تاریخ انتشار: 1397/09/22 12:11
کد خبر: 117937

انتخاب های سوال برانگیز کی روش / پیوس: تعصب کورکورانه دوستی خاله خرسه است!

مهاجم اسطوره ای پرسپولیس درخصوص مسائل مختلف به گفت و گو پرداخت.
انتخاب های سوال برانگیز کی روش / پیوس: تعصب کورکورانه دوستی خاله خرسه است!

فرشاد پیوس اظهار داشت: آن اوایل خیلی از کیروش حمایت می کردم. اگر الان هم موضع درستی درباره یک موضوع داشته باشد، حرف حق را می زنیم و در هر حالتی، حامی تیم ملی کشورمان هستیم. البته قرار نیست، وقتی می خواهیم از کسی یا چیزی حمایت کنیم، همه چیز را چشم بسته بپذیریم به هر حال گاهی از سوی کیروش یا دیگر عوامل تیم ملی اتفاقاتی روی می دهد که اصلا نمی شود آن را تایید کرد. تعصب کورکورانه هم حمایت نیست. دوستی خاله خرسه است.

او که سوال ما درباره موضع کنونی اش برابر کیروش را پاسخ می گفت، در مورد فهرست تیم ملی برای جام ملت های آسیا، ادامه داد:

این فهرست جای بحث دارد. یک جاهایی خوب است. یک جاهایی نه؟ نفراتی دارد که بهتر از آنها را در لیگ برتر داریم و بازی در تیم های خارجی، آن هم در هر لیگی، نباید اینقدر مزیت تلقی شود که بازیکن لیگ برتر ما دیده نمی شود. مثلا جالب است که فرشاد احمدزاده تا وقتی در پرسپولیس بود و آن همه بازی می کرد، دعوت نمی شد ولی حالا که اصلا بازی نمی کند، دعوت شده است. این قبیل انتخاب ها سوال برانگیز است و سابقه هم داشته است.

پیوس درباره اینکه احمد زاده پس از مصاحبه ای که درباره وی داشت به تیم ملی دعوت شده است، افزود:

این مساله خیلی جالب است. اینکه بعضی بازیکنان در پرسپولیس دعوت نشدند ولی وقتی از پرسپولیس می روند بدون آنکه کیفیت بالاتر را ارائه کنند دعوت می شوند این بازیکن هم که الان اصلا بازی آنچنانی نمی کند. شاید هم بین حرفهای او و این دعوت ربط وجود داشته باشد. به هر حال تقارن عجیبی است. چرا تا به امروز یاد او نبودند.

سرمربی تیم ملی برای خودش ارتش درست کرده است و لابد سربازان این ارتش باید یکسری کارها را انجام دهند. کیروش بالاخره یک روزی می رود. تا ابد که این جا نمی ماند.  دستیاران خارجی او هم که داستان های چند وقت اخیر را درست کردند، می روند و نیازی ندارند خیلی از مسائل را در نظر بگیرند ولی بازیکنی که دهانش را باز می کند و هر چه دلش می خواهد می گوید، قرار است در این فوتبال بماند. ما باید با هم زندگی کنیم. این بازیکن قرار است در این فوتبال بماند.  حالا بر فرض که این حرفها را به من یا هر منتقد دیگری بزنند و جایزه آنها حضور در تیم ملی باشد، اینکه تا ابد ادامه پیدا نمی کند.

مو سپید کرده فوتبال ایران و پرسپولیس درباره ابراز تمایل بعضی بازیکنان برای بازگشت به پرسپولیس از جمله احمد زاده به پرسپولیس تصریح کرد: الان اگر حرفی بزنم شاید بعضی برداشت دیگری بکنند ولی حرف غیر منطقی نمی زنم. به فدراسیون و تیم ملی کاری ندارم که برای توهین به پیشکسوتان به یک بازیکن جایزه می دهند. پرسپولیس جای این مسائل نیست. اصلا بحث یکی مثل من در میان نیست. بحث بر سر خود پرسپولیس است. حالا که پنجره باز می شود، آیا منطقی است سراغ نفراتی برویم که در آن شرایط پرسپولیس و هوادار را به حال خودشان رها کردند؟ آدم عاقل که از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود. پرسپولیس باید دنبال بازیکنانی باشد که هم توانایی آنها در حد این تیم باشد و هم رسم وفاداری و تعصب به پرسپولیس را بدانند. قرار است به عقب برگردیم یا جلو برویم. الان اتفاقات خیلی خوبی در این تیم افتاده است که درباره اش صحبت نمی شود. باید آن ها را اضافه کنیم. مربی به جای آنکه برای حفظ نظم تیم با بعضی نفرات بجنگد. همه با هم برای سربلندی تیم می جنگند. انرژی ها هدر نمی رود. حالا که پنجره ها باز می شود باید مراقب باشیم چه می کنیم و چگونه بازیکنانی را جذب می کنیم. فقط توانایی فنی بازیکنان مهم نیست. مسایل مهم تری هم وجود دارد که برانکو با توجه به آن ها این کار خارق العاده را در این فصل انجام داد.

وی تصریح کرد: در پرسپولیس نمی توانیم به خاطر یک نفر، مصلحت میلیون ها هوادار را نادیده بگیرید. آیا خوب فکر کرده ایم، پرسپولیسی که اینقدر خالی از بازیکن شد چرا اینقدر خوب نتیجه گرفت؟ شکی نیست که پای هنر برانکو ایوانکوویچ در میان بود، اما این هنر فقط در مسائل فنی نبود.

نکته در نظم و انضابطی است که وجود دارد. در این تیم نه دعوایی وجود دارد نه کشمکش آنچنانی دیده می شود. نه باندی است و نه گروهی که بخواهد مربی را مجبور به کاری کند یا برای دیگران خط و نشان بکشد.

 این اتفاقات یک شبه روی نداد. من اعتقاد دارم برانکو در این چند سال وقت گذاشت تا این شرایط را کم کم و با وجود مقاومت هایی که وجود داشت به وجود آورد. ببینید این یکپارچگی و اتحاد پس از رفتن چه کسانی به وجود آمد؟ آیا منطقی است خودمان اینها را از بین ببریم. پرسپولیس الان یکسری بازیکن با غیرت دارد که در هیچ شرایطی خودشان را بزرگتر از پرسولیس و تیم نمی بینند و به خاطر همین توانسته اند بزرگی کنند.

ما دوست داریم پرسپولیس نتیجه بگیرد. بازیکنان با حاشیه باید بروند. کسانی که بد موقع تیم را تنها گذاشتند، امتحان بدی پس دادند. آنها خودشان، راهشان را جدا کردند، الان نمی توانند دیگران را مقصر بدانند.

پیوس درباره عملکرد سرخپوشان در بازی های اخیر گفت: واقعا خیلی خوب بودند. به آنها افتخار می کنیم. بی تردید هنر فراوان برانکو را دیده ایم. الحق که باید به او پروفسور بگویند. یک مربی تمام عیار بوده است. در همین بازی آخر جلوی سپاهان، هیچکس فکر نمی کرد آنها را در خانه خودشان اینطور گرفتار کنند. خیلی خوب بودند. به موقع فیزیکی بازی می کردند. به موقع باز می شدند و به کنارها می رفتند و حریف را خوب تحت فشار گذاشتند. موقعیت بیشتری هم داشتند. روی یک اتفاق گل خوردند. این تیم با اضافه شدن چند نفر حتما قهرمان است. من فکر می کنم برانکو الان به این فکر می کند که برای قهرمانی آسیا باید چه بازیکنانی را بگیرد.

او که هنوز لقب آقای گل فوتبال ایران را یدک می کشید درباره کم گل زدن تیم و مهاجمان اظهار داشت:  مشکل گلزنی داریم ولی اصلا کم کاری نیست. هم علیپور و هم منشا خیلی زحمت می کشند به نظر من تیم خسته شده است. فوتبال زده شده اند ولی می جنگند که کم نیاورند. هر دوی آنها می توانند جزو مهاجمان زهردار باشند ولی استرس و فشار روی آنها خیلی زیاده شده است و باید این فشار را کم کرد آنها می خواهند خودشان را ثابت کنند و این مساله کار را برایشان سخت می کند. هم علیپور و هم منشا باید وارد این فاز شوند که می خواهند از بازی و توپ لذت ببرند و کمتر به خودشان سخت بگیرند. این فشار ها کم شود مشکل گلزنی هم درست می شود.

برانکو الحق که یک پروفسور است. او خیلی زمان گذاشت تا پرسپولیس را به این تیم بی حاشیه و بدون باند و گروه تبدیل کند.

منبع: روزنامه پیروزی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m97n8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حضور برانکو و گرشاسبی در نشست خبری کاپیتان پرسپولیس