تاریخ انتشار: 1397/07/25 15:25
یادداشتی از علی مسعودی
کد خبر: 125966

اختصاصی/ اخراج پیش بینی شده پورغلامی/قانون بوسمن مشکل اصلی قوی سپید انزلی

فرهاد پورغلامی و ملوان بندر انزلی خیلی زود به پایان کار رسیدن و در نهایت در هفته هشتم حکم برکناری این مربی صادر گردید.
اختصاصی/ اخراج پیش بینی شده پورغلامی/قانون بوسمن مشکل اصلی قوی سپید انزلی

خیلی زودتر از این تصورش را می کردیم فرهاد پورغلامی از مربیگری ملوان برکنار شد تا همه پیش بینی ها درست از آب در آید!  پیش بینی که از همان جدایی عجیب؛ پژمان نوری کاپیتان ملوان بر سر زبان ها افتاد و هفته هشتم عملی شد.

شرایط قوی سپید در چند سال اخیر به گونه ای پیش رفته که هر مربی روی کار آمده، یک مشکل بزرگی داشته است. این مشکل از روزی استارت زده شده که عده ای از مخالفان پژمان نوری، مازیار زارع و سید جلال رافخایی تصمیم بر این گرفتند که سه بازیکن باسابقه به هر دلیلی در ملوان حضور نداشته باشند. حال اینکه فکر این مخالفان چه بوده، هنوز هم کسی نمی داند و خودشان هم تا الان حرف نزده اند که تکلیف روشن شود و انزلیچی ها نیز از این تصمیم بحث برانگیز قانع شوند.

وقتی یکی از بند های سرمربی گری در ملوان این بوده که بازیکنان بومی در تیم نباشند، مشکلات خاص خودش را دارد و چه بخواهی و چه نخواهی حاشیه درست خواهد کرد. این حواشی موقعی اوج می گیرد که تیم هم نتیجه نگیرد و بهانه دست هواداران دهد. خلاصه دو فصل پیش چنین تصمیمی گرفته شد که چند مربی این دستور تحمیلی را نپذیرفتند تا اینکه محمد مایلی کهن بیایید و خواسته مخالفان را بپذیرد و هدایت تیم را بر عهدی بگیرد. او لیگ را با کلی مشکلات و فشارهای هواداران به پایان رساند تا به همان یک فصل در انزلی بسنده کند.

فصل بعد نادر دست نشان روی کار آمد و او برای اینکه، کمی از حواشی را کاهش دهد و دل هواداران را هم به دست آورد، یکی از این بومی ها که محبوب تر از دیگران بود را به تیم بازگرداند. این یک نفر کسی نبود به جز پژمان نوری که به تیم برگشت تا شاید ملوان با کمک او و دست نشان سهمیه لیگ برتر را بگیرد ولی این انفاق رخ نداد و "نادر" هم دست خالی از تاج و تخت قوی سپید کنار رفت.

بعد از فعل و انفعالات، این فصل نوبت به فرهاد پورغلامی سرمربی بومی رسید تا پس از سالها دوری به تیم شهر خودش برگردد. او در ابتدا به شدت مخالف بازگشت بومی های پا به سن گذشته و به خط پایان رسیده بود که حتی مصاحبه کرد و علنی گفت، بازیکن  37 ساله ای مثل پژمان نوری به درد تیم نمی خورد و می خواهد جوانگرایی کند.

پورغلامی به رغم اینکه چنین حرفی را زده بود ولی مشخص نشد چرا نوری را به تیم بازگرداند و راه نادر دست نشان را رفت؟! البته شاید هم او می خواست با حفظ کاپیتان محبوب هواداران "جو" را به نفع خودش نگه دارد، شاید هم خواسته خریدار و اسپانسر جدید ملوان بوده که پژمان نوری هم باید در تیم می ماند و بازی می کرد. در هر حال ملوان و پورغلامی لیگ را با کلی مشکلات از جمله کسر 6 امتیاز استارت زدند. از شانس بد پورغلامی یک بازی که سه بر صفر به سود ملوان اعلام نیز اعلام شده بود، حریف از لیگ کنار گذاشته شد تا این سه امتیاز هم از دستش برود. ناگفته نماند او یک بازی حیثیتی در جام حذفی که دربی گیلان هم محسوب می شد را نیز به سپیدرود باخت تا کار برای ادامه فعالیتش سخت تر و سخت تر شود. در نهایت شکست آخر مقابل شهرداری ماهشهر انتهای جدولی همه چیز را برای برکناری پورغلامی فراهم کرد تا شبانه از کار برکنار شود. برکناری که از همان اول هم انتظارش را داشتیم و خیلی زود به وقوع پیوست.

حال اینکه در آینده نوری و دیگر بازیکنان بومی مثل زارع و رافخایی برگردند و کشتی به گل نشسته ملوان را نجات دهند، یا اینکه مربی دیگری بیاید و با مشکلات کنار بیاید باید منتظر ماند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rpbrm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عجیب ولی واقعی در مورد ملوان/ قوی سپید انزلی منتظر فرصت
اختصاصی/