تاریخ انتشار: 1397/08/30 10:16
کد خبر: 120949

اظهارات عجیب مالک باشگاه تراکتورسازی

مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز درباره نحوه آماده سازی ورزشگاه آزادی علیه وزارت ورزش و جوانان اظهارت عجیبی را مطرح کرد.
اظهارات عجیب مالک باشگاه تراکتورسازی

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور سازی تبریز درباره ترمیم و تجهیز ورزشگاه آزادی در کمتر از ۴ هفته مدعی شد "چرا وزارت ورزش برای تیم فوتبال پرسپولیس در زمان بسیار کمی توانست ورزشگاه آزادی را تجهیز کند، اما در مورد دیگر ورزشگاه‌های کشور و استادیوم یادگار امام تبریز این اتفاق نیفتاد. "

او در ادامه اظهاراتش گفته است" پرسپولیس یک باشگاه است و با دیگر تیم‌های داخلی تفاوتی ندارد و نگاه ویژه وزارت ورزش به پرسپولیس باعث شد که هواداران تبریزی و برخی شهر‌ها نسبت به این موشوع حساس شوند. من دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را ملی نمی‌دانستم و نباید هواداران را مجبور می‌کردیم که از پرسپولیس حمایت کنند. "

لازم است چند مورد را درباره اظهارات مالک باشگاه تراکتور سازی تبریز گوشزد کنیم:

بازی پرسپولیس به صرف اینکه این تیم به فینال رفته بود بازی ملی محسوب نمی‌شود بلکه فینال آسیا قرار بود در کشور ما انجام شود و مراسم اهدای جام را بیشتر کشور‌های دنیا از تلویزیون تماشا می‌کردند پس لزوم تجهیز و رفع ایراد‌های ورزشگاه آزادی صرفا برای بازی باشگاه پرسپولیس نبود و پای آبروی ایران در میان بود.

از دیدگاه اینکه پرسپولیس یک تیم ایرانی است و در مقابل نام این تیم کلمه ایران درج شده است، نمی‌توان در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس را یک تیم باشگاهی فرض کرد به صرف اینکه در تهران حضور دارد.

اگر تراکتورسازی هم به امید خدا به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد و قرار به برگزاری فینال در تبریز باشد به طور حتم ورزشگاه این شهر نیز به همان اندازه و با تلاش زیاد برای حفظ آبروی ایران و نماینده اش از سوی مراجع مرتبط تجهیز و آماده بازی خواهد شد.

تیم‌های پرسپولیس و استقلال هنوز دولتی هستند و گاهی خرید‌های آن‌ها نیز زیر نظر وزارت ورزش و جوانان انجام می‌شود و شبهه‌ای در مورد خرید‌های آن‌ها وجود ندارد. در نقطه مقابل تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز یک تیم خصوصی است که با میل و اراده مالک این باشگاه حتی گفته می‌شود خرید‌های دلاری انجام داده است. پس قیاس این ۲ تیم با هم در یک مقال نمی‌گنجد.

ورزشگاه آزادی تهران استادیوم ملی ما محسوب می‌شود و در لیست بزرگترین ورزشگاه‌های جهان است و اگر این‌بار به اجبار برای برگزاری فینال در مقابل چشم رئیس فیفا و کنفدراسیون آسیا مجبور به تجهیز آن شدیم برای آینده تیم ملی فوتبال و بازی‌های استاندارد بین المللی هم از آن استفاده می‌شود و در دور جدید لیگ قهرمانان آسیا همین ورزشگاه برای تیم فوتبال استقلال نیز کارایی لازم را خواهد داشت و به نوعی آبروی فوتبال ایران است که البته اگر توجه داشته باشید تیم اول آسیا در رنکینگ فیفا است.

این که وزارت ورزش مجبور بود ورزشگاه آزادی را تجهیز و ترمیم کند به حکم قرعه به نام تیم فوتبال پرسپولیس خورد و شاید می‌توانست به نام استقلال یا هر تیم دیگری باشد و دیدگاه توجه بیشتر وزارت ورزش و جوانان به پرسپولیس کمی به تحلیل‌های سکویی شبیه است نه مالک یک باشگاه بزرگ مثل تراکتور سازی!

این موارد گوشه‌ای از دلایلی است برای اینکه تجهیز ورزشگاه آزادی ملی بوده است و اینکه اگر یک تیم باشگاهی ایران به فینال آسیا رسید به دلیل نام ایران شامل تبریز، اصفهان، شیراز، سیستان و بلوچستان و جای جای ایران اسلامی است و به همین دلیل به این مسابقه، بازی ملی اطلاق شد و ارتباطی به نام پرسپولیس نداشت.

بی انصافی است اگر وزارت ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی ورزش در کشور را متهم به جانبداری از یک تیم خاص کنیم فقط به دلیل اینکه این تیم توانسته در اوج مشکلات خود را به فینال بازی‌های آسیایی برساند.

این اتفاق که برای تیم سرخپوش تهرانی افتاد می‌تواند برای همتای تبریزی هم در آینده‌ای نه چندان دور بیفتد و آن زمان هم بازی تراکتورسازی یک بازی ملی است و تمام کشور و دستگاه‌ای ذیربط موظفند برای اعتلای نام ایران در حد توان کمک کنند.

ورزشگاه یادگار امام و دیگر استادیوم‌های کشور هم نیاز به رفع ایراد دارند و وزارت ورزش و شرکت‌های تابعه در این زمینه باید تمام تلاش خود را برای رفع این نواقص انجام دهند، اما از قدیم گفتند آسیاب به نوبت، اولویت بندی در امور جاری برای هر مدیری یک برگ برنده است و پیش از این هم گفتیم که ورزشگاه‌های کشور همه مشکلاتی دارند و باید ترمیم شوند.

توصیه می‌کنیم مالک باشگاه تراکتور سازی تبریز درست زمانی که تیمش در اوج قراردارد با اینگونه اظهارات خودش را به چالش نکشد. هر کودک و جوان و پیر در ایران می‌دانند که نام هر باشگاه با پسوند ایران در مقابل هر تیم خارجی، بازی ملی محسوب می‌شود.

امیدواریم تراکتور سازی تبریز در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد و مالک جدید این تیم هم طعم بازی ملی را بچشد و معنی اتحاد ملی برایش بیشتر ملموس شود.

محمود خوردبین پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد ملی بودن دیدار فینال لیگ قهرمانان در استادیوم آزادی و صحبت‌های مالک باشگاه تراکتورسازی گفت: بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن یک بازی ملی محسوب می‌شد و اگر تیم تراکتورسازی هم به فینال این رقابت‌ها راه پیدا می‌کرد وزارت ورزش همین کار‌های که برای پرسپولیس کرد را برای آن‌ها انجام می‌داد.

او ادامه داد: این بازی برای کشورمان یک موضوع حیثیتی محسوب می‌شد و اگر این بازی و مراسم اهدای جام به خوبی برگزار نمی‌شد فوتبال کشورمان محروم می‌شد. اگر هر تیم دیگری به جز پرسپولیس به مانند استقلال، سپاهان و تراکتورسازی به این مرحله می‌رسیدند همین اتفاق می‌افتاد و وزرات ورزش از آن‌ها حمایت می‌کرد.

خوردبین درباره ورزشگاه آزادی و اینکه این استادیوم برای پرسپولیس نیست گفت: اگر ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس بود این صحبت‌ها درست بود، اما این ورزشگاه برای خود فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی است و تیم پرسپولیس هر وقت می‌خواهد در این استادیوم بازی کند باید کرایه آن را پرداخت کند. برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا یک رویداد ملی بود که به خوبی برگزار شد.

او ادامه داد: من نمی‌دانم که چرا مالک باشگاه تراکتورسازی چنین حرفی زده است و مطمئنم که اگر این تیم هم به فینال می‌رسید همین اتفاق‌هایی که در آزادی افتاد برای آن‌ها رخ می‌داد.

بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال کشورمان در مورد صحبت‌های مالک باشگاه تراکتورسازی گفت: افرادی که چنین تفکراتی را دارند یکسری افراد انحصار طلب هستند و این اشخاص از خانواده ورزش نیستند.

او ادامه داد: اگر تیم راه یافته به فینال لیگ قهرمانان آسیا استقلال و یا حتی پدیده مشهد هم بود نماینده فوتبال کشورمان و تیم برتر ایران در یک رقابت آسیایی بود. این بازی کاملا رنگ و بوی ملی داشت و این افرادی که اینگونه صحبت می‌کنند باید فرهنگ ورزشی خود را ارتقا دهند.

ذوالفقارنسب گفت: ورزش فقط جنبه اقتصادی ندارد و یک پدیده فرهنگی است و باید از این دید به آن نگاه کرد. یکسری افراد هستند که به هر طریقی می‌خواهند خود را در رسانه‌ها مطرح کنند و نباید به این اتفاق دامن زد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36k7pz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترمیم ورزشگاه آزادی 200 میلیارد اعتبار و 2 سال زمان نیاز دارد!