌ها: ایران: 18 - عراق: 11

تعداد شوت در چارچوب: ایران: 3 - عراق: 7

شوت بلوکه شده‌: ایران: 6 - عراق: 2

درصد مالکیت توپ: ایران: 36.4 - عراق: 63.6

آفساید: ایران: یک - عراق: صفر

کرنر: ایران: 3 - عراق: 8

تعداد کل پاس‌ها: ایران: 334 - عراق: 593

درصد دقت پاس: ایران: 74.3 - عراق: 85.3

تعداد سانترها: ایران: 24 - عراق: 28

تعداد تکل‌ها: ایران: 22 - عراق: 13

تعداد خطا: ایران: 9 - عراق: 23

کارت زرد: ایران: یک - عراق: 7

کارت قرمز: ایران: یک - عراق: صفر

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39onbx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توصیه ای به عراقی ها برای شکست ایران