تاریخ انتشار: 1397/09/21 01:03
کد خبر: 118116

چرا استقلال و چرا پرسپولیس ؟!

پرسپولیس نماد چه قشری از جامعه است؟استقلال نماد چه قشری؟! لطفا برای هواداریتان،دلیل پیدا کنید. شمایی که فریاد می زنید با افتخار، قرمزم یا آبی هستم دلایل افتخارتان را بگویید.
چرا استقلال و چرا پرسپولیس ؟!

اگر برای این سوال،جواب قانع کننده ای ندارید، لطفا پیراهن های قرمز و آبی را از تنتان خارج کنید و دیگر برای همدیگر کری نخوانید، با یکدیگر دعوا نکنید و همدیگر را نکشید.

اگر در اسکاتلند طرفداران سلتیک و رنجرز کری های وحشتناک دارند، دشمنی هایشان ریشه در اختلافات مذهبی آنها دارد که گروهی کاتولیک و گروهی پروتستان هستند.

اگر در آرژانتین، طرفداران بوکاجونیورز و ریورپلاته دشمنی های خونی دارند، اختلافاتشان ریشه در فاصله طبقاتی آنها دارد. بوکایی ها نماد فقیرها و زاغه نشین های آرژانتین هستند و ریورپلاته ای ها نماد پولدارهای مغرور آرژانتین.

اگر جنگ بارسلونا و رئال این همه هیاهو در اسپانیا به راه انداخته، نشات گرفته از مشکلات سیاسی کاتالان های جدایی طلب و مادریدی های پایتخت نشین است.

چرا راه دور برویم؟ همینجا در نزدیکی ایران و در استانبول، پایتخت ترکیه، دربی مخوف و ترسناکی بین گالاتاسرای و فنرباغچه برگزار می‌شود که دشمنی آنها ریشه در سنت و مدرنیته بودنشان است. گالاتاسرایی ها در بخش اروپایی استانبول حضور دارند و خودشان را از هر لحاظ بالاتر از فنری هایی می‌بینند که در قسمت آسیایی استانبول هستند، به نوعی می‌توان گفت جنگ فنر و گالا جنگ ترک های با کلاس و پولدار و دهاتی های بی پول است.

حالا در ایران عده ی کثیری از مردم بدون اطلاع از تاریخچه باشگاه های محبوبشان، طرفدار افراطی پرسپولیس و استقلال هستند. هواداران پرسپولیس و استقلال باید جواب بدهند که ریشه اختلافاتشان با تیم حریف در چیست؟!!! چرا سالهاست پرسپولیس سرورِ استقلال و استقلال سرورِ پرسپولیس است می‌کنند؟

پرسپولیس نماد چه قشری از جامعه است؟استقلال نماد چه قشری؟! لطفا برای هواداریتان،دلیل پیدا کنید. شمایی که فریاد می زنید با افتخار، قرمزم یا آبی هستم دلایل افتخارتان را بگویید. امیدوارم پاسخ ندهید که ریشه اختلافات شما مربوط به لنگ و کیسه است!!!

چون لنگ و کیسه نه ارزش هواداری دارد نه اختلاف و کری خوانی و نه قتل و خونریزی!!!

نویسنده: هادی خسروی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pdn5a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نظر فردوسی پور در مورد شادی استقلالی ها از شکست پرسپولیس مقابل کاشیما + فیلم