تاریخ انتشار: 1397/04/17 14:49
کد خبر: 139803

گزارش SPORTBILD از پدیده ایرانی‌الاصل بوندس‌لیگا

آلکس نوری در گفتگو با سردبیر اسپورت بیلد از آینده اش در مربیگری و پیشنهادهای پیش رویش صحبت کرد.
گزارش SPORTBILD از پدیده ایرانی‌الاصل بوندس‌لیگا

 مربی ایرانی‌الاصل بوندس‌لیگا یک فصل بعد از مطرح شدن نامش در کنار پدیده‌های جوان مربیگری در آلمان حالا در یک قدمی کوچ به فوتبال باشگاهی آمریکا و نشستن روی نیمکت رهبری باشگاهی مطرح و پرطرفدار در MLS قرار گرفته است. آلکساندر نوری سرمربی ۳۶ ساله سابق وردربرمن یک سال بعد از قطع همکاری با این باشگاه محبوب شمال آلمان مورد توجه مجله SPORTBILD قرار گرفت تا این رسانه معتبر آلمانی در گزارشی آخرین شرایط و تحولات اطراف پدیده ایرانی‌الاصل مربیان بوندس‌لیگا را مورد بررسی قرار دهد، جایی که سردبیر مجله بعد از مصاحبه و صرف ناهار با مربی جوان از احتمال بالای کوچ او به فوتبال باشگاهی آمریکا خبر داد.
مجله اسپورت بیلد در ابتدای گزارش خود آورده است: «حتی برکناری از هدایت برمن هم باعث ناامیدی مربی جوان و ایرانی‌الاصل نشد، چون آلکس نوری این بار فرصت بیشتری برای تکمیل دوره‌های مربیگری و شناخت از جدیدترین متد‌های هدایت بازیکنان فوتبال را پیدا کرد. نوری در کنار دو کلاس پیشرفته مربیگری زیر نظر DFB با حضور در کمپ‌های تمرینی چند باشگاه مطرح آلمانی، انگلیسی و اسپانیایی از تجربیات مربیان مطرحی همچون یوپ هاینکس، آنتونیو کونته و مارسلینهو بهره برد تا به دانش خود برای بازگشت دوباره به عرصه مربیگری بیفزاید».
اشاره مجله آلمانی به زمستان گذشته است، جایی که آلکس نوری نزدیک به یک ماه در تمرینات باشگاه‌های مطرح حاضر شد و در چند کنفرانس و سمینار فوتبالی در شهر‌های لندن، مونیخ و... حاضر شد که تمامی این برنامه‌ها با هماهنگی اتحادیه مربیان حرفه‌ای آلمان رقم خورد.
در بخش دیگری از گزارش اسپورت بیلد، آلکس نوری مصاحبه‌ای با سردبیر مجله داشت و از رؤیاهایش در ادامه عرصه مربیگری صحبت کرد. مربی ایرانی‌الاصل در این بخش پرده از پیشنهادات مختلف خود از قاره‌های مختلف از جمله آسیا، آمریکا و حتی اروپای شرقی پرده برداشت و گفت: «پیشنهادات زیادی به دستم رسید حتی از ایران، اما مذاکرات چندان جدی نشد. البته دو باشگاه چینی، دو باشگاه مطرح MLS و یکی، دو تیم از رومانی و لهستان صحبت‌هایی انجام دادند که در حال حاضر می‌توانم بگویم با یکی دو پیشنهاد به صورت جدی در حال پیشروی هستم».
همین صحبت کافی بود تا سردبیر اسپورت بیلد از نزدیک بودن این مربی جوان به نیمکت رهبری باشگاهی مطرح و پرطرفدار در MLS خبر بدهد، باشگاهی که گفته می‌شود لس‌آنجلس نام دارد که استیون بیت‌آشور بازیکن سابق تیم ملی ایران را نیز در اختیار دارد.
آلکس نوری، اما در این گزارش از سایر علایق خود به رشته‌های ورزشی هم صحبت کرد تا جایی که مجله آلمانی با انتشار تصویری از این چهره ایرانی‌الاصل که در حال بازی هندبال است، نوشت: «آلکس نوری مدعی است اگر به سمت فوتبال کشیده نمی‌شد قطعاً الان یکی از ستاره‌های سرشناس دنیای هندبال بود. وقتی او را در یکی از بازی‌های قهرمانی اروپا در حال تماشا میان تماشاگران دیدیم کاملاً به این واقعیت پی بردیم که آلکس علاقه‌ای حتی بیشتر از فوتبال به هندبال دارد به همین خاطر بعید نبود او را به جای فوتبال با رشته هندبال در دنیا می‌شناختند، چون یک هندبالیست فوق حرفه‌ای است». پیش از این خود نوری در گفت‌وگوی اختصاصی با مجله و تلویزیون اختصاصی باشگاه وردربرمن هم به این واقعیت اشاره کرده و در کنار هندبال از اسکی هم به عنوان دیگر رشته ورزشی محبوب خود نام برده بود و مدعی شده بود همواره ورزش را برای سلامتی و تناسب اندام در دستور کار قرار می‌دهد.
آلکساندر نوری با وجود دور بودن از ایران، اما همچنان علاقه خود به زادگاه پدری اش را بروز می‌دهد به خصوص در حاشیه برگزاری رقابت‌های جام جهانی و بازی‌های دشواری که ایران در گروه مرگ مقابل قدرت‌های بزرگ اروپا و آفریقا برگزار کرد. انتشار تصویری از آلکس با پیراهن تیم ملی ایران در کنار خانواده آن هم چند ساعت قبل از بازی با اسپانیا باعث شد تا نوری بیشتر از قبل مورد توجه رسانه‌های آلمانی قرار بگیرد. نوری پیرامون عملکرد تیم ملی در روسیه ۲۰۱۸ گفت: «خیلی دوست داشتم ایران به دور دوم جام جهانی صعود کند، چون نمایش این تیم برابر رقبایی همچون مراکش، اسپانیا و پرتغال سزاوار پاداش بزرگ‌تری، چون صعود به دور دوم رقابت‌ها بود، اما بدشانسی و کمی بی‌تجربگی این فرصت را از تیم شایسته ایران گرفت گرچه با این وجود به ایران و عملکردش در این تورنمنت بزرگ بالیدیم».


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/487q9l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


الکس نوری سرمربی ایرانی برمن  در استانه اخراج