تاریخ انتشار: 1397/09/13 10:09
کد خبر: 119116

بالاخره آرین روبن تصمیمش را گرفت!

بالاخره آرین روبن تصمیمش را گرفت که بایرن‌مونیخ را ترک کند، در پایان همین فصل. به نظر می‌رسید ماجرای روبن و بایرن‌مونیخ یک داستان عاشقانه تمام‌نشدنی باشد و این دو هیچ‌وقت از یکدیگر جدا نشوند.
 بالاخره آرین روبن تصمیمش را گرفت!

وقتش رسیده بود. شاید دو سال هم دیر شده بود، اما بالاخره آرین روبن تصمیمش را گرفت که بایرن‌مونیخ را ترک کند، در پایان همین فصل. به نظر می‌رسید ماجرای روبن و بایرن‌مونیخ یک داستان عاشقانه تمام‌نشدنی باشد و این دو هیچ‌وقت از یکدیگر جدا نشوند. اما حالا ستاره هلندی اعلام کرده این آخرین فصل او در لباس قرمز و سفید باواریایی‌ها خواهد بود؛ تصمیمی که کاملاً درست به نظر می‌رسد. روبن در همه سال‌هایی که در لباس بایرن‌مونیخ به میدان رفت هم به باشگاه و هم به فوتبال دنیا نشان داد که او چیزی به‌مراتب فراتر از یک وینگر چپ‌پا است که از سمت راست به داخل محوطه جریمه حریف می‌زند.

روبن را می‌توان بزرگترین بازیکن بایرن‌مونیخ در یک دهه اخیر دانست. از سال ۲۰۰۹ که به بایرن آمد، نقش برگ برنده را در اکثر دیدار‌ها برای تیمش ایفا کرد. زیر نظر لوئی فان‌خال (مربی وقت بایرن) به درجه‌ای از اهمیت رسیده که بود که اگر او و فرانک ریبری در ترکیب بایرن نبودند این تیم در کار‌های هجومی دچار مشکلات جدی می‌شد. روبن زیر نظر یوپ هاینکس به تمام افتخارات ممکن دست یافت و با مربیگری پپ گواردیولا تبدیل به بازیکنی چند بُعدی و کامل‌تر از قبل شد. پپ او را تبدیل به بازیکنی کرد که در کار‌های دفاعی نیز مشارکتی ویژه داشت و از نظر بدنی نیز به سطحی رسید که دیگر آن بازیکن شکننده قبل نبود.

بلوغ بیشتر

آرین هم ممکن بود مثل بسیاری دیگر از وینگر‌های فوتبال جهان وقتی به ۳۰ سالگی می‌رسد از اوج بیفتد و دیگر نتواند در سطح اول باقی بماند، اما او روز به روز در فوتبالش بلوغ بیشتری را به نمایش گذاشت و سبکی جادویی از بازی خودش را ارائه کرد که با انعطافی ویران‌کننده و سرعتی توفانی همراه بود. او حتی دیگر خودش را از بازیکنی که مدام روی زمین شیرجه می‌زد تا از حریفان خطا بگیرد هم دور کرد تا شخصیت فوتبالی اش بیش از پیش مورد اقبال فوتبال‌دوستان جهان قرار بگیرد.

یکی از بزرگان

اگر مصدومیت‌های گاه و بیگاه و البته طولانی او نبود، نقاط روشن دوران فوتبال آرین روبن به مراتب بیشتر و طولانی‌تر نیز می‌شد. دوران فوتبال ستاره هلندی باواریا، همچنان باید مورد توجه خاص قرار گیرد چراکه به نظر می‌رسد آن‌طور که باید و شاید فوتبال دنیا به این ستاره نپرداخته است. او کسی است که یک ضربه والی استثنایی از روی کرنر زد و با همان ضربه، منچستریونایتد را از لیگ قهرمانان کنار زد. او کسی است که بایرن‌مونیخ را در بازی‌ها و در فصل‌هایی که اوضاع برایشان خوب پیش نمی‌رفت به جلو راند و به موفقیت رساند. با گلی که در آخرین دقایق فینال هیجان‌انگیز لیگ قهرمانان مقابل دورتموند به ثمر رساند نام خودش را در قلب هواداران باواریایی برای همیشه حک کرد. این گل جبران پنالتی‌ای بود که سال قبل از آن مقابل همین دورتموند در بوندس‌لیگا از دست داده بود تا عملاً قهرمانی لیگ به دورتموند برسد و البته در یک فینال دیگر در لیگ قهرمانان نیز مقابل چلسی آن هم در زمین بایرن یک پنالتی مهم دیگر را نیز از دست داده بود.

اسطوره

روبن در حالی بایرن را ترک می‌کند که میانگین تقریباً یک گل در هر بازی را به نام خود ثبت کرده که رکوردی فوق العاده برای یک وینگر (بال) به حساب می‌آید، اما او در بایرن‌مونیخ فقط یک بازیکن نبود بلکه تبدیل به یکی از خودی‌ها شده بود. بازی کردن برای تیمی مثل بایرن‌مونیخ اصلاً کار آسانی نیست چه برسد که کسی بخواهد تبدیل به اسطوره این باشگاه شود، اما شکی وجود ندارد که روبن با جایگاه یک اسطوره این تیم و هواداران متعصبش را ترک خواهد کرد.

بهترین تصمیم

خداحافظی روبن، پایان یک دوران باشکوه و مهم در تاریخ باشگاه بایرن‌مونیخ است، به‌ویژه که حالا انتظار می‌رود فرانک ریبری دیگر ستاره محبوب و پا به سن گذاشته این تیم نیز، از جمع باواریایی‌ها جدا شود. روبن به بهترین شکل و با بهترین رفتار از بایرن‌مونیخ جدا خواهد شد درست همان‌طور که بهترین نمایش‌ها را در لحظات حساس مهم‌ترین بازی‌ها از خود به نمایش گذاشت. روبن فهمید الان بهترین لحظه برای خداحافظی اش از بایرن است، او با هوش ذاتی خود بهترین تصمیم را گرفت تا به اسطوره ابدی باواریایی‌ها تبدیل شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pdkj6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدایی آرین روبن از بایرن مونیخ قطعی شد