تاریخ انتشار: 1397/08/28 00:48
کد خبر: 121253

اتفاقی عجیب؛ اسطوره پیکان، پرسپولیسی است!

فردا تیم های پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه نو نوار آزادی به قضاوت مهدی مرجان زاده در ساعت 16:15 به مصاف هم می روند.

 هر دو تیم ازتیم های قدیمی و ریشه دار فوتبال کشورمان هستند، پرسپولیس با قدمت 65 ساله و پیکان با قدمت 61 ساله که نشان می دهد هر دو تیم در طول حیاتشان خاطرات بسیار زیادی را برای فوتبال دوستان رقم زده اند. اگر بخواهیم به یک وجه مشترک بین این دو تیم اشاره کنیم باید برگردیم به مرداد سال 1348 که بازیکنان پرسپولیس بر اساس یک پروتکل همکاری بین علی عبده و محمود خیامی به تیم پیکان پیوستند.

محمود خیامی معروف به پدر صنعت اتومبیل ایران، از عمده ترین صاحبان صنایع خودروسازی در ایران و مالک پیکان بود. توانست در آن دوره چند بازیکن بزرگ را از پرسپولیس به خدمت بگیرد که از جمله آنها می توان به علی پروین اشاره کرد.

جالب این جاست که علی پروین در مدت 2 سال (1347-1349) حضورش در این تیم روزهای درخشانی راسپری کرد.

بازی های خوب پروین ودرخشش بی نظیر او موجب شناخته شدن هرچه بیشتربرند پیکان شد که از جمله آن می توان به یک دیدارتدارکاتی اشاره کرد که پیکان دو بر یک مغلوب تیم ملی امید استرالیا شد.تک گل پیکان توسط پروین به ثمررسید. او همچنین در پیکان از روی نقطه پنالتی دروازه تاج و ناصر حجازی را باز کرد

اما پروین با ثبت یک رکورد ماندگار در دیدار با آرش بندرعباس در کرمان در چارچوب مسابقات لیگ منطقه ای ۱۳۴۹ موفق شد پنج گل بزند تا پیکان این بازی را ۱۱ بر ۳ به سود خود خاتمه دهد.

به هر حال حضور کوتاه مدت علی پروین در پیکان به عنوان اسطوره بی بدیل باشگاه پرسپولیس می تواند در نوع خود جالب باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ap7rv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ورود بانوان به استادیوم/ دختران برانکو، پروین و خوردبین تماشاگر فینال +عکس