تاریخ انتشار: 1397/09/20 13:20
کد خبر: 118215

نگاهی به معادلات قهرمانی در نیم فصل اول لیگ هجدهم

با برگزاری یکی دیگر از بازی‌های معوقه لیگ برتر، رفته‌رفته به پایان نیم فصل اول رقابت‌ها نزدیک می‌شویم و در حالی که پیکان، نساجی، ماشین‌سازی و سپیدرود، هر 15 بازی خود را در نیم فصل اول انجام داده‌اند، 12‌تیم دیگر با انجام یک بازی دیگر به ایستگاه پایانی لیگ در نیم فصل اول خواهند رسید.
نگاهی به معادلات قهرمانی در نیم فصل اول لیگ هجدهم

 به این‌ترتیب با برگزاری 5 بازی باقی‌مانده از هفته پانزدهم و یک بازی معوقه از هفته دوازدهم، پرونده لیگ هجدهم در نیم فصل اول بسته خواهد شد. در‌حال حاضر با توجه به جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی فقط 3 تیم سپاهان، پرسپولیس و پدیده شانس کسب عنوان قهرمانی در نیم فصل اول را دارند. در این گزارش به بررسی احتمالات و شانس‌های قهرمانی لیگ هجدهم در نیم فصل اول می‌پردازیم.
 3 بازی تعیین‌کننده
از مجموع 6 بازی باقی‌مانده، فقط 3 بازی در تعیین سرنوشت قهرمان نیم‌فصل تعیین‌کننده خواهد بود. بازی پنج‌شنبه استقلال و پدیده‌ دیدار معوقه از هفته دوازدهم است و دیدار جمعه پرسپولیس و پارس جنوبی از هفته پانزدهم و بازی سپاهان در خانه استقلال خوزستان که شنبه برگزار خواهد شد.
 سپاهان، شانس اول
در حال حاضر سپاهان با‌30 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به پدیده در صدر جدول قرار دارد. با توجه به این شرایط، سپاهان شانس اول قهرمانی در نیم‌فصل اول خواهد بود. در صورت کسب نتایج مشابه در 3 بازی هفته پایانی، در هر صورت صدرنشینی سپاهان در هفته پانزدهم حفظ خواهد شد. در صورتی که در هفته پایانی لیگ هر 3 تیم بالای جدول ببرند، سپاهان به لطف تفاضل گل بهتر قهرمان خواهد شد. در صورت پیروزی هر 3 تیم، فقط اتفاقات عجیب می‌تواند قهرمانی را از سپاهان بگیرد؛ اتفاقاتی مثل برد 8- صفر پرسپولیس مقابل پارس جنوبی و یا برد 7- صفر پدیده مقابل استقلال! در صورت تساوی و باخت 3 تیم در هفته پایانی هم شاهد صدرنشینی و قهرمانی شاگردان قلعه‌نویی در نیم فصل اول خواهیم بود. در صورت برد سپاهان هم‌، نتایج 2 بازی دیگر تاثیری در تعیین قهرمان نیم فصل نخواهد داشت و در هر صورت این سپاهان است که قهرمان نیم‌فصل خواهد شد. به این‌ترتیب سرنوشت قهرمانی در دست زردپوشان اصفهانی است. حتی اگر پدیده هم بتواند در بازی سخت خود مقابل استقلال به پیروزی برسد، آن‌‌وقت کار به تفاضل گل می‌رسد که شرایط سپاهانی‌ها در این آیتم به مراتب بهتر است.
 پدیده شانس دوم
پدیده برای قهرمانی فقط یک راه دارد. شگفتی‌ساز نیم‌فصل اول برای تکمیل شگفتی خود باید امیدوار باشد تا سپاهان در خوزستان نبرد. در صورت باخت سپاهان در خانه استقلال خوزستان، پدیده با یک تساوی هم می‌تواند قهرمان نیم فصل اول شود. البته این شرط کافی نیست و در ‌صورت تساوی پدیده، پرسپولیس هم نباید با اختلاف بیشتر از 2 گل پارس جنوبی را شکست دهد. در صورت تساوی سپاهان نیز، یک برد مقابل استقلال می‌تواند شیرین‌ترین پایان ممکن را برای پدیده رقم بزند.
 پرسپولیس شانس سوم
بهترین حالت ممکن برای پرسپولیس این است که پارس‌جنوبی جم را شکست دهد و سپاهان و پدیده مقابل حریفان خود بازنده شوند. در این صورت قهرمان نیم فصل تیم برانکو خواهد بود. پرسپولیس در یک صورت دیگر هم می‌تواند قهرمان نیم فصل شود. اگر سپاهان بازی با استقلال خوزستان را ببازد و پدیده با استقلال مساوی کند، پرسپولیس باید پارس جنوبی جم را با اختلاف بیش از 2 گل شکست دهد تا بتواند عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2obr7v

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمرینات نساجی 10 روز تعطیل شد