تاریخ انتشار: 1397/05/24 09:10
کد خبر: 134436

پیش بازی دیدار حساس دو تیم رئال مادرید و اتلتیکومادرید

دو تیم رئال مادرید و اتلتیکومادرید، امشب در استونی، دیدار سوپرکاپ اروپا را برگزار خواهند کرد.
پیش بازی دیدار حساس دو تیم رئال مادرید و اتلتیکومادرید

رئال مادرید امشب اولین بازی رسمی خود بدون حضور رونالدو را تجربه خواهد کرد. همچنین خولن لوپتگی، سرمربی جدید رئال که جانشین زین الدین زیدان شده، در اولین بازی رسمی روی نیمکت رئال خواهد نشست. این در حالیست که رئال مادرید تنها یک بازی از 10 تقابل اخیرش با اتلتیکو در لالیگا را با پیروزی پشت سر گذاشته ولی در رقابت های اروپایی، آنها در سال‌های 2014، 2015، 2016 و 2017 موفق به شکست تیم سیمئونه شده اند.

 

سیمئونه که در جریان دیدار نیمه نهایی لیگ اروپا مقابل آرسنال اخراج شد و 4 جلسه از همراهی تیمش در کنار زمین محروم شد، امشب نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. او سومین جلسه از محرومیتش را سپری می‌کند.

 

اخبار تیم‌ها

وینیسیوس جونیور، خرید جدید رئال که تنها 18 سال دارد، احتمالا امروز اولین بازی رسمی اش را انجام خواهد داد ولی آلوارو اودریوسولا، مدافع رئال که او نیز در این تابستان به جمع سپیدپوشان اضافه شده، به علت مصدومیت این بازی را از دست خواهد داد. در آن سو، توماس لمار، رودری، نیکولا کالینیچ ، جلسون مارتینس و سانتیاگو آریاس که به تازگی به اتلتیکو پیوسته اند، برای این بازی آماده اند و به همراه تیم سفر کرده اند. آنتوان گریزمان و لوکاس هرناندس که در جام جهانی قهرمان شدند نیز امشب در فهرست اتلتیکو حضور دارند.

 

آمار بازی

برای اولین بار در 43 سال اخیر است که دیدار سوپرکاپ بین دو تیمی برگزار می‌شود که متعلق به یک شهر هستند.  در این 43 سال، قهرمان چمپیونزلیگ در 23 بازی از 42 بازی به پیروزی رسیده است. همچنین برای چهارمین بار در پنج سال اخیر است که هر دو طرف دیدار سوپرکاپ، اسپانیایی هستند. همچنین این دیدار، پانزدهمین قهرمانی یک تیم اسپانیایی در سوپرکاپ است و این در حالیست که ایتالیایی ها 9 قهرمانی و انگلیسی ها 7 قهرمانی کسب کرده اند.

 

رئال می‌تواند به اولین تیمی تبدیل شود که سه قهرمانی پیاپی در سوپرکاپ اروپا کسب کرده است. آنها در 6 بازی که در سوپرکاپ به میدان رفته اند، 4 قهرمانی کسب کرده اند.

 

اتلتیکو نیز در هر دو حضور پیشینش در دیدار سوپرکاپ به پیروزی رسیده است. آنها می‌توانند به اولین تیمی تبدیل شوند که سه پیروزی از سه حضورش در دیدار سوپرکاپ کسب کرده است. در حال حاضر آنها با اندرلخت، یوونتوس و والنسیا برابر هستند. دو تیم در رقابت هایی که یوفا برگزار می‌کند، 9 بار به مصاف هم رفته اند ولی اتلتیکو هیچگاه در فینال رئال را شکست نداده و موفق به حذف این تیم نشده است.

 

ترکیب احتمالی:

899


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ljaj6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اتلتیکو مادرید بدون سرمربی به دیدار رئال می رود!