تاریخ انتشار: 1397/04/24 23:30
کد خبر: 138623

استقلال؛ بازنده جام جهانی 2018

مدتی قبل از شروع رقابت‌های جام‌جهانی روسیه، رقابت شدیدی بر سر تعداد ملی‌پوش بین استقلال و پرسپولیس وجود داشت. هواداران هر دو باشگاه نیز از این موضوع برای کری‌خوانی علیه هم استفاده می‌کردند.
استقلال؛ بازنده جام جهانی 2018

 برای مدت‌ها، حضور مهره‌های پرسپولیسی در تیم کی‌روش ملموس‌تر به‌نظر می‌رسید اما در آستانه جام‌جهانی، آبی‌ها گوی سبقت را از حریف ربودند و توانستند نماینده‌های بیشتری در روسیه داشته باشند. حتی بعد از خط خوردن سیدحسین حسینی و وریا غفوری، استقلال هنوز 4بازیکن در اردوی تیم‌ملی برای جام‌جهانی داشت. این در حالی بود که از پرسپولیس، تنها وحید امیری و علیرضا بیرانوند در تیم کی‌روش دیده می‎شدند. روزبه چشمی در اولین مسابقه با مراکش مدافع میانی ثابت تیم‌ملی شد و به‌جز دقایق ابتدایی، در سایر لحظات این مسابقه نمایش نسبتا خوبی داشت. روزبه به‌دلیل مصدومیت، ادامه جام‌جهانی را از دست داد اما ناگهان نوبت به درخشش مجید حسینی رسید و این بازیکن در قلب دفاع، حتی از چشمی نیز مطمئن‌تر و مستحکم‌تر ظاهر شد. بهترین و آماده‌ترین مهره استقلالی تیم‌ملی اما، امید ابراهیمی بود. فرمانده آبی‌ها در تیم‌ملی نیز به یک فرمانده تبدیل شد و در غیاب سعید عزت‌اللهی در مسابقه اول، مرد همه‌کاره خط هافبک تیم به شمار می‌رفت. تکل‌ها و توپ‌گیری‌های خاص ابراهیمی، در دو دیدار بعدی با اسپانیا و پرتغال نیز ادامه پیدا کردند. تصور می‌شد درخشش استقلالی‌ها در روسیه، یک فصل خوب را برای تیم شفر رقم بزند اما بر خلاف این موضوع، برگزاری جام‌جهانی در تابستان، لطمه بزرگی به روند رنسانس استقلال با وینفرد شفر وارد کرد. 

فضای استقلال در فصل بدنسازی، کاملا تحت‌تاثیر جام‌جهانی قرار گرفته است. آنها با یک طوفان سهمگین روبه‌رو شده‌اند و به سختی می‌توانند خودشان را از این وضعیت نجات بدهند. امید نورافکن که از فهرست نهایی کارلوس کی‌روش برای جام‌جهانی خط خورده بود، بلافاصله راهی لیگ بلژیک شد تا با حضور در فوتبال اروپا، شانس بیشتری برای بازی زیر نظر کارلوس کی‌روش به‌دست بیاورد. وریا غفوری و سیدحسین حسینی که از خط خورده‌های سرشناس‌تر مرد پرتغالی بودند، در استقلال خواهند ماند اما اوضاع درباره این بازیکن، هنوز پیچیده به نظر می‌رسد. با توجه به ماجراهای قبل از جام‌جهانی، وریا به هیچ قیمتی حاضر به بازی در پست غیرتخصصی نخواهد شد و تنها به‌عنوان مدافع راست بازی خواهد کرد. سیدحسین حسینی نیز علاقه‌ای به نیمکت‌نشینی ندارد و به خوبی می‌داند که حتی چند جلسه حضور روی نیمکت، شانس انتخاب به عنوان یکی از 23بازیکن تیم‌ملی را از او خواهد گرفت. مجید حسینی که تا چند هفته قبل هیچ گزینه‌ای به‌جز ادامه حضور در استقلال و تداوم بازی برای این تیم نداشت، حالا ناگهان با پیشنهاد جدی ترابوزان روبه‌رو شده و تصمیم‌اش را برای ترک باشگاه گرفته است. امید ابراهیمی نیز در شرایطی که هفته‌های زیادی از فصل گذشته را به‌علت مصدومیت از دست داده بود، به‌خاطر بازی‌های خوب‌اش در جام در تیررس باشگاه‌های قطری قرار گرفت و از تیم شفر جدا شد. حتی روزبه چشمی که فقط یک بازی در جام‌جهانی انجام داد، این روزها باشگاه را تحت‌فشار قرار داده و برای مدیران استقلال، دردسر درست کرده است. در این جو پرآشوب، بخشی از هواداران پژمان منتظری را واسطه جدایی ابراهیمی می‌دانند و روبه‌روی یکی از باتجربه‌ترین بازیکن‌های تیم‌شان قرار گرفته‌اند. درست قبل از برگزاری جام‌جهانی، همه چیز در اردوی استقلال ایده‌آل به‌نظر می‌رسید و قهرمان فصل گذشته جام‌حذفی، امید زیادی داشت تا سکوی اول لیگ‌برتر را تصاحب کند و در آسیا، نتایج درخشانی به‌دست بیاورد. جام‌جهانی2018 و ماجراهای بعد از آن اما، همه روزنه‌های امید را از استقلال گرفته است.

جام‌جهانی روسیه، بازنده‌های زیادی داشت و یکی از این بازنده‌ها، استقلال تهران بود. تیمی که ملی‌پوش‌ها را در اوج به تیم‌ملی تحویل داد و بازیکنانی را تحویل گرفت که هر کدام به سبک خودشان ساز جدایی را کوک کرده بودند. زمان کوتاه بین بازگشت تیم‌ملی از روسیه و شروع فصل جدید فوتبال باشگاهی ایران، فرصت ایجاد تغییرات بزرگ و پیدا کردن جانشین برای همه مهره‌های جداشده را تا حدودی از استقلال می‌گیرد. پرسپولیسی‌ها نیز همین حالا با خطر ترک باشگاه توسط بیرو و امیری روبه‌رو هستند اما حتی با وجود بسته بودن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی این تیم، پرسپولیس تا امروز عملکرد خوبی در فصل نقل‌و‌انتقالات داشته و می‌تواند خرید جانشین برای بیرانوند در نیم‌فصل، شاید همه نگرانی‌هایش را برطرف کند. مدیران باشگاه استقلال اما برای چنین وضعیتی آماده نبوده‌اند. همه باشگاه‌های بزرگ دنیای فوتبال، قبل از شروع جام‌جهانی از تمدید قرارداد با مهره‌های ملی‌پوش‌شان مطمئن می‌شوند تا در صورت درخشش این فوتبالیست‌ها، آن را با رقم خوبی در بازار به فروش برسانند. استقلالی‌ها اما امید ابراهیمی را به حال خودش رها کردند و شرایطی را به‌وجود آوردند که حتی بازیکن جوانی مثل مجید حسینی، بتواند به تنهایی برای خودش تصمیم بگیرد. تاوان چشم بستن روی سرنوشت تابستانی ملی‌پوش‌ها، آشفتگی امروز اردوی استقلال است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zmqan

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



اعلام زمان حضور سردار آزمون و 2 ملی پوش روسیه در اردوی آماده‌سازی روبین کازان