تاریخ انتشار: 1397/07/27 14:38
اختصاصی فرتاک ورزشی|
کد خبر: 125718

از بازیکنان پولی تا مربیان پولکی،نمایش درام "اسپانسر بیار مربی شو"

شاید باورتان نشود اما در دو سه سال اخیر داشتن اسپانسر یکی از شروط اصلی مربیگری در ایران بوده است.
از بازیکنان پولی تا مربیان پولکی،نمایش درام "اسپانسر بیار مربی شو"

به گزارش فرتاک ورزشی، با مرور کارنامه مربیان نا کار آمد در دو سه سال اخیر با پدیده ای روبرو میشویم که در چند نوبت به بررسی موشکافانه این موضوع خواهیم پرداخت.

بعد از واژه "بازیکن پولکی" شاهد خلق واژه ای دیگر به نام "مربی پولکی" در فوتبال ایران هستیم. این واژه یک دنیا حرف دارد،یک دنیا سوال دارد و یک دنیا زشتی در خود دارد.

در تفسیر این موضوع با بررسی پرونده هایی که در قسمت های بعدی این موضوع خواهیم داشت به سرنوشت مربیانی میپردازیم که بدون تخصص فنی لازم،به صرف داشتن اسپانسر هدایت یک تیم را بر عهده گرفته اند و نتایج حاصل از این انتخاب ها چیزی به جز انحلال یا سقوط تیم نبوده است.

حتی شاید شما یک طرفدار فوتبال با عشق مربیگری باشید که بتوانید برای یک تیم اسپانسر خوب پیدا کنید.آیا شما میتوانید با همین تخصص سرمربی یک تیم لیگی شوید؟جواب سوال بله می‌باشد.

با اوضاع اقتصادی این روزها،تیمداری بسیار سخت و هزینه بر شده است.به همین خاطر مدیران تیمها برای کاستن از مشکلات به دنبال مربیانی میروند که میتوانند اسپانسر برای تیم پیدا کنند.

اما به راستی پدیده "مربی پولکی"چه ضرباتی را بر پیکره فوتبال ایران وارد می‌کند؟

آیا اسپانسر گرایی جای تخصص گرایی را در حیطه مربیان گرفته است؟آیا افرادی با توانایی مالی باید جای مربیان متخصص فنی را بگیرند؟

این پدیده در سراسر فوتبال ایران در حال شیوع است و هیچ عزمی برای جلوگیری از آن وجود که ندارد هیچ؛بلکه مربیان اسپانسر دار میتوانند تیم را خودشان نیز انتخاب کنند و مدیران و اطرافیان فوتبال برای پیدا کردن این جور مربی ها از یکدیگر سبقت میگیرند.

به نظر شما انتخاب مربی پولکی به جای مربی فنی چه تاثیری در شرایط فعلی و آینده فوتبال ایران دارد؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rpbzz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وینگو برترین سرمربی/ آلومینیوم اراک، مس کرمان، گل گهر سیرجان و شاهین بوشهر هر کدام با دو نماینده