تاریخ انتشار: 1397/08/27 10:01
کد خبر: 121385

اخراج شفر به سود استقلال نیست/ استقلال یکی مثل کیانی را می خواهد

پیشکسوت دو تیم استقلال و سپاهان معتقد است سپاهان از شانس زیادی برای قهرمانی برخوردار است اما نباید این تیم را از الان قهرمان دانست.
اخراج شفر به سود استقلال نیست/ استقلال یکی مثل کیانی را می خواهد

احمد جمشیدیان از بازیکنان یک دهه اخیر فوتبال کشور است که در دو تیم استقلال و سپاهان سالهای خوبی را سپری کرد. جمشیدیان یکی دو سالی است به جرگه مربیان پیوسته و هم اکنون هم هدایت تیم پاس همدان در رقابتهای لیگ دسته دوم کشور را بر عهده دارد.

جمشیدیان در گفتگو با خبرنگار در خصوص سپاهان، استقلال و پاس به اظهار نظر پرداخت.

* جام جهانی به استقلال ضربه زد

تیم استقلال بیشترین ضربه را از جام جهانی خورد. درخشش بازیکنان این تیم همراه با تیم ملی در جام جهانی باعث شد تا بسیاری از بازیکنانش مورد توجه تیم های خارجی قرار گرفته و بهانه ای برای جدایی پیدا کنند.

ناگفته نماند که مدیریت وقت استقلال هم در نقل و انتقالات ضعیف عمل کرد و این مزیدی بر علت شد تا تعداد زیادی از بازیکنان استقلال از این تیم جدا شوند و کار سخت شود.

البته تورم و افزایش قیمت ارز هم در این راه بی تاثیر نبود. شاید اگر قیمت ارز افزایش بی رویه پیدا نکرده بود، بازیکنان با پانصد ششصد هزار دلار پیشنهاد خارجی از استقلال جدا نمی شدند. اما بالا رفتن قیمت دلار باعث شد تا اختلاف رقم قرارداد تیم های خارجی و استقلال زیاد شود. همه اینها دست به دست هم داد تا آبی ها در نقل و انتقالات ضرر کنند.

* اخراج شفر به سود استقلال نیست

این درست است که آبی ها در این فصل با شفر بد نتیجه گرفته‌اند، اما به هیچ عنوان اخراج شفر به صلاح استقلال نیست. در این میان هواداران هم باید خویشتن داری بیشتری داشته باشند و صبر پیشه کنند. باید پذیرفت که استقلال در این فصل به سختی به جمع مدعیان قهرمانی می رسد. هواداران باید از تیم حمایت کنند تا این فصل به هر طریقی به پایان برسد و بعد از آن برای فصل بعد باشگاه به فکر چاره باشد. در حال حاضر بهترین کار حمایت از شفر و تیم است.

* سپاهان جدی ترین مدعی قهرمانی است

هفته‌هایی که از لیگ گذشته نشان می‌دهد سپاهان را باید جدی ترین و اصلی ترین گزینه قهرمانی برای این فصل دانست. این تیم همه پارامترهای قهرمانی را دارد. اما با این وجود خیلی زود است که از الان سپاهان را قهرمان مسابقات بدانیم. آنها باید روزهای سختی را تجربه کنند تا بار دیگر جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

* نقش قلعه نویی در سپاهان انکار ناپذیر است

اشتباه بزرگی است اگر کسی فکر کند قلعه نویی نقش کمی در اوج گیری دوباره سپاهان داشته است. قلعه نویی متخصص لیگ برتر است و حضور او از هر تیمی می تواند مدعی بسازد. او فصل گذشته سرمربی ذوب آهن بود و این تیم نایب قهرمان شد، قبل از آن هدایت تراکتور سازی را بر عهده داشت و با این تیم سوم شد. در این فصل هم با سپاهان بار دیگر مدعی شده است.

* اوج هنر قلعه نویی در نقل و انتقالات بود

این یک اصل است که هر تیمی می تواند سرنوشت فصلش را در نقل و انتقالات تعیین کند. اوج هنر امیر قلعه نویی را در نقل و انتقالات دیدیم. جایی که بدون دست درازی به سوپر استارها، فقط بر اساس نیازش بازیکن گرفت. شما به خریدهای سپاهان نگاه کنید و آن را مقایسه کنید با خرید دیگر تیم های مدعی از جمله تراکتورسازی.

به جرات می گویم مخارج سپاهان از بسیاری از تیم های دیگر کمتر است و آنها معوقلانه و متعارف در نقل و انتقالات هزینه کردند. چون قلعه نویی اولویتش را بر اساس نیازمندی تیمش گذاشته بود نه روی جنجال بیهوده و سر و صدا کردن در نقل و انتقالات و به قول معروف تیر و ترقه ترکاندن.

* مهدی کیانی فرمانده جدید سپاهان

بهترین خرید فصل سپاهان مهدی کیانی بود. قلعه نویی بسیار هوشمندانه به کیانی را جذب کرد. این بازیکن سی و چهار-پنج ساله یک فرمانده تمام عیار در مرکز میدان سپاهان است.

اگر دقت کنید می بینید بعد از محرم نوید کیا و هادی عقیلی سپاهان دیگر یک بازیکن فرمانده نداشت و در همه این سالها افت کرده بود. حالا مهدی یک جانشین شایسته برای محرم و هادی است و به بهترین شکل فرمانده تیم سپاهان در مرکز میدان است.

هر تیمی که می خواهد مدعی قهرمانی باشد باید یک بازیکن و یا بهتر است بگویم یک فرمانده و کاپیتان مثل کیانی داشته باشد. یک کاپیتان فیکس که در همه بازیها باشد و بازوبند کاپیتانی دست به دست نشود. الان سید جلال این نقش را در پرسپولیس دارد و کیانی در سپاهان.

* استقلال یکی مثل کیانی می خواهد

یکی از معضلات تیم کنونی استقلال فقدان یک بازیکن بزرگ در میانه میدان است. بازیکنی مثل همین مهدی کیانی در سپاهان. بازیکنی مثل امید ابراهیمی که دیگر او را ندارند. یک فرمانده، یک لیدر و یک کاپیتان فیکس که در همه بازیها باشد. این که بازوبند استقلال مرتب دست به دست می شود اتفاق خوبی نیست و این موضوع شخصیت قهرمانی را از تیم ها می گیرد.

* مشکلات زیادی سر راه پاس است

متاسفانه و در حالی که بیشتر از ۱۰ سال از حضور پاس در همدان می گذرد، هنوز یکسری مشکلات وجود دارد. ما امسال تنها ۱۰ روز قبل از آغاز مسابقات تیم را بستیم. مثل خیلی از تیم‌های دیگر مشکلات مالی گریبان تیم ما را هم گرفته است، اما ما مشکلاتی هم داریم که واقعا منحصر به فرد است.

بعنوان مثال درست ظهر روز بازی، یک طلبکار با حکم توقیف اموال به باشگاه آمد و با یک خاور همه اموال باشگاه از جمله کامپیوترها، میز و صندلی ها و هرچه بود را با خود برد. کدام باشگاه چنین مشکلاتی دارد؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4m9nbb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تغییر مربی برای تبریزی خوشایند نبود