تاریخ انتشار: 1397/09/25 12:13
کد خبر: 117571

تغییر بیش از اندازه؛اتفاقی نگران کننده در لیگ برتر ایران!

پرونده دور رفت هیجدهمین دوره لیگ برتر در حالی با قهرمانی تیم سپاهان به پایان رسید که این فصل شاهد بیشترین تغییرات در کادر فنی تیم ها بودیم.
تغییر بیش از اندازه؛اتفاقی نگران کننده در لیگ برتر ایران!

8 تیم از 16 تیم شرکت کننده دراین فصل از بازی ها در کادر فنی خود تغییر ایجاد کردند! آنهم در حالی که تا به اینجای کار فقط  دور رفت بازی ها را پشت سر گذاشته ایم و نیمی از بازی ها مانده است. تغییر در برخی از تیم ها بیش از یک بار بوده است و در مجموع در 8 تیم 13 مربی شغل خود را از دست دادند و این نشان می دهد امنیت مربیان در لیگ برتر چیزی در حد صفر است.

 

پیش از این بیشترین تغییرات را در تیم های دسته اولی شاهد بودیم به این خاطر که در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور موفقیت تنها با صعود به لیگ برتر معنی پیدا می کند و این در حالی است که در لیگ برتر حتی بقاء هم برای برخی از تیم ها ارزشمند است.

 

تراکتورسازی، فولاد، پیکان، نفت مسجد سلیمان، ماشین سازی تبریز، ذوب آهن، سپیدرود رشت و استقلال خوزستان 8 تیمی هستند که مربیان ابتدای فصل آنها تغییر کرده اند! جالب اینکه تغییر در برخی از این تیم ها اصلا جواب نداده است. تیم هایی که اینروزها هم در نیمه پایین جدول و نزدیک به قعر جا خوش کرده اند. دو تیم از 8 تیمی که در کادر فنی خود تغییر ایجاد کرده اند تیم های بالای جدول هستند. تراکتورسازی و فولاد. البته تیم تراکتورسازی با محمد تقوی در بعد نتیجه گیری موفق بوده است و فولاد هم در اولین حضور با افشین قطبی دست بکار برزگی زد و تراکتورسازی را در تبریز با شکست مواجه کرد.

 

آنچه که مسلم است این میزان تغییر در فوتبل حرفه ای کمتر به چشم می خورد چون تیم ها در ابتدای فصل و برای جذب مربی مطالعات زیادی انجام می دهند و از سویی برای رسیدن به اهداف برنامه کوتاه مدت و بلند مدت تعریف می کنند. تغییر مربی در کادر فنی اجتناب ناپذیر است اما آنچه در لیگ برتر ایران رخ می دهد و نگران کننده است تغییر بیش از اندازه است.

 

واقعیت این است در لیگ برتر اگر نتیجه گرایی همه آرمان های باشگاه و سرمربی شود دیگر مربیان ما دست به جوانگرایی و آینده نگری که به سود فوتبال باشگاهی و ملی خواهند بود نخواهند زد چون می دانند با کسب چند نتیجه بد جای خود را روی نیمکت از دست خواهند داد.

 

این میزان از تغییرات حتی می شود در کتاب گینس هم ثبت شود. آنهم فقط در نیم فصل از بازی ها. از یاد نبریم روزهایی به این خاطر از تیم های عربی حوزه خلیج فارس انتقاد می کردیم اما امروز از آنها در برکنار مربی جلو زده ایم!

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zv8k6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عدم حضور مربی سپیدرود در نشست خبری