تاریخ انتشار: 1397/05/21 13:41
کد خبر: 134801

شماره 10 جدید استقلال بیشتر از گل زدن، موقعیت می‌سازد

روح الله‌باقری یکی از اولین خریدهای استقلال برای فصل جدید بود. ستاره‌ای که به‌دلیل محرومیت شانس رویارویی با استقلال در فینال جام‌حذفی را از دست داده بود، خیلی زود با آبی‌ها به‌توافق رسید و از خونه‌به‌خونه لیگ‌یکی به تیم شفر منتقل شد.
شماره 10 جدید استقلال بیشتر از گل زدن، موقعیت می‌سازد

 آن زمان قرار بود باقری ذخیره‌ای مطمئن برای مامه‌تیامی باشد که تعداد گل‌هایش از تعداد بازی‌هایش برای استقلال بیشتر بود اما روند نقل‌و‌انتقالاتی آبی‌ها باعث شد تا او فصل را به‌عنوان مهاجم فیکس تیم شفر شروع کند. البته این تمام ماجرا نبود چراکه سرمربی آلمانی آبی‌ها پیراهن شماره 10 تیمش را به باقری سپرد تا خیلی از استقلالی‌ها با دیدن ترکیب اصلی تیم‌شان در بازی اول شوکه شوند. حالا پس از گذشت 3‌هفته از لیگ برتر مشخص شده چرا شفر یکی از با ارزش‌ترین پیراهن‌های تیمش را به باقری سپرده و در 3‌بازی اول به او فیکس بازی داده است.
  موثر در موقعیت ساختن
بدون شک باقری به استقلال آمده تا برای آبی‌ها گل بزند. او سال گذشته 12‌گل لیگ یکی و 4‌گل حذفی برای خونه‌به‌خونه به ثمر رساند و نشان داد چارچوب را تا حد زیادی می‌شناسد. البته روند روح‌الله باقری در استقلال نشان می‌دهد او بیشتر از اینکه گلزن تمام عیاری باشد، می‌تواند موقعیت بسازد و در کارهای تیمی بازیکن موثری باشد. سبک بازی او تا حد زیادی به کاوه رضایی شباهت دارد، بازیکنی که در استقلال لیگ شانزدهم، مهاجم نوک استقلال بود اما بیشتر از اینکه گل بزند، گل ساخت و در نهایت با 9‌پاس‌گل، آقای پاس‌گل فوتبال ایران لقب گرفت. روح‌الله باقری در همین 3‌بازی اول، یک‌پاس‌گل به وریا غفوری در بازی با ذوب‌آهن داده و با پاس تماشایی‌اش مقابل تراکتورسازی کاری کرده تا بازیکن حریف به اشتباه دروازه خودی را باز کند. مهم‌تر اینکه او با یک‌توپ‌ربایی از شجاعی، پایه‌گذار گل سوم استقلال در مصاف با تراکتورسازی بوده است. به این فهرست باید پاس تماشایی این بازیکن به فرشید اسماعیلی در دقیقه پنجاه‌و‌هشتم بازی با پیکان را هم اضافه کرد، پاسی که اسماعیلی را تک‌به‌تک کرد اما درنهایت ضربه این بازیکن به تیر دروازه خورد.
  نیاز به گلزنی
روح‌الله باقری تا به اینجا بازیکن موثری برای استقلال بوده اما نه در امر گلزنی! باقری در دقیقه چهاردهم بازی با ذوب‌آهن، روی سانتر سهرابیان صاحب یک‌موقعیت عالی شده اما ضربه سرش با واکنش تماشایی رشید مظاهری راهی به داخل چارچوب پیدا نکرده است. او در دقیقه سی‌و‌نهم بازی با تراکتورسازی هم روی پاس وریا غفوری با فروزان تک‌به‌تک شد اما نتوانست توپ را از روی خط 6‌قدم به گل تبدیل کند. از دست دادن همین 2‌موقعیت نشان می‌دهد باقری به وظیفه اصلی‌اش عمل نکرده و باید در آینده فکری هم به حال تمام کنندگی‌اش کند. فراموش نکنیم کاوه رضایی در فصلی که 9‌گل در لیگ برتر ساخت، 7‌گل لیگ برتری هم برای تیم منصوریان زد و در آسیا هم 6‌گله شد. باقری اگر می‌خواهد در نقش کاوه ظاهر شود و در استقلال برای خودش جایگاهی پیدا کند، احتیاج به گلزنی دارد چراکه وظیفه اول یک‌مهاجم، گلزنی است. جدا از این با اضافه شدن الحاجی گرو، باقری فرصت چندانی برای برطرف کردن ضعف گلزنی‌اش ندارد چراکه در غیر این صورت باید جایگاه اصلی‌اش در ترکیب را به مهاجم مورد علاقه شفر دهد!
 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/369mq7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


واکنش مدیربرنامه‌های «مگویان» به خبر جدایی او از تیم استقلال