تاریخ انتشار: 1397/08/24 15:06
کد خبر: 121714

شانتاژ مدیران استقلال، سمی برای آبی‌ها

باشگاه استقلال تلاش زیادی کرد که جام قهرمانی سوپرجام به پرسپولیس نرسد اما در نهایت رسید.
شانتاژ مدیران استقلال، سمی برای آبی‌ها

امیرحسین فتحی کم‌کاری‌اش در زمان امتناع از حضور در مسابقه سوپرجام را با مطرح کردن شکایت باشگاه به دادگاه عالی حکمیت ورزش(CAS) لاپوشانی کرد اما در نهایت موفق نشد از اهدای جام به پرسپولیس جلوگیری کند.
البته از همان اول مشخص بود که CAS به این زودی به شکایت باشگاه استقلال رسیدگی نمی‌کند و سازمان لیگ هم نمی‌تواند برای اهدای جام تا زمان صدور رأی نهایی این دادگاه صبر کند اما مدیرعامل باشگاه استقلال در بحث سوپرجام، هواداران را با خود همراه کرد تا همه چیز را برای جلوگیری از اهدای جام مهیا کند.
سازمان لیگ هم برای آرام شدن جو، اهدای جام را به بعد از محرم و صفر موکول کرد تا هواداران استقلالی از تب و تاب این ماجرا بیفتند. بعد هم به خواست باشگاه پرسپولیس در محل سازمان لیگ جام را به پرسپولیسی‌ها اهدا کرد. حالا باشگاه استقلال مدعی شده که سازمان لیگ نباید جام را به پرسپولیس اهدا می‌کرد!
 علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال، کار سازمان لیگ را اشتباه می‌داند و می‌گوید: «به اعتقاد من نباید جام را به باشگاه پرسپولیس می‌دادند و این بی‌تدبیری سازمان لیگ است.»
دلیل معاون ورزشی باشگاه استقلال با بیان اینکه نباید جام به پرسپولیسی‌ها اهدا می‌شد هم در نوع خود جالب است. او قدری کری‌خوانی و شیطنت را چاشنی صحبت‌هایش می‌کند: «مسوولان سازمان لیگ اصلا کار خوبی نکردند که این جام را به پرسپولیس دادند، چون هنوز رای CAS صادر نشده و در صورتی که رای CAS به سود استقلال صادر شود، جام باید از پرسپولیس پس گرفته شود که کار زیبایی نیست.»
با اینکه سازمان لیگ پیش از این اعلام کرده بود که پس از محرم و صفر تحت هر شرایطی جام را به پرسپولیس اهدا خواهد کرد و منتظر رأی دادگاه عالی حکمیت ورزش نمی‌ماند اما خطیر اهدای جام را جبران جام نگرفته پرسپولیس در آسیا از سوی سازمان لیگ می‌داند: «به نظرم اهدای این جام به پرسپولیسی‌ها به این دلیل بوده که پرسپولیس در آسیا جام نگرفت و سازمان لیگ این کار را انجام داد تا به نوعی آن را جبران کرده باشد.»
البته که باشگاه استقلال حق دارد از حق خود دفاع کند اما عجیب است که یکی از مدیران باشگاه، درست زمانی که هواداران از جنجال‌های سوپرجام دور شده‌اند، با چنین ادبیاتی سعی در شانتاژ آنها دارد. ادبیاتی که خطیر در صحبت‌هایش به کار برده به هیچ عنوان در شأن یک مدیر نیست و بدون شک به ایجاد تنش در میان هواداران می‌انجامد. با این شرایط شاید باید منتظر تنش‌هایی باشیم که روی سکوهای آبی دوباره بر سر سوپرجام به راه می‌افتد و بیرون کشیدن یک جنجال قدیمی دقیقاً همان چیزی است که استقلال در شرایط فعلی نمی‌خواهد.
اگر باشگاه پرسپولیس این فصل توانست با همه محرومیت‌هایش در آسیا موفق شود، به خاطر این بود که نه کادرمدیریتی و نه کادرفنی پرسپولیس به دنبال عیب‌جویی و جنجال‌سازی نبودند. آرامشی که آنها ساختند هم به تیم پرسپولیس انتقال پیدا کرد و هم به هواداران سرخ. استقلال اما این مسیر را برعکس می‌رود و به جای آرامش، تنش و جنجال را به هواداران پیشکش می‌کند.
آیا مدیران استقلال می‌توانند منکر این شوند که اهدای جام به پرسپولیس براساس رأی استیناف کاری قانونی است؟ آیا فراموش کرده‌اند که سازمان لیگ همان زمان که اهدای جام را به تعویق انداخت تأکید کرد که برای اهدای جام منتظر رأی CAS نمی‌ماند؟
به نظر می‌رسد مدیران باشگاه استقلال بیشتر از هر چیز برای فرار از کوتاهی‌هایی که به از دست رفتن جام سوپرجام منجر شد، چنین مسائلی را مطرح می‌کنند.  اینجا دقیقاً همان جایی است که فرهنگ ورزشگاه‌ها و فرهنگ هواداری ساخته می‌شود. نیازی نیست در شبکه‌های اجتماعی به دنبال راه انداختن هشتگ باشیم تا فرهنگ به سکوهای ورزشگاه‌های‌مان برگردد. فرهنگ سکوها از مصاحبه مدیران و مربیان و بازیکنان‌مان می‌آید.
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3naelk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


باشگاه استقلال به اهدای کاپ سوپرجام به پرسپولیس واکنش نشان داد