تاریخ انتشار: 1397/09/02 23:49
​تحلیل فنی هفته سیزدهم لیگ یک
کد خبر: 120587

نبرد حیثیتی/ نتیجه ناعادلانه/ هر هفته یک حاشیه/ پرواز شاهین به صدر/ سورپزایز میشو/ دفاع اتوبوسی/ آغاز خواب زمستانی

​هفته سیزدهم لیگ یک با هفت دیدار برگزار شد و تیمهای خونه به خونه و اکسین البرز با استراحت موجه شدند.
نبرد حیثیتی/ نتیجه ناعادلانه/ هر هفته یک حاشیه/ پرواز شاهین به صدر/ سورپزایز میشو/ دفاع اتوبوسی/ آغاز خواب زمستانی

 این هفته اتفاقات زیادی داشت و محمود فکری شاهین را به صدر برد و سایر مدعیان فرصت سوزی کردند تا لیگ یک وارد فاز جدیدی شود.تحلیل فنی این هفته را با نهایت احترام تقدیم شما میکنیم:

ملوان انزلی 1- مس کرمان 1؛ نبرد حیثیتی/ زور بردن نداشتند

این بازی که با بازگشت دست نشان به انزلی از حساسیت های خاصی برخوردار بود اما در عمل جذابیت  نداشت و با توجه به وضعیت زمین، بازی بیشتر روی هوا دنبال میشد و نبردهای فیزیکی حرف اول را میزد.توپ های بلند و توپ های برگشتی مهم ترین بخش های بازی بود که هر دو تیم از پس آن برآمدند و نتیجه تساوی عادلانه ترین نتیجه بود.

شروین بزرگ در دقایق پایانی گل اول را برای مس روی غفلت مدافعین و جاگیری اشتباه دروازه بان ملوان به ثمر رساند،اما پنالتی که شهریار مغانلو فوروارد هدف ملوانی ها زد بازی با تساوی به پایان رسید.

در مجموع با توجه به کیفیت زمین میتوان نمره متوسط را به هر دو تیم داد.برای این بازی کرمانی ها چند روز زودتر به انزلی رفته بودند که با توجه به وضعیت اقتصادی این روزها این هزینه های گزاف زیاد معنی خاصی ندارد.

پس از این بازی مس کرمان با دوازده بازی و 23 امتیاز در رده دوم و ملوان با دوازده بازی و 6 امتیاز در رتبه پانزدهم قرار گرفت.

سرخپوشان پاکدشت 1- شهرداری ماهشهر صفر؛ نتیجه ناعادلانه/ گل نزنی، گل میخوری

این بازی جذاب و زیبا با تصمیم خلق الساعه سازمان لیگ در روز بازی به دلیل بارندگی به چمن مصنوعی منتقل شد و روح بازی گرفته شد اما بازی جسورانه دو تیم بهترین مزد برای تماشاگران بود.

حملات پینگ پنگی هر دو تیم با مردود شدن یک گل از هر دو تیم در حال اتمام بود تا اینکه روی یک ضد حمله و جاماندن مدافعین کند ماهشهری ها با یک گل به سود پاکدشتی ها به پایان رسید.

ماهشهری ها که در هفته های گذشته روی دفاع تیمی ضعف داشتند رفته رفته مشکلات خود را تا حدودی برطرف کرده اند اما حالا مشکلات این تیم در حمله نمایانگر شده است و باخت این هفته این تیم تنبیه سختی برای این تیم بود.بازیکنان ماهشهری آنقدر موقعیت از دست دادند تا روی یک ضد حمله برق آسا بازی را واگذار کرد.

پس از این بازی پاکدشتی ها با یازده بازی و 22 امتیاز به رده دوم صعود کرد و شهرداری ماهشهر با یازده بازی و 10 امتیاز در رتبه چهاردهم از جدول شانزده تیمی جای گرفت.

کارون اروند 1- نود ارومیه صفر؛ هر هفته یک حاشیه/ حمله از کارون، دفاع از نود

بازی های تیم نود قبل از تحلیل فنی باید با حاشیه هایش سر و کله زد که ما در این مطلب به آن کاری نداریم اما در آوردن بازی با داد و بیداد و دعوا و شلوغ کاری در دراز مدت نتیجه نمیدهد و وقتی حاشیه در متن قرار گرفت،نزول و سقوط آغاز میشود.

بازی با حملات پر دامنه تیم اروند آغاز شد و این روند تا دقایق آخر بازی نیز ادامه داشت.

اروند که با تغییر کادر فنی خود با انگیزه مضاعفی وارد میدان شده بود حاکم مطلق توپ و میدان بود و تیم نود حرفی برای گفتن نداشت.

درخشش دروازه بان و خط مدافع تیم نود تنها عامل جلوگیری از رقم خوردن یک شکست سنگین برای ارومیه ای ها بود.

داور یک پنالتی اخراج به نفع اروند گرفت اما خسروی دروازه بان نود پنالتی و ریباند آن را گرفت تا بازی با همین منوال ادامه پیدا کند.

حمله از کارون و دفاع مطلق از ارومیه ای ها.اما در دقایق آخر بازی داور یک پنالتی اشتباه دیگر به نفع اروند گرفت و در پایان سه امتیاز به حساب اروندی ها واریز شد.

پس از این بازی اروند با هومن افاضلی با دوازه بازی و 13 امتیاز در رده دهم جای گرفت و نود با دوازده بازی و 12 امتیاز در رتبه دوازدهم قرار گرفت.

قشقایی صفر- شاهین بوشهر 1؛ پرواز شاهین به صدر/ خیلی دور؛ خیلی نزدیک

هر دو تیم با سیستم پایه 4-2-3-1 وارد زمین شدند اما شاهین در حمله به سیستم 3-1-4-2 تغییر میکرد و همین حربه کار را برای قشقایی سخت تر کرده بود.

تیم شاهین هنگام صاحب توپ شدن با توجه با شلوغی وسط زمین،سعی در استفاده از عرض زمین و دور زدن مدافعین کناری قشقایی و سانتر از کناره ها داشتند که روی یک ضد حمله و با استفاده از همین حربه سه امتیاز مهم را برای خود کسب کردند.

تیم قشقایی با شناخت کامل از نفرات قشقایی و با پرس شدید سه مهره وسط زمین قشقایی ها(علی حسامی،مسعود اسدی و جواد عباسی) اجازه نفوذ را از آنها گرفت و با عرض دادن به بازی زمان حمله،ضربه خود به قشقایی ها را وارد کرد.

تیم شاهین با برنامه در ضربات ایستگاهی حاضر میشد و نشان داد که فکری راه برتری در لیگ یک را به خوبی میداند.

اما در سوی مقابل روز قشقایی ها نبود و این تیم به دلیل بارندگی های قبل از بازی و تمرین در چمن مصنوعی عملا شادابی هفته های پیش را نداشت.

پس از این بازی شاهین با دوازده بازی و 23 امتیاز صدر نشین شد و تیم قشقایی نیز با دوازده بازی و 16 امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفت.

مس رفسنجان 4 - آلومنیوم اراک 1؛ سورپرایز میشو/ عصبانیت مرد تاکتیک

عجیب ترین نتیجه هفته در رفسنجان رقم خورد و در حالی که تیم اراک یک بر صفر جلو بود در پایان با چهار گل بدرقه شد تا فرصت طلایی رسیدن به رده سوم بر باد رفته باشد.

دبل مصطفی احمدی روی یک اشتباه فردی و یک ضد حمله آب سردی بر پیکره اراکی ها بود و در ادامه حملات ناموفق اراک و ضد حملات موفق رفسنجانی ها با گلزنی مهر آزما و اکبر صغیری بازیکن کهنه کار مسی ها تیر خلاصی به اراکی ها بود.

محمد ربیعی مربی سرد و گرم چشیده ای است که اهمیت از دست رفتن این امتیاز ها را بهتر از هر کسی میداند.حال باید منتظر بود و در ادامه کار واکنش وی به ناکامی این هفته ی اراکی ها را ببینیم.

پس از این بازی آلومنیوم با همان 19 امتیاز در رده پنجم ماند و مس رفسنجان با این برد 10 امتیازی شد و در به رتبه سیزدهم صعود کرد.

بادران صفر - فجر سپاسی 1؛ یک گل و هفتاد دقیقه دفاع اتوبوسی/ درخشش سلمانی و کسب سه امتیاز حیاتی

در ادامه هفته سیزدهم لیگ یک تیم های بادران و فجر سپاسی و به مصاف یکدیگر رفتند.این بازی با میدان داری بادران آغاز شد اما در دقیقه 18 با اشتباه خط دفاع و دروازه بان بادران،علی امیری روی یک ضربه سر تک گل بازی را به ثمر رساند.

بعد از این گل تیم بادران سراپا حمله شد و فجر به قول مربی اش هنر دفاع کردن را به نمایش گذاشت و هفتاد دقیقه با سرسختی و دفاع اتوبوسی سه امتیاز حیاتی و مهم را برای کاکو ها کسب کردند.

در این بازی یک گل آفساید سپاسی ها مردود و یک ضربه پنالتی به سود بادران گرفته نشد.

پس از دفاع 10 نفره فجری ها،سدی محکم به نام پیمان سلمانی با درخششی عالی بارها ناجی دروازه فجر شد و با سوپر سیوهایش،سوپر استار بازی بود.

بعد از این بازی مهدی پاشازاده به دلیل آنچه لج کردن داوران با وی عنوان شد از سمت خود استعفا کرد.

تیم سپاسی به این طرز تفکر رسیده است که این فصل را از دست داده ایم و باید برای فصل آینده برنامه ریزی کنیم که این طرز تفکر کاملا غلط و کاملا غیر حرفه ای میباشد.این تیم با اسکلت تقریبا 90 درصد غیر بومی تشکیل شده است و بعد از پایان فصل با جدایی آنها و جدایی سربازهایش دوباره به نقطه صفر میرسد.پس به مدیریت این تیم توصیه میکنیم دست از لجبازی بردارد و با یکی دو تغییر در کادر فنی تیم را به لیگ برگرداند و با تقویت تیم در نیم فصل،خود را آماده نیم فصل دوم کند.اما کو گوش شنوا؟

پس از این بازی بادران با همان 15 امتیاز در رتبه هشتم و سپاسی با این سه امتیازی که گرفت 12 امتیازی شد و به رتبه یازدهم صعود کرد.

شهرداری تبریز 1- گلگهر سیرجان 1؛ آغاز خواب زمستانی/ تراژدی سال قبل تکرار میشود؟

-بازی در تبریز و در چمن مصنوعی شاید چالش پیش روی وینگو نبود و وی باید تیم را از لحاظ روانی آماده این بازی میکرد.

در عمل چنین نشد و سیرجانی ها با خیال یک بازی راحت وارد زمین شدند و دو امتیاز فوق حساس در کورس را از دست دادند.شاید کادر فنی ضعیف وینگو یکی از عوامل این چنین نتیجه هایی باشد و آنها نتوانسته اند کمک فکری لازم به بگویچ را انجام دهند.

بازی روی اشتباه مسلم خط دفاع سیرجانی ها و پاس گلی که به امیر حسین طاحونی دادند و گلی که خوردند فارد فاز تازه ای شد اما تبریز همچنان سوار بر بازی بود تا اینکه بابک نوین یار با تجربه تبریزی ها به بچه گانه ترین شکل ممکن اخراج شد.بعد از این اخراج فشار گلگهر بیشتر شد تا روی سانتر از کنار و پرش فوق العاده پیمان رنجبری اقای گل فعلی لیگ که بازیکن پرورش یافته شهرداری تبریز بود بازی به تساوی کشیده شد و این نتیجه تا پایان بلزی حفظ شد.

حال باید دید این امتیازهایی که به صورت مبتدیانه از کف سیرجانی ها میرود،آخر فصل گریبان آنها را خواهد گرفت یا خیر؟ پس از این بازی سیرجانی ها با دوازده بازی و 22 امتیاز چهارم جدول و تیم شهرداری تبریز با یازده بازی و 13 امتیاز در رتبه نهم جای گرفت.

#تحلیل_فنی هفته سیزدهم:

این هفته با سورپرایز عجیب در رفسنجان همراه بود و هیچ کس فکرش را نمیکرد چنین نتیجه ای در انتظار اراکی ها باشد.لیگ رفته رفته و هر هفته به هفته جذابتر،سخت تر و حساس تر خواهد شد.

در پایان این ماراتون تنها دو تیم راهی لیگ برتر میشوند که آن دو تیم باید با حفظ ارامش خود امتیاز ها را از همین الان جمع کنند.

به نظر شما ساختار کدام تیم برای حضور در لیگ برتر مناسب تر است؟

نویسنده:میلاد رییسی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2obebd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سکوت دخه‌آ در مورد آینده‌اش شکسته شد