تاریخ انتشار: 1397/10/05 17:14
کد خبر: 116226

مدیرعامل ذوب‌آهن: ایران باید 3+1 سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران باید در مرحله اصلی لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود و قطری‌ها شرایط حضور در این مرحله را ندارند.
مدیرعامل ذوب‌آهن:  ایران باید 3+1 سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد

سعید آذری در مورد وضعیت حضور ذوب‌آهن در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانن آسیا اظهار داشت: ما در باشگاه ذوب‌آهن یک ستاد باشگاهی تشکیل دادیم که حضور قدرتمندانه در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم. در این ستاد با بررسی پروتکل مسابقات لیگ قهرمانان متوجه شدیم که بر اساس این پروتکل هر تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید 27 بازی در مسابقات باشگاهی کشورش انجام دهد و مدت زمان این مسابقات هم 8 ماه باشد.

وی افزود: قطری‌ها در دو سری از مسابقاتی که AFC معرفی کرده‌اند هیچ کدام از تیم‌های آنها 27 مسابقه در یک فصل انجام نمی‌دهند. به این ترتیب حضور تیم‌های قطری در مرحله اصلی لیگ قهرمانان آسیا غیرقانونی وغیرموجه است. ما برای احقاق حق باشگاه‌های ایرانی و افزایش سهمیه تیم‌های ایرانی در مسابقات آسیایی به دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا و دبیرکل فدراسیون فوتبال نامه نوشتیم و خواستار رسیدگی به این مسئله شدیم. به عقیده ما ایران باید 3+1 سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد و تیم‌های قطری باید در پلی‌آف حاضر شوند و تیم ما به عنوان نائب قهرمان لیگ باید در مرحله اصلی لیگ قهرمانان حاضر شود نه مرحله پلی‌آف.

آذری تصریح کرد: ما از کمیته انضباطی AFC خواسته‌ایم که این مسئله را بررسی کند و دستور موقت برای توقف بازی‌های پلی‌آف آسیا را بدهد. اگر این مسئله از طریق AFC انجام نشود از طریق CAS اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به دشواری‌های طرح این دعوای حقوقی در فوتبال آسیا گفت: می‌دانیم که برای اثبات کارمان باید تلاش زیادی انجام دهیم. و می‌دانیم دو مشکل پیش رو داریم اول فرا رسیدن تعطیلات سال نوی میلادی و دوم جام ملت‌های آسیاست. با این حال با توجه به شناختی که از ساختار کمیته انضباطی AFC داریم منتظر دریافت نامه خود از دبیرکل AFC برای افزایش تیم‌های ایرانی در آسیا هستیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27kann

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


احتمال تقابل طارمی با منصوریان در اصفهان