تاریخ انتشار: 1397/06/17 21:14
کد خبر: 131138

یورو 15 هزار تومان؛ کی روش 36 میلیارد تومان!

صعود آزاد نرخ های ارزی در کشورمان به دلیل تحریم های صورت گرفته، شکست مطلق را برای فدراسیون فوتبال در تامین دستمزد های خود به بار آورده است، تا در قرارداد جدید کی روش نیز این ماجرا به شکلی عجیب لمس شود.
یورو 15 هزار تومان؛ کی روش 36 میلیارد تومان!

 تا پیش از آغاز جام جهانی 2018 روسیه کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورمان با یورو بسیار مقطوع تر و با دستمزدی 1.9 میلیون یورویی در جمع 10 مربی گران این تورنمنت بود تا دستمزدش با گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس برابری و از دستمزد سرمربی نایب قهرمان ها این رقابت ها برتری داشته باشد!

شرایط ارزی در کشور غیر قابل کنترل به نظر می رسد، نرخ یورو و دلار به شکلی غیر قابل باور روزانه در حال افزایش است و این ماجرا روندی را ترتیب داده است که عملا پرداخت دستمزد به کارمندان خارجی ورزشی را دیگر غیر معقول ساخته است! هرچند که پیش تر پرداخت دستمزد گرانبهای 1.9 میلیون یورویی به کی روش مورد انتقاد بسیاری از فعالان اقتصادی ورزش بود؛ چه برسد به امروز و اوضاع برهم ریخته ارزی که دستمزد سوپر استار پرتغالی را تا 6 الی 7  برابر با افزایش روبرو کرده است!

کی روش در شرایطی قرارداد خود را با تیم ملی ایران تا پایان جام ملت ها و احتمالا به مدت یک سال دیگر تمدید خواهد کرد که قراردادش به 2.400 هزار یورو در سال افزایش دستمزد داشته باشد! یعنی به تعبیری دیگر نیم میلیون یورو افزایش در پرداخت حقوق که عملا برای فدراسیون غیر ممکن به نظر می آید!

به گزارش رسمی فیفا در ارتباط با دستمزد مربیان حاضر در جام جهانی 2018 روسیه رجوع می کنیم! گزینه های همسطح و دست بر قضا با کیفیت تر و سرشناس تر از او را بررسی خواهیم کرد تا حداقل این آگاهی در ما به وجود بیاید که کی روش در این اوضاع بحرانی تنها گزینه پیش روی نیست!

- زلاتکو دالیچ سرمربی تیم ملی کرواسی (نایب قهرمانی در جام جهانی 2018) با دستمزد 546 هزار یورو، یعنی 4  برابر کمتر از دستمزد سالیانه کی روش در تیم ملی ایران!

- روبرتو مارتینز سرمربی تیم ملی بلژیک و دارنده عنوان سومی جام جهانی 2018 روسیه با دستمزد 925  هزار یورو در سال و رزومه ای بسیار قوی! او حتی نیمی از دستمزد کی روش را در بلژیک دریافت نخواهد کرد!

- خوان اوساریو سرمربی تیم ملی مکزیک که در دنیای فوتبال مدرن امروزی صاحب سبک است و جز 20 مربی برتر رده ملی جهان شناخته می شود با دستمزد 1 میلیون یورویی در مکزیک فعالیت دارد!

- خوزه پکرمن سرمربی تیم ملی کلمبیا که نام و آوازه اش در دنیای فوتبال چون برندی سرشناس به ثبت رسیده است در جمع کلمبیایی ها سالیانه 1.5 میلیون یورو دستمزد دریافت می کند، دقیقا نیمی از دستمزد کی روش در ایران!

-خورخه سامپائولی سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین با قراردادی 1.77 میلیون یورویی به جمع آلبی سلسته اضافه شد که در آن دوران نیز دستمزدی کمتر از کی روش پرتغالی دریافت می کرد!

- ریکاردو گارسیا پرو با آن سبک جذاب و دیدنی اش در جام جهانی 2018 روسیه تنها 1.1 میلیون یورو از فدراسیون فوتبال پرو دریافت می کرد!

- اسکار تابارس سرمربی بزرگ تیم ملی اروگوئه که سال هاست در این تیم فعالیت دارد و موفقیت های چشمگیری را هم داشته است، با دستمزدی 1.7 میلیون یورویی باز هم در شرایطی پایین تر از کی روش سرمربی تیم ملی ایران به لحاظ مالی قرار داشت.

- آکیرا نیشینو سرمربی تیم ملی ژاپن که توانست 11 سامورایی را در جام بیست و یکم روانه جام جهانی 2018  کند و دنیا را به تحسین از خود وا دارد تنها مبلغ 925 هزار یورو دستمزد از فدراسیون فوتبال ژاپن دریافت می کرد.

-یان اندرسون سرمربی تیم ملی سوئد که اتفاقا سبکی متشابه و صد البته موفق تر از کی روش را در تیم ملی این کشور به تثبیت رسانده و جز موفق ترین های جام جهانی محسوب می شد، تنها 448 هزار یورو در قراردادش به عنوان دستمزد به ثبت رسیده است!

با بررسی این گزینه های معرفی شده که تمامی آنها جز نامداران و بزرگان دنیای مربیگری جهان هستند، چه در ذهنتان خطور می کند؟ آیا به شکلی تک بعدی اتفاقات را تحلیل و بررسی نمی کنیم؟! آیا گزینه های دیگری نیز پیش رویمان وجود ندارد؟! آیا پرداخت 2.500 هزار یورو در این مقطع بحرانی به کارلوس کی روش برای جام ملت های آسیایی که پر از اما و اگر در موفقیت آن است منطقی می باشد؟


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nwbzr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسامی بازیکنان خط خورده از اردوی تیم ملی لو رفت!