تاریخ انتشار: 1397/08/24 21:12
کد خبر: 121668

این روش شفر، تیم را بیچاره کرده است!

دروازه‌بان اسبق استقلال به خبرورزشی گفت: استقلال باید برای سهمیه لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ تلاش کند.
این روش شفر، تیم را بیچاره کرده است!

 محمد محمدی از اینکه چطور کاپ قهرمانی سوپرجام را به پرسپولیس داده‌اند ابراز تعجب می‌کرد و می‌گفت وقتی هر دو تیم برای دولت هستند، می‌توانستند در این باره با فکر بیشتری تصمیم‌گیری کنند. 
* مطلع شدید کاپ سوپرجام را به پرسپولیس دادند؟
البته هر دو تیم برای دولت هستند و برای مسئولان زیاد هم تفاوتی نمی‌کرد که این جام به کدام‌یک برسد ولی باید این را در نظر می‌گرفتند که این موضوع هرچه برای آن‌ها بی‌اهمیت است برای هواداران دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر می‌خواستند جام بدهند چرا همان روز این کار را نکردند؟ من در آن تاریخ خارج از کشور بودم و دقیق نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داده ولی واقعاً این نوع قهرمانی نوبر است. می‌شد تیم پرسپولیس به میدان بیاید و داور سوت بزند و اگر استقلال حاضر نمی‌شد جام را به پرسپولیس می‌دادند. اگر واقعاً این جام حق پرسپولیس است باید همان زمان جامش را می‌دادند. در آن صورت لااقل یک عکس از غیبت تیم استقلال موجود بود که در آینده هواداران پرسپولیس به آن استناد کنند ولی حالا پرسپولیس به چه مدرکی برای این قهرمانی استناد می‌کند؟
* اوضاع تیم استقلال چرا به این شکل است؟
من از اتفاقات داخلی تیم خبر ندارم ولی چیزی که از بیرون می‌بینم این است که استقلال تغییرات زیادی در تیم خود ایجاد می‌کند و این روش شفر، تیم را بیچاره کرده است. در خط حمله، هافبک و دفاع دائم تغییرات دارد. در فوتبال همواره تیم‌هایی موفق هستند که ترکیب مشخصی داشته‌اند. این نه فقط برای یک فصل و دو فصل است بلکه تیم‌هایی که چند سال پشت هم موفقیت کسب می‌کنند همگی از ترکیبی ثابت بهره‌مند بوده‌اند. 
* مشکل این تیم فقط همین است؟
نه! جذب بازیکن بدون هماهنگی ضربه اصلی را به این تیم زد. آن‌هایی که برای کسب شهرت بدون هماهنگی سراغ بازیکنانی رفتند که اسم و رسم داشتند ضربه اصلی را به استقلال زدند. چرا کمک شفر رفت؟ کاری به این موضوع و دلیلش نداریم که نباید می‌گذاشتند برود ولی وقتی یک تمرین‌دهنده خوب از کنار سرمربی می‌رود چرا به جای او مربی را نگرفتند؟ نمی‌شد به جای هزینه چند صد هزار دلاری برای خرید گرو و نیومایر، تیام و جپاروف را حفظ کنند. 
* گرو را چطور بازیکنی دیدید؟
او بعد از ۷ ماه یک پنالتی زد که قبل از آن هم سه بار کتاب مقدس را خواند. یک مهاجم حرفه‌ای برای یک پنالتی باید این‌قدر هیجان‌زده باشد؟ با دیدن این اتفاقات در حرفه‌ای بودن خرید‌های استقلال هم باید شک کرد. فقط همام طارق ثابت کرده ارزش خرید داشته است. 
* راه نجات تیم از این شرایط چیست؟
استقلال باید قید عنوان‌های این فصل را بزند و به فکر بستن تیمی خوب در نیم‌فصل برای فصل بعد و ادامه راه تا پایان لیگ باشد که لااقل سهمیه سال ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wxql5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیرانوند لیاقت کسب دستکش طلای آسیا را دارد