تاریخ انتشار: 1397/07/30 09:06
کد خبر: 125325

شیوه‌های نه‌چندان جالب سایپا برای گرفتن امتیاز جواب نداد

باشگاه‌های بدون هوادار تهرانی برای رقابت با دو قطب سرخ و آبی از شیوه‌هایی استفاده می‌کنند که گاهی به ضرر خودشان تمام می‌شود؛ نمونه‌اش بازی سایپا مقابل استقلال که در ورزشگاه تختی برگزار شد.
 شیوه‌های نه‌چندان جالب سایپا برای گرفتن امتیاز جواب نداد

باشگاه سایپا با دو هدف بازی را به ورزشگاه تختی برد. نخست اینکه استقلال را از ورزشگاه خانگی‌اش دور کند و آبی‌های پایتخت که به بازی روی چمن آزادی عادت دارند، در زمین دیگری به میدان بروند. دلیل دوم سایپا که باشگاهی بی‌تماشاگر است، جو ورزشگاه آزادی بود که با حضور در تختی به زعم آنها استقبال کمتری از استقلال می‌شد و با سابقه‌ای که استقلالی‌ها در تختی داشتند، دایی و شاگردانش امیدوار به کسب نتیجه بودند اما سرانجام طلسم ناکامی‌ آبی‌ها در تختی شکسته شد و آنها مقابل سایپا در ورزشگاه تختی پیروز شدند. با برد استقلال مشخص شد که شیوه‌های نه‌چندان جالب سایپا برای گرفتن امتیاز از استقلال چندان منطقی نیست.

خراب بودن زمین مسابقه برای هر دو تیم مضر است و از کیفیت فنی هر دو تیم می‌کاهد؛ امکان آسیب دیدگی در این زمین بالاست و بازیکنان هر لحظه در معرض مصدومیت قرار داشتند. آیا باشگاه سایپا به این نکته فکر کرده که در ازای یک برد- به فرض که بر استقلال پیروز می‌شد- احتمال پارگی رباط ستاره‌هایش وجود داشت و خدای نکرده اگر چنین اتفاقی برای یک بازیکن رخ دهد باشگاه که تا ته فصل او را از دست می‌دهد هیچ، مسیر رشد و ترقی یک بازیکن با استعداد ممکن است در اثر چنین آسیب دیدگی تغییر کند و او دیگر نتواند به سطح اول فوتبال برگردد. از سوی دیگر یک بار دیگر به باشگاه‌های تهرانی بی‌هوادار ثابت شد که هرجای تهران مقابل استقلال و پرسپولیس بازی کنند، به اندازه ورزشگاه آزادی تماشاگر به ورزشگاه می‌رود و جو استادیوم به نفع سرخابی‌هاست. پس بهتر نبود بازی در زمین مناسب آزادی برگزار می‌شد و هر دو مربی می‌توانستند تاکتیک‌های خود را بهتر پیاده کنند و به جای زیر توپ زدن‌های بیهوده، شاهد یک دوئل کاملا فنی از دو تیم باشیم که سرانجام هر تیمی کیفیت بالاتری داشت، نتیجه بهتری کسب کند.

استقلال روز جمعه نشان داد سوای دو گلی که به سایپا زد، تیم بهتری بود و در همان زمین خراب تختی سه بار در نیمه اول تیر دروازه سایپا را لرزاند. به نظر می‌رسد سازمان لیگ هم نباید اجازه بازی در زمین‌های نامناسب را بدهد؛ وقتی در تهران زمین ورزشگاه آزادی خالی است، چه ایرادی دارد که بازی استقلال و سایپا مثل گذشته در این ورزشگاه برگزار شود. بارها استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به تیم‌های دیگر لیگ باخته‌اند و بارها هم در ورزشگاه‌های دیگر تهران- از تختی تا شهر قدس- به پیروزی رسیده‌اند. در واقع شرایط و کیفیت چمن ورزشگاه به یک میزان روی دو تیم تاثیر می‌گذارد. وقتی سایپا تمام بازی‌های خود را در ورزشگاه دستگردی اکباتان برگزار می‌کند، با ورزشگاه تختی ناآشناست. به همان میزان این غریبگی بر تیم سایپا تاثیر می‌گذارد که بازی در آزادی برای آنها غریبه است.

با گذشت هجده دوره از لیگ برتر در اغلب شهرستان‌ها صاحب چمن خوب و مطلوب هستیم و تمام تیم‌های لیگ برتری در ورزشگاه خانگی خود از مزیت میزبانی بهره‌مند می‌شوند اما در تهران که همواره گرایش هواداران به دو تیم استقلال و پرسپولیس بوده، باید این واقعیت را پذیرفت و با این شرایط کنار آمد. سازمان لیگ هم بهتر است در این موضوعات مداخله کند و اجازه ندهد که به این بهانه‌ها هم از کیفیت فنی بازی‌ها کاسته شود و هم بازیکنان که جانمایه فوتبال هستند آسیب ببینند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/369ezy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کار سخت ستاره استقلال؛ شماره ۱۰ نیمکت‌نشین شد؟