تاریخ انتشار: 1397/09/25 21:34
کد خبر: 117493

پرسپولیس باید به دسته یک‌ می‌رفت/ در استقلال بازیکنی نداریم که به اندازه بیرانوند پول‌گرفته باشد

​فوتبال ایران سال‌ها بود که از رقابت لفظی و آشکار بازیکنان دو تیم بزرگ پایتخت دور مانده بود اما در چند روز اخیر یک مقایسه ساده باعث شد تا بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس لب به سخن باز کنند و با ورود به بحث مسائل مالی، توپ‌ها رابه سمت یکدیگر شوت کنند.
پرسپولیس باید به دسته یک‌ می‌رفت/ در استقلال بازیکنی نداریم که به اندازه بیرانوند پول‌گرفته باشد

 در این بین صحبت‌های مستقیم و غیرمستقیم چندبازیکن مطرح پرسپولیس در مورد مهدی رحمتی باعث شد باشگاه استقلال به حمایت از کاپیتان آبی‌ها بپردازد. به همین دلیل با محمد مومنی، مدیرآکادمی باشگاه استقلال درمورد آخرین بازی این تیم در نیم فصل اول و ماجراهایی که پس از آن رخ داد گفت و گویی ترتیب دادیم که خلاصه آن تقدیم شما میشود.

مفسده فوتبال در تیم پدیده کار می‌کند!

استقلال مقابل پدیده روز خوبی را پشت سر گذاشت. شفر با این بضاعتی که دارد در چندبازی اخیر نشان داد توانایی ایجاد تغییر و تحول را در استقلال دارد و می‌توان امیدوار بود که با افزودن چند بازیکن نقاط ضعف تیم را ترمیم کند و در ادامه کار، آنچه مورد رضایت و شادی هواداران است فراهم شود. برای من جای بسی سوال است که چرا یک مربی جوان و با اخلاق باید بگوید استقلال شخصیت لیگ و جدول را به هم می زند. این صحبت برازنده مربی که می خواهد در آینده فوتبال ایران نقش داشته باشد، نیست. مربی اخلاقی که امروز دم از این مسائل می زند، افرادی را در کنار خودش دارد که فاسد فوتبال هستند. یعنی مفسده فوتبال که دیروز جایگاهی در فوتبال نداشته الان در مشهد و در تیم پدیده کار می‌کند! شاید پدیده تیم خوبی در یک سوم میانی باشد اما مقابل استقلال موقعیتی نداشت. به اشتباه صد در صد کمک داور در اعلام آفساید سه امتیاز مسلم را از استقلال گرفت. هیچ کجای دنیا چنین توپ هایی را آفساید نمی گیرند. در پایه‌ها هم همین کار را با استقلال می کنند! جوری با ما برخورد می شود که ظاهرا باید با داوران کج سلیقگی کرد تا خوب تصمیم بگیرند! این یک محرک منفی است و متاسفانه در بعضی موارد هم جواب می دهد. من با این مسائل مخالفم اما این سیگنال را به ما می دهند که آن عملکرد بهتر است و باید آن کار را بکنیم تا داور خوب سوت بزند! این فرهنگ خوبی نیست که در فوتبال ما در حال اشاعه پیدا کردن است. 

 

از داوری است که بر داوری است!

داوران با این قضاوت به خودشان ضربه می زنند. شاید امتیازی از دست ما برود اما در واقع به احترام و بزرگی خودشان خدشه وارد می شود. بازیکنان به آن ها بی اعتماد می شوند. ما زمانیکه به بازیکنان تعلیم می دهیم، می‌گوییم کمی فوتبال نگاه کنند. داوان هم باید فوتبال نگاه کنند تا بتوانند در تشخیص های روانی درست عمل کنند. یک داور هم باید بازیخوانی در فوتبال را بلد باشد. داوران 

اشتباه می کنند، تمام عالم و آدم هم متوجه می شوند به جز کمیته داوران! در تلویزیون هم کار یکدیگر را توجیه می کنند! داور در واقع قضاوت کننده‌ای است که باید حق را به حقدار بدهد. او باید تمام بازیکنان داخل زمین و افراد روی نیمکت تیم‌ها را مدیریت کند اما داوران ما رفتار مناسبی ندارند که این به ضرر شخص خود داور است.  باعث می‌شود در مورد داوران خوب صحبت نشود. من هنوز افرادی مانند جلال مرادی، مسعود مرادی، نوید مظفری، سعید مظفری زاده و ... را که می بینیم مقابل آن‌ها می ایستم و احترام می گذارم. به خاطر اینکه درک متقابل بین محمد مومنی و جامعه داوری بوده است. می دانم که او بهترین قضاوت را درون زمین داشته و بیرون از زمین هم با من دوست بوده است اما الان این مساله در جامعه داوری ما حکم فرما نیست و به نظر من خدشه‌ای است که داوران به خودشان وارد می‌کنند. 

 

پرسپولیس مظلوم است!

پرسپولیس همه پنجره ها را در ایران شکسته و پنجره ای باقی نمانده است. تنها یک پنجره باقی ماند که قوانین و مقررات بین المللی اجازه ورود نمی‌‎دهد وگرنه به آن جا هم ورود می کرد! در بازی سایپا ببینید کاپیتان پرسپولیس چگونه با داور صحبت کرد اما همه گفتند اشکالی ندارد! پرسپولیس 25بازیکن در لیست خودش دارد اما همه می گویند فقط 11بازیکن دارد! آیا آدام همتی که یک گل زیبا به سپید رود زد و سه امتیاز گرفت، جزو پرسپولیس نیست؟ متاسفانه طوری به جامعه القا می‌کنند که پرسپولیس مظلوم است تا این تیم به عرش اعلا برسد. درمظلومیت سر همه را هم می برند! می‌گویند این تیم هیچ کس را ندارد و تنهاست در صورتیکه این تیم باید الان دردسته یک بازی کند! فیفا پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس را بست اما در ایران کسی قدرت نداشت به خاطر کار طارمی از پرسپولیس امتیاز کسر کند! با احترام به تمام هواداران پرسپولیس، باید به خاطر اشتباه طارمی قهرمانی را هم از این تیم می‌گرفتند اما فدراسیون فوتبال نمی‌توانست این کار را بکند! مگر این اتفاق برای یوونتوس نیفتاد؟ پرسپولیس که بزرگتر از یوونتوس نیست. قوانین و مقررات باید اجرا بشوند. در فوتبال ایتالیا با تیم بزرگ یوونتوس تعارف نکردند اما اینجا مجری قانون، مجری قانون آنجا نیست!

بازیکنان پرسپولیس همیشه معترض هستند! 

بازیکنان استقلال خیلی نجیب و ماخوذ به حیا هستند. تا جاییکه من می‌دانم این بازیکنان پولی نگرفته اند و در حد پانزده درصد بوده است. شما بروید دریافتی‌های پرسپولیس را ببینید و بعد دریافتی‌های ما را هم بینید. ما مشکلی نداریم و ناراحت این مساله نیستیم. نوش جانشان هرچقدر گرفته‌اند. درباشگاه استقلا پولی نبود که اگر بود ماجرا خیلی فرق می کرد. ما هیچ وقت نمی‌گوییم چرا به آن‌ها پول دادند. این حرف‌ها از روی کوته نظری و کوته فکری است. جامعه فوتبال نسبت به این قضایا نباید جو را ملتهب کند که ما پول زیاد گرفتیم و ... دریافتی‌ها مشخص است و روسای دوباشگاه می توانند بنشینند و در این زمینه با هم صحبت کنند. هردوتیم زیر نظر وزارت ورزش هستند و وزیر ورزش همه جا در تلاش است که به هردو باشگاه پول برسد. اصلا ممکن نیست که به استقلال بیشتر از پرسپولیس پول بدهند. اگر بچه‌های استقلال حرفی نمی‌زنند به معنای این نیست که پولشان را کامل گرفته‌اند. آن‌ها احترام بزرگان و مسئولان باشگاه را نگه می‌دارند که صحبت نمی‌کنند. اما شما ببینید بازیکنان پرسپولیس همیشه معترض هستند! 

در استقلال کسی به اندازه بیرانوند پول نگرفته است

دروازه بان پرسپولیس مگر کم پول گرفته است؟ ما در استقلال بازیکنی نداریم که به اندازه او پول گرفته باشد. پرسپولیسی که بازیکن نداشته، کمتر از بازیکنان استقلال پول نگرفته و حتی بیشتر هم گرفته است. خودشان را به کوچه علی چپ می زنند. دیوار حاشا همیشه بلند است. مگر بازیکنان استقلال در مورد دریافتی‌های بازیکنان پرسپولیس صحبت کردند؟ تنها یک جمله بود که مهدی رحمتی به عنوان کنایه در جواب خبرنگاران گفت. بهتر است در مورد خودشان صحبت کنند و به حوزه تیم‌های دیگر وارد نشوند. 

به پرسپولیس نگاه دلسوزانه دارند

آقای بیرانوند حرف خوبی زده است! رحمتی باید به فکر خودش باشد و در این شکی نیست. اگر با مهدی رحمتی مقداری مدارا می‌شد الان او دروازه‌بان شماره یک تیم ملی بود! اما متاسفانه رفتار نامناسبی با او شد و جایگاهش را از دست داد. آن‌ها خودشان پرخاشگری می‌کنند، به داور می‌گویند، به مربی می‌گویند، به طرفدار می‌گویند و ... کسی هم نیست که حرفی بزند چون جامعه از آن‌ها حمایت می‌کند! من خیلی خوشحالم که حتی کوچکترین قوانین هم به صورت دقیق برای استقلال پیاده می‌شود. این خیلی خوب است که ما هیچ وقت قانون را زیر پا نمی‌گذاریم اما مساله این است که قوانین برای بعضی‌ها اجرا می‌شود و برای بعضی‌ها اجرا نمی‌شود. می‌گوییم این تیم کسی را ندارد باید کمک کنیم! فکر می کنم بعضی از آدم‌ها به پرسپولیس نگاه دلسوزانه دارند که به این تیم کمک کنند و این خیلی بد است! نتایجی که استقلال گرفته، شایسته و بایسته‌اش بوده است. با تمام کاستی‌ها و اجحاف‌ها توانسته این امتیازات را جمع کند و حق خودش را بگیرد اما بعضی از تیم‌ها امتیازاتی که گرفته‌اند برای خودشان نیست. در واقع حقشان نبوده اما به آن‌ها امتیاز داده‌اند!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xgnjb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مومنی: فدراسیون تبعیض قائل شد و به نفع پرسپولیس بهترین ها را انتخاب کرد