تاریخ انتشار: 1397/04/29 23:17
کد خبر: 137885

قلعه‌نویی؛ رکورد‌‌دار خرید و پیش خرید

یکی از عجیب‌ترین خریدهای فصل نقل‌وانتقالات، قرارداد سپاهان با بختیار رحمانی است.
 قلعه‌نویی؛ رکورد‌‌دار خرید و پیش خرید

 امیر قلعه‌نویی بعد از خریدهای پرتعدادی که در بدو ورود به سپاهان انجام داد و در حالی که هر 6سهمیه بزرگسال خود را پر کرده بود بختیار رحمانی را هم به‌خدمت گرفت. با توجه به اینکه سپاهانی‌ها در نیم‌فصل اول حق استفاده از این بازیکن را ندارند گفته شده او فصل را در نفت مسجدسلیمان آغاز می‌کند تا از نیم‌فصل دوم به سپاهان بپیوندد. به این ترتیب سپاهان در کنار پرسپولیس تنها تیم‌هایی هستند که از امروز برای نیم‌فصل دوم خودشان هم بازیکن خریده‌اند. این موضوع برای باشگاه پرسپولیس که از نقل‌وانتقالات محروم بوده اتفاق عجیبی نیست اما برای باشگاه سپاهان اتفاق عجیبی است که ریشه در عادت‌های قدیمی امیر قلعه‌نویی دارد.

  قلعه‌نویی؛ مردی برای تمام نیم‌فصل‌ها

قلعه‌نویی یکی از مربیانی است که به پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی هم به اندازه نقل‌وانتقالات تابستان جدی نگاه می‌کند. معمولا مربیان لیگ در ابتدای فصل تیم می‌بندند و در میانه فصل حداکثر با یکی دو خرید نقاط ضعف خود را پوشش می‌دهند. اما قلعه‌نویی به این رسم معتقد نیست و بارها دیده شده که تیم‌های تحت هدایتش را در نیم‌فصل کاملا دچار تغییر و تحول می‌کند. او در نیم‌فصل لیگ دوازدهم وقتی استقلال را برای قهرمانی در آن لیگ هدایت می‌کرد در نیم‌فصل عباس محمدرضایی، ایمان موسوی، فرزاد حاتمی، حسن اشجاری، ویسنته‌ آرزه، فرهاد مجیدی و حجت چهارمحالی را به خدمت گرفت. جالب اینکه استقلال با اتکا به همین خریدها قهرمان شد اما قلعه‌نویی در پایان فصل از این جمع پرتعداد فقط فرهاد مجیدی را در تیمش نگه داشت! او همین فصل گذشته در ذوب‌آهن هم 3بازیکن اصلی‌اش را در نیم‌فصل از دست داد و به‌ناچار چندین خرید انجام داد که یکی از آنها همین بختیار رحمانی بود. جالب اینکه اگر قلعه‌نویی را متخصص خرید کردن در نیم‌فصل بدانیم بختیار رحمانی هم متخصص خریده شدن در نیم‌فصل‌هاست! او در ابتدای لیگ شانزدهم به استقلال رفت اما در نیم‌فصل راهی فولاد شد. فصل بعد را در پیکان آغاز کرد و باز هم در نیم‌فصل باشگاه عوض کرد و به ذوب‌آهن رفت. حالا اگر لیگ هجدهم را هم در نفت مسجدسلیمان و سپاهان سپری کند صاحب این رکورد ویژه خواهد بود که طی 3فصل در 6باشگاه مختلف بازی کند.

  بخت یار کیست؟ سپاهان یا نفت؟

خرید جالبی که سپاهانی‌ها از ابتدای فصل برای نیم‌فصل دوم خود کنار گذاشته‌اند یکی دو نکته دیگر هم دارد. اولین سوالی که در این مورد به ذهن می‌رسد آن است که اگر بختیار رحمانی در دور رفت دچار مصدومیت شود تکلیف سپاهانی‌ها چیست؟ سوال دوم اینکه با توجه به شرایط نابسامان نفت مسجدسلیمان وضعیت مالی این نقل‌وانتقال به چه صورت بوده است؟ آیا نفتی‌ها پولی بابت این انتقال پرداخت می‌کنند یا بختیار قرار است یک نیم‌فصل به خرج سپاهان در مسجدسلیمان بازی کند؟ سوال سوم اینکه کادر فنی سپاهان از حالا در مورد شرایط فنی این تیم در نیم‌فصل چه می‌دانند که با قاطعیت برای آن روزها خرید کرده‌اند؟ آیا این احتمال دور از ذهنی است که سپاهان در نیم‌فصل اول در مناطقی از زمین به مشکل بربخورد و در نیم‌فصل خرید بازیکن در آن مناطق اولویت بیشتری نسبت به خرید بختیار داشته باشد؟ به هر صورت این انتقال انجام شده و بختیار هم عکس یادگاری‌اش را با پیراهن سپاهان گرفته است. باید دید این بازیکن که زمانی برای صعود تیم امید به المپیک گل می‌زد و بعدها با تیم کی‌روش به جام‌جهانی رفت، امسال در ترکیب پنجمین و ششمین تیم 3فصل اخیرش چه خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mjkj5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزارش تمرین نوبت صبح پرسپولیس؛ غیبت 3 پرسپولیسی