تاریخ انتشار: 1397/10/02 13:08
کد خبر: 116620

هشداری برای داوران لیگ برتری؛مراقب سوت زدن های خود باشید!

اشتباه داوران لیگ برتر در دور رفت بازی ها فراتر از استانداردها بود. در لیگ های معتبر دنیا هم داوران اشتباه می کنند و گاهی اشتباه آنها در نتایج بازی ها تاثیر گذار است اما نه به اندازه داوران ایرانی.
هشداری برای داوران لیگ برتری؛مراقب سوت زدن های خود باشید!

البته فریدون اصفهانیان و داوود رفعتی مجبور نیستند با وجود این اشتباهات مصاحبه کنند و بگویند قضاوت داوران در دور رفت بازی های لیگ برتر قابل قبول بوده است اما این کار را کردند! شاید به این دلیل که پیش خود تصور می کنند در روزهایی که هجمه ها علیه داوران زیاد شده است اگر آنها هم سوار موج انتقاد شوند داوران روحیه خود را برای دور برگشت بازی های لیگ برتر از دست خواهند داد.

 

برای کاهش اشتباهات داوری در روزهای اخیر دو موضوع مطرح شد. یکی استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی و دیگر سقوط داوران پر اشتباه لیگ برتر به لیگ یک که البته دومی کار خوبی نیست. به این خاطر که قرار نیست لیگ یک قربانی اشتباهات داوران درلیگ برتر شود. اتفاقا در لیگ یک باید از داوران قوی تری استفاده کنیم چرا که در لیگ یک موفقیت تنها با صعود به لیگ برتر معنی پیدا می کند و یک سوت اشتباه میلیاردها تومان سرمایه گذاری یک تیم و یک فصل زحمت آنها را به هدر می دهد.

 

سقوط داوران پراشتباه لیگ برتر به لیگ یک البته از سوی داوود رفعتی تکذیب شد اما با اعلام رئیس دپارتمان کمیته داوران 10 داور دسته اولی که عملکرد خوبی در بازی های دور رفت دسته اول داشتند به لیگ برتر اضافه شدند و در گام نخست این ها بیشتر به عنوان داور چهارم انجام وظیفه خواهند کرد.

 

این اتفاق بر عکس سقوط داوران پراشتباه لیگ برتر به دسته اول اتفاق خوبی است چون داوران پراشتباه لیگ برتر احساس خطر خواهند کرد و به خوبی می دانند در صورت تکرار سوت های اشتباه جای خود را به داوران خوب دسته اولی خواهند داد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wxmnd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دستمزد داوران لیگ برتر افزایش یافت