تاریخ انتشار: 1397/07/04 13:29
کد خبر: 128816

آشوبی: شکل تیمی پرسپولیس دوست‌داشتنی است/ میل پیروزی در استقلال کمتر دیده می‌شود

فرزاد آشوبی، پیشکسوت تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: پرسپولیس در تمامی خطوط از رقیب خود هماهنگ‌تر و منسجم‌تر است و طبیعی است تیم شفر نیاز به زمان بیشتری برای بهتر شدن داشته باشد.
آشوبی: شکل تیمی پرسپولیس دوست‌داشتنی است/ میل پیروزی در استقلال کمتر دیده می‌شود

فرزاد آشوبی راجع دربی 88 و شرایط دو تیم در آستانه این بازی اظهار داشت: اگر بخواهیم در ابتدا وضعیت دو تیم را با هم مقایسه کنیم باید گفت یک تیم که پرسپولیس باشد از نظر شرایط روحی و روانی وضعیتی عالی دارد و با همه محدودیت‌هایی که از نظر بازیکن داشته، توانسته است با بازی‌های شجاعانه و غرورآفرین در لیگ و آسیا نتایج خیلی خوبی را کسب کند. در سوی مقابل استقلال از لحاظ بازیکن داشته‌های بیشتری نسبت به رقیب خود دارد، اما چون اکثر این نفرات تازه به استقلال آمده‌اند و این تیم بازیکنان خوب زیادی را هم از دست داده است باعث شده تیم شفر هنوز نسبت به شرایط ایده‌آل فصل گذشته خود فاصله داشته باشد. قطعاً تیمی با این تغییرات عمده نیاز به زمان بیشتری برای رسیدن به انسجامِ لازم دارد.

شانس برد پرسپولیس در دربی بیشتر است

وی با تمجید از تیم برانکو افزود: من بازی‌های زیادی را از دو تیم استقلال و پرسپولیس در فصل جاری دیده‌ام و باید بگویم شکل تیمی پرسپولیس دوست‌داشتنی است. از این جهت که میل پیروزی در بازیکنان این تیم فوق‌العاده بالاست و شاگردان برانکو انرژی فراوانی در زمین می‌گذارند تا برنده از میدان خارج شوند، مسئله‌ای که کمتر در استقلال دیده می‌شود و به همین خاطر در دربی شانس برد پرسپولیس را بیشتر می‌دانم.

بازیکنان باید قبل از هر چیز آرامش داشته باشند

فرزاد آشوبی که سابقه بازی با پیراهن هر دو تیم را در دربی دارد در مورد اینکه بازیکنان استقلال و پرسپولیس چطور باید فشار و استرس بازی را از خود دور نگه دارند، تصریح کرد: طبیعی است که دربی به خاطر هیجان بالایش و توجه رسانه‌ای که به آن می‌شود، بازی خاصی به حساب می‌آید، اما بازیکنی در این میدان سخت عملکرد خوبی خواهد داشت که بتواند آرامش درونی داشته باشد. زمانی که آرامش نباشد بازیکن در هر سطحی که باشد نمی‌تواند کیفیت خود را ارائه کند. از این‌رو به بازیکنان دو تیم توصیه می‌کنم قبل از هر چیز خونسردی خود را حفظ کنند.

احتیاط اصل اول فوتبال امروز دنیاست

کارشناس فوتبال ایران در ارتباط با احتیاطی که همیشه از سوی مربیان دو تیم در دربی در دستور کار قرار می‌گیرد و باعث اُفت کیفی آن می‌شود نیز خاطرنشان کرد: احتیاط در فوتبال امروز دنیا یک اصل است. در واقع تیمی موفق است که بتواند قبل از هر چیز اصولی دفاع کند. البته دفاع کردن هم طرق مختلف دارد و این بر می‌گردد به اینکه یک مربی چطور از تیمش بخواهد در زمین دفاع کند. از یک سوم دفاعی خودشان، از میانه زمین یا محوطه جریمه حریف که قاعدتاً گزینه سوم ریسک بالایی را می‌طلبد و آمادگی بازیکنان هم باید خیلی بالا باشد. در دربی هم قطعاً مربیان دو تیم براساس شناختی که از حریف‌شان دارند و براساس داشته‌های خود تصمیم می‌گیرند به چه شکل بازی کنند.

استقلال در همه خطوط ناهماهنگ‌تر است

آشوبی در ادامه در مقایسه بازیکنان سرخابی در خطوط مختلف تصریح کرد: به طور کلی پرسپولیس در خطوط دفاع، هافبک و حمله از نظر هماهنگی و انسجام تیمی برتری نسبی نسبت به رقیب خود دارد. نه از این جهت که مهره‌هایش بهترند، بلکه به واسطه چند فصل بازی در کنار یکدیگر از شناخت خیلی خوبی از بازی هم برخوردارند، در حالی که اکثر بازیکنان استقلال در این فصل بازی در کنار هم را تجربه کرده‌اند. در کنار این موضوع من اتحاد و یکدلی را در پرسپولیس بیشتر می‌دانم. این مسئله هم دلیل دارد. پرسپولیس چون در  یک سال اخیر اجازه جذب بازیکن نداشته است، بازیکنان این تیم برای کسب موفقیت در شرایط سخت متحد و یکدل‌تر شده‌اند و به نظرم در به وجود آمدن چنین شرایطی نقش برانکو بسیار پررنگ است.

این پرسپولیس توانایی قهرمانی آسیا را هم دارد

وی در پایان با تأکید بر اینکه پرسپولیس تبدیل به تیمی شده است که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد، گفت: به شخصه معتقدم استقلال با شفر هفته به هفته بهتر می‌شود و شاید در نیم‌فصل به همان تیم عالی پرسپولیس تبدیل شود، اما در مورد پرسپولیس باید اعتراف کنم این تیم بهترین دوران خود را سپری می‌کند، تیمی که به خاطر انسجام تاکتیکی و اتحاد تیمی توانایی انجام هر کاری را دارد. پیش‌بینی من این است که این پرسپولیس السد را از پیش‌رو خواهد برداشت و راهی فینال لیگ قهرمانان خواهد شد. حتی شانس قهرمانی را هم برای تیم برانکو قائلم، چون اعتقاد دارم تیمی که می‌تواند در عرض چند دقیقه سه گل به الدحیل پرستاره بزند، قطعاً از شخصیت بالایی برخودار بوده و هدف بزرگی هم در سر دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ppwvd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نامجومطلق: استقلال بهترین استراتژی را به کار گرفت/ رحمتی از تجربه‌اش استفاده کرد