تاریخ انتشار: 1397/08/29 00:55
اختصاصی/ عده‌ای از مربیان همزمان 2 تا 3 تیم دارند!
کد خبر: 121103

قربانی: ما استقلالی‌ها باید از منصوریان درس بگیریم/استقلال بازیکن محوری ندارد

پیروز قربانی در گفت وگو با فرتاک ورزشی به مطالب جالبی از سردار بوکان تا استقلال و علی منصوریان اشاره نمود.
قربانی: ما استقلالی‌ها باید از منصوریان درس بگیریم/استقلال بازیکن محوری ندارد

علیرضا منصوریان سرمربی فصل گذشته استقلال پس از یک سال دوری از فوتبال، مجددا برگشت تا این بار هدایت ذوب‌آهن را برعهده بگیرد. او تنها مربی بود که پس از برکناری‌اش بیش از یک سال سکوت مطلق کرد تا شاید درسی باشد برای مربیانی که پس از برکناری بارها مصاحبه می‌کنند و دنبال توجیه کردن هستند. در این رابطه گفتگویی با پیروز قربانی مدافع سابق استقلال انجام دادیم.

 

چرا از سردار بوکان جدا شدی؟

من اول فصل با خوشه طلایی ساوه قرارداد بستم حتی از چند تیم دیگر هم پیشنهاد داشتم ولی دوباره به سردار بوکان برگشتم تا با این تیم ادامه دهم. در طول فصل بارها شاهد بودم که مدیرعامل به بازیکنان دروغ می‌گوید که مجبور شدم قطع همکاری کنم و به تهران برگردم.

 

چرا مثل خیلی‌ها نماندی و پولی را بگیری و کار کنی؟

بازیکنان گناه داشتند که من به خاطر خودم این کار را می‌کردم و ادامه می‌دادم. بازیکن برای من و تیم بازی می‌کند که باید برایش ارزش قائل شد.

 

برنامه‌ات برای آینده چیست؟

فعلا کار خاصی نمی‌کنم چون نیم‌فصل نشده که نقل و انتقالات و یا تغییراتی در تیم‌ها صورت گیرد. البته فوتبال ما مشکلات زیادی دارد که متاسفانه عده‌ای از مربیان همزمان دو تا تیم دارند! طرف تا الان 50 تا تیم داشته و اصلا هم نتیجه نگرفته ر سال دو تا تیم دارد که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید فکری به حال این مشکلات کند. من نمی‌دانم چرا هر سال کلی مدرک مربیگری می‌دهند ولی فکری به حال این چیزها نمی‌کنند. فوتبال ما شده رابطه بازی و مدیران هم دنبال مربیانی هستند که فقط اسم دارند و از این تیم اخراج می‌شوند و از تیم دیگری سر در‌می‌آورند. من نمی‌دانم تا کی باید این مربیان جوان بیرون بمانند و مربیان خاصی راس کار باشند؟! شما یک بار بروید و تمرینات این دست مربیان را نگاه کنید ببینید به بازیکنان چه چیزی یاد می‌دهند؟

 

یکی از این مربیان همانی است که از تیم جنوبی اخراج شد و فردایش از تیم شمالی سردرآورد!

بله یکی از نفرات همین مربی است و خیلی‌های دیگر نیز چنین شرایطی دارند که گاهی وقت‌ها در یک فصل دو تا تیم را سقوط می‌دهند ولی سال بعد تیم دارند!

 

در مورد بازگشت منصوریان حرف خاصی داری؟

من بابت بازگشت منصوریان به فوتبال تبریک می‌گویم. ذوب‌آهن تیم خوبی است و مدیرعامل کار بلدی هم دارد که همیشه از مربیانش حمایت می‌کند. من به محمد خرمگاه هم تبریک می‌گویم که او هم به فوتبال برگشت تا به منصوریان کمک کند.

 

درباره سکوت یک سال اخیر منصوریان صحبت خاصی داری؟

او بهترین کار را انجام داد و همین سکوتش برای ما مربیان بخصوص استقلالی‌ها درس بزرگی بود. ماها باید از این کار منصوریان درس بگیریم و از آن استفاده کنیم.

 

یک دوره قانون گذاشتند که اگر مربی در طول فصل دو بار اخراج شد، دیگر به او تیم ندهند و قرارداد نبندند اما خیلی زود این قانون ماست‌مالی شد؟!

همه چیز رابطه‌ای شده و اگر رابطه داشته باشی هر سال تیم داری. یکی مثل امیر قلعه‌نویی که پرافتخارترین مربی ایران است، باید هم هر سال تیم داشته باشد و باید از این دست مربیان تقدیر کرد ولی عده‌ای که هفته پنجم اخراج می‌شدند چرا باید هفته ششم یا هفته تیم بگیرند؟!

 

در مورد استقلال نظر خاصی داری؟

استقلال هم متاسفانه این فصل اصلا خوب نبوده و به خاطر اینکه بازیکنان اصلی‌اش را از دست داده مشکل دارد. مشکل اصلی استقلال نداشتن چند مهره اصلی و محوری است که فصل گذشته بازی درمی‌آوردند ولی این فصل اصلا از این نوع بازیکنان یک نفر هم ندارد. به نظر من با اینکه خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس مشکل بازیکن دارد ولی من اعتقاد دارم پرسپولیس حداقل چهار تا پنج بازیکن تاپ و محوری دارد که در شرایط سخت به تیم کمک می‌‌کنند. استقلال بازیکن زیاد دارد ولی هیچ کدام محوری نیستند.

گفت وگو: علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48rojw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استعفای منصوریان به تیم شوک وارد کرد و این شوک در بازی اول کاملا جواب داد

استقلالی متعصب: جواب میناوند را نمی دهم
پیروز قربانی: منصوریان تیم را خوب هدایت می کند