تاریخ انتشار: 1397/06/30 22:49
حسین منادی:علی‌آقا برایم ریش گرو گذاشته باید جوابش را بدهم
کد خبر: 129442

از سختی‌های بیرانوند درس گرفتم تا شکست نخورم/ استقلالی هستم ولی آینده مشخص نیست

به من گفتند برای بازی کردن باید کانال بزنی فکر کردم تلویزیون را می‌گویند!
 از سختی‌های بیرانوند درس گرفتم تا شکست نخورم/ استقلالی هستم ولی آینده مشخص نیست

تنها یک لغزش از سوی حامد فلاح‌زاده کافی بود تا دروازه‌بان جوانی به نام محمدحسین اکبر منادی جای خود را در ترکیب اصلی سایپا پیدا کند. دروازه‌بانی که سختی‌های عجیبی را متحمل شده تا توانسته حقش را از فوتبال بگیرد.

با منادی که اصالتا لرستانی است، درخصوص مشکلاتش و رسیدن به ترکیب اصلی تیم گفت‌وگویی را انجام دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 

محمدحسین اکبر منادی درست است یا حسین مرادی؟!

خیلی خوب شد که این سوال را پرسیدید تا در این مورد توضیح بدهم و رسانه‌ها دچار اشتباه نشوند. اسم من همان محمدحسین اکبر منادی است که خودم دوست دارم حسین منادی صدایم کنند و همین اسم و فامیلی را بنویسند چون وقتی نامم طولانی باشد گفتن آن سخت می‌شود. حتی از سرپرست تیم هم خواستم که نامم را حسین منادی بنویسد تا خبرنگاران و گزارشگران راحت‌تر تلفظ کنند.

 

خیلی تلاش کردی تا بتوانی به ترکیب اصلی سایپا برسی. در این رابطه صحبت می‌کنی؟ اصلا از کجا فوتبالت را شروع کردی؟

من سال 93 در لیگ یک بازی می‌کردم و حدود هفت، هشت بازی برای گهر درود انجام دادم و از همین گهر توانستم جذب سایپا شوم. آن زمان آقای خوش‌نظر سرپرست سایپا بودند که تماس گرفتند بروم و با سایپا قرارداد ببندم. زمان آقای مجید جلالی در ادامه اقای حسین فرکی که نتوانستم به ترکیب اصلی برسم.

 

آن زمان هم اخباری در تیم حضور داشت و هم فلاح‌زاده که در ادامه گلر خارجی هم به تیم اضافه شد تا کار تو را سخت کند.

کاملا درست است ولی من از لیگ یک که جوان هم بودم به تیم ملی جوانان دعوت شدم و جالب اینجاست که بعدها خودم هم متوجه نشدم چرا خط خوردم!

 

چرا متوجه نشدی؟ مشکل خاصی وجود داشت؟

اتفاقاتی رخ داد که دوست ندارم آن را بازگو کنم. من یک جوان 17، 16 ساله شهرستانی (شهرستان درود) بودم که به تهران آمدم تا بری خودم فوتبالیست شوم. درست یادم هست که در همین سن و سال یکی آمد و گفت که اگر می‌خواهی بازی کنی باید کانال بزنی! من اصلا متوجه حرف او نشدم و اول فکر کردم منظورش از کانال تلویزیون است که باید کانال عوض کنم! بعدها متوجه شدم داستان چیز دیگری است و... در هر حال اتفاقاتی رخ داد که خیلی اذیت شدم. کم‌لطفی زیاد دیدم و با اینکه اذیت می‌شدم ولی تلاش می‌کردم تا به آنچه که دنبالش بودم برسم.

 

از مشکلاتی که بیرانوند پشت‌سر گذاشته بود درست نگرفتی؟ چون او هم لرستانی است و همشهری تو محسوب می‌شود؟

من مشکلات و سختی‌هایی که بیرانوند کشیده را نکشیدم ولی تا حدود زیادی اطلاع داشتم که او چقدر سختی کشیده است. ما در تهران فک و فامیل زیاد داشتیم که به همین دلیل مثل بیرانوند سختی نکشیدم اما بارها تحقیر شدم. باور کنید چند بار به گوش پدرم رسانده بودند که معتاد شدم و... به این دلیل پدرم زنگ زد و گفت: «برگرد بیا شهر خودمان و من یک مغازه سوپرمارکت برایت اجاره می‌کنم تا آنجا کار کنی. تو چند سال است که رفتی تهران ولی یک بازی هم نکردی. معلوم است در تهران چه کار می‌کنی؟!»

 

همه سختی‌ها را تحمل کردی تا بتوانیم به خواسته‌ات برسی؟

من هنوز هم به جایی نرسیدم و این سه بازی که انجام دادم را اصلا ترقی نمی‌دانم و هدفم چیز دیگری است. من تا به تیم ملی نرسم و تبدیل به سنگربان اول تیم نشوم راضی نخواهم شد. من با دو، سه تا بازی خودم را گلر اول نمی‌دانم و باید به آنچه که می‌خواهم برسم.

 

تو که کارتن‌خوابی نکردی؟!

من تا این مرحله نرسیدم و خدا را شکر شوهرخاله‌ام یک واحد خانه به من داده که در آن زندگی می‌کنم. البته سختی کشیدم و گاهی وقت‌ها با موتورسیکلت هم مسافرکشی می‌کردم. موتورسیکلتی که مال برادرم بود و از دورود به تهران آورده بودم. ناگفته نماند یک مدت هم بیراهه رفتم ولی خدا را شکر خیلی زود متوجه اشتباهم شدم و به راه درست برگشتم. الان هم تازه نامزد کردم و منتظرم باشگاه سایپا پول بدهد تا زودتر ازدواج کنم چون مشکل دارم.

 

چه مشکلی؟

ما لرها کمی؛ نمی‌شود گفت مغرور ولی تا حدودی یکسری چیزها را تحمل نمی‌کنیم یا دوست نداریم به هر چیزی تن بدهیم. خودمانی بگویم که «غد» هستیم. من دوست ندارم همیشه به خانه پدر همسرم بروم و راحت نیستم. دوست دارم هرچه زودتر به خانه خودم بروم و همین تنها مشکلم حل شود. امیدوارم باشگاه سایپا محبت کرده و این مشکل من را برطرف کند تا تشکیل خانواده بدهم چون دارم اذیت می‌شوم.

 

باید خوشحال باشی که علی دایی سرمربی سایپاست و به دروازه‌بان آماده میدان می‌دهد.

اتفاقا اول فصل از چند تیم پیشنهاد داشتم که وقتی با علی‌آقا صحبت کردم به من گفت برای من اسم مهم نیست و به هر کسی که آماده باشد میدان می‌دهم. الان علی‌آقا این کار را کرده و در سخت‌ترین بازی‌ها به من میدان داده که یک‌جورهایی می‌شود گفت ریش گرو گذاشته است. من باید جواب اعتماد علی‌آقا را بدهم و بهتر از این کار کنم.

photo_۲۰۱۸-۰۹-۲۱_۲۰-۳۵-۳۸

یک شانسی هم که آوردی، اخباری قهر کرده و هنوز وضعیتش مشخص نیست.

کاملا درست است و شاید آقای اخباری در تیم بود، به من بازی نمی‌رسید. البته خودم دوست نداشتم این اتفاق رخ دهد چون هرچه رقابت بیشتر شود تلاشم را بیشتر می‌کنم. گرچه الان هم آقای فتح‌ا...زاده در تیم حضور دارد که با اینکه مثل برادرم به من کمک می‌کند ولی فراموش نکنید دروازه‌بان شماره یک است و اگر غفلت کنم، دوباره فیکس خواهد شد. جا دارد از حامد تشکر کنم که در این چند سال مثل یک پدر به من کمک کرده و هوایم را داشته است.

 

طرفدار تیم خاصی هستی؟ بیرانوند استقلالی بود که رفت پرسپولیس. معمولا از بچگی هر کسی طرفدار یک تیم می‌شود که تو هم یکی از آنها هستی.

من الان تمام فکرم به سایپاست و دوست دارم در این تیم موفق شوم. من از بچگی طرفدار استقلال بودم که عکس روی سکو ورزشگاه را نیز دارم. حال قسمت چه شود، مشخص نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rpgkw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دایی: سعی می‌کنیم که روند پیروزی‌هایمان را حفظ کنیم

بازیکنی که قصد خروج از زمین را نداشت؛