تاریخ انتشار: 1397/05/23 10:47
کد خبر: 134570

در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می‌کنم!

مهاجم سابق پرسپولیس در دومین فصل حضورش در لیگ ایسلند به دنبال این است تا بتواند با درخشش بیشتر چشم تیم‌های مطرح را به خود متمرکز کند.
در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می‌کنم!

شهاب زاهدی، مهاجم جوان سابق پرسپولیس با حضور در تیم IBV ایسلند از رویاهای بزرگ خود صحبت می‌کند. از اینکه روزی بتواند با خیالی آسوده و به عنوان مهره تاثیرگذار تجربه حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس را برای خود متصور شود و پیش از آن نیز در تیم‌های مطرح‌تر اروپایی بازی کند.

 

چرا اسامی تیم‌های ایسلندی اینقدر سخت است. آخرین بازی شما مقابل تیم بالای جدولی با دو گل به سود شما خاتمه یافت.

 

بله. همانطور که گفتید اسم تیم واقعا سخت است و حتی خود اینجا هم مخفف آن را می گویند. اسم این تیم هم که این هفته مقابل آنها بازی داشتیم را "هفو" صدا می کنند. این تیم یکی از بهترین و قدیمی‌ترین تیمهای فوتبال ایسلند است که توانستیم آنها را شکست بدهیم. همانطور که گفتم هفو تیم بسیار خوبی است که از لحاظ امکانت مالی هم با ما خیلی متفاوت است. دفاع وسط آنها در لیگ چین و سوئد جزو بهترین ها بوده است. پارسال در نیم فصل دوم هم مقابل این تیم بازی کردم و با اینکه تیم‌مان شکست خورد اما من به آنها گل زدم. این بار اتفاقا فشاری که هفو بر روی تیم ما آورد بیش از دفعه قبل بود اما توانستیم خیلی خوب آنها را کنترل کنیم و از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم. حالا با این برد تیم هشتم جدول هستیم و با توجه به اینکه تیم پایین ما این هفته با صدرنشین جدول بازی دارد احتمالا در همین رده باقی می‌مانیم.

 

از وضعیتت در این فصل بگو. 4 گل زده‌ای و جزو بهترین‌های تیمت بوده‌ای.

 

تمرکزم را بر روی کار خودم گذاشته بودم. اسکلت اصلی تیم ما جدا شده بودند و نفرات جدیدی که به تیم آمدند نیاز به زمان داشتند. به همین دلیل ما فصل را خوب شروع نکردیم و من هم بعد از حضور در بازی اول، دو سه هفته روی نیمکت بودم و تا هفته دهم هم گل نزدم اما از آن زمان به بعد هم شرایط خودم و هم وضعیت تیم بهتر شد و در حدود 5 هفته اخیر موفق شدم 4 گل به ثمر برسانم و به وضعیت ایده‌آل قبلی برسم. ما خیلی مدعی بودیم اما مصدوم‌ها و نفراتی که از تیم رفتند شرایط را دشوار کرد. حالا اوضاع بهتر است و باید در شش هفته باقی مانده بهترین نتایج را کسب کنیم.

 

درباره آینده خودت بگو. دوست نداری به ایران برگردی؟ پیشنهادی از ایران یا کشورهای دیگر برای بازی نداشتی؟

 

فعلا که قصد بازگشت به ایران را ندارم و می خواهم در اروپا به فوتبالم ادامه بدهم تا به امید خدا به خواسته‌ها و اهدافی که برای خودم متصور شده‌ام برسم وگرنه چند پیشنهاد از ایران و کشورهای دیگر برای من بود که به آن پاسخ منفی دادم. ترجیح دادم در اینجا بمانم تا هم بیشتر بازی کنم و هم بیشتری تجربه کسب کنم. زمانی که واقعا وقتش رسید بهترین تصمیم را بگیریم. این لیگ واقعا دیده می‌شود و خروجی‌هایش به لیگ‌های معتبر است. سن من پایین نیست اما می‌خواهم تصمیمی بگیرم که پیشرفت داشته باشم و جوری نباشد که دوباره بخواهم برگردم و موفقیتی در ادامه به وجود نیاید. ان‌شالله اگر روزی خواستم برگردم حتما در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می‌کنم.

 

از اوضاع پرسپولیس خبر داری؟

 

من پیگیری اخبار هستم. خدا را شکر الان تیم هم خوب بازی می کند و هم نتیجه می‌گیرد و جای خالی نفراتی که رفتند حس نمی‌شود. امیدوارم بهترین نتایج رقم بخورد و بازهم قهرمان شوند. فکر می‌کنم با توجه به روند لیگ و همچنین نفراتی که قرار است در نیم فصل دوم اضافه شوند این اتفاق شدنی و بسیار محتمل است.

 

ایسلند هم مثل ایران در جام جهانی حضور داشت. البته ایسلند برای اولین بار به این رقابت‌ها قدم می گذاشت. می‌خواهیم بدانیم رفتار مردم ایسلند به حذف تیم‌شان به چه شکل بود و آیا آنها انتظار نداشتند که بعد از درخشش در یورو 2016، این بار در جام جهانی هم از گروه‌شان صعود کنند؟

 

قبل از اینکه جام جهانی شروع شود مردم می دانستند که ایسلند قرار نیست شگفتی‌ساز شود. بین جام جهانی و یورو تفاوت‌های بسیاری است. بعد از جام جهانی آنها خیلی ریلکس بودند و استقبال خوبی هم به عمل‌ آوردند اما مسلما برای دوره بعدی انتظارات مردم بیشتر خواهد شد. فوتبال برای لذت بردن است و کسی نمی‌خواهد کار را سخت کند.

 

زندگی در ایسلند چگونه است؟ زبان خیلی سختی دارند  و شرایط آب و هوایی هم با ایران متفاوت است. نظر خودت در این باره چیست؟

 

اینجا واقعا زبان سختی دارند اما برای زندگی به نظرم بهترین جایی است که ساخته شده. شرایط و امکانات همه چیز فوق‌العاده است و تنها ایراد اینجا هوای سردش است. درباره صحبت کردن هم اینجا همه انگلیسی صحبت می‌کنند و من هم به همین شکل با آنها انگلیسی حرف می‌زنم و مشکلی وجود ندارد.

 

یکی از معضلات بزرگ فوتبال ایران در این روزها بحث درگیری هواداران تیم‌های مختلف باهم و همچنین با بازیکنان است. می‌خواهم بدانم در فوتبال ایسلند هم چنین اعتراضات و درگیری‌هایی هست یا خیر؟

 

من خودم اتفاقا در همین دنیای مجازی دیده‌ام که اتفاقات خوبی در استادیوم‌های کشورمان رخ نمی‌دهد و مردم شعارهای قومیتی می‌دهند و باهم رفتار خوبی ندارند. ولی واقعا اینجا اصلا شرایط اینطور نیست. حتی من تا به حال ندیدم بازیکنی تشویق شود. تحت هر شرایطی تیم تشویق می‍‌شود. حتی اگر اسطوره آن باشگاه یا حتی کشور هم باشید به تنهایی تشویق نمی‌شوید و بازی و تیم باشگاهی نقش اول است. از طرفی با اینکه ابتدای فصل بد نتیجه گرفته بودیم اما هواداران همیشه حامی ما بودند و فقط می‌خواستند تا همچنان تلاش‌مان را بکنیم تا به روند خوب برگردیم و حتی یک بار هم بی‌احترامی نشنیدیم.

 

در لیگ ایسلند بازیکن مشهور و شناخته شده ای در حال حاضر بازی می کنند که بخواهی به آن اشاره کنی؟

 

در حال حاضر بازیکن خیلی مشهور به گوشم نخورده است. البته بازیکن داریم که از لیگ های خوب به اینجا آمده باشند. مثلا مهاجم کنار دست من در تیم هانوفر بازی کرده و مدتی هم برای شالکه بازی می‌کرد و عضو تیم ملی ایسلند هم بوده است. از او چیزهای زیادی یاد می‌گیرم. چندین سال قبل دیوید سیمن دروازه‌بان تیم ملی انگلستان در یورو 96 و جام جهانی 98 و 2002 سال های آخر فوتبال خود را در تیم ما گذراند.

 

تو هم در لیگ برتر ایران بازی کردی و هم لیگ ایسلند. سطح کدام یک از این دو لیگ بالاتر از دیگری است؟

 

به نظر من سطح لیگ اینجا با ایران قابل مقایسه نیست چرا که لیگ اینجا بسیار فیزیکی است. کمتر کار فردی در آن مشاهده می‌شود و همه متکی به بازی تاکتیکی هستند. اما در ایران فضا برای انجام بازی انفرادی بیشتر است اما اگر بخواهم به صورت کلی بگویم از حیث فنی سطح دو لیگ باهم برابر است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ypw9j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



زنان به کدام استادیوم ایران بیایند؟ استادیوم سنگ باران غدیر اهواز یا فحش گرا آزادی تهران