تاریخ انتشار: 1397/04/05 11:44
کد خبر: 141761

چهره های کلیدی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018

دو ستاره تیم ملی ایران در مرکز زمین ستاره های زیادی را از مدار جام جهانی خارج کردند.
چهره های کلیدی تیم ملی ایران در جام جهانی 2018

 تیم ملی در جریان مسابقات جام جهانی چهره درخشان و کلیدی کم نداشت. از بیرانوند و پور علی گرفته تا طارمی و امیری و تقریبا اکثریت بازیکنان در فرمی به مراتب بهتر از آنچه می شناختیم در جام جهانی حاضر شدند و درخشیدند اما در این میان دو بازیکن چهره های کلیدی تیم ملی ایران در دیدارهایی که به پایان رسید بودند.

 

امید ابراهیمی که با وجود مصدومیت در پایان فصل در نهایت به لیست تیم ملی رسید در کنار عزت اللهی که غایب بازی اول تیم ملی بود دو بازیکنی بودند که در ترکیب تیم کی روش فراتر از آنچه انتظار می رفت ظاهر شدند.

 

 

ابراهیمی زیر نظر شفر درخشان تر از همیشه لیگ را به پایان رساند اما کمتر کسی انتظار داشت که در تمامی مسابقات از ابتدا به میدان برود و اینگونه درخشان ظاهر شود. هافبک دفاعی تیم ملی در نیمه اول دیدار با مراکش با قطع توپ و ساختن ضد حملات خطرناک درخشش خود را آغاز کرد. ابراهیمی در دیدار با اسپانیا نیز درخشان ظاهر شد و توانست برابر ستاره های این تیم مانند اینیستا و سیلوا موفق باشد. قاب های درخشان ابراهیمی اما برابر رونالدو رقم خورد و ستاره تیم ملی در دیدار با پرتغال نیز فوق العاده بود تا قطعا کاندیدای کسب عنوان بهترین بازیکن ایران در جام جهانی باشد.

 

سعید اما در دیدار اول غایب بود. دیدار دوم برابر اسپانیا انتظار می رفت که روز سختی برای عزت اللهی رقم بخورد اما پسر خوش استیل فوتبال ایران به اندازه ای درخشان ظاهر شد که به همراه ابراهیمی موفق شدند تمامی ستاره های خط میانی اسپانیا را از جریان بازی خارج کنند و اگر یک تصادف نبود، مطمئنا تیم ملی برابر اسپانیا نیز به امتیاز می رسید. جنگیدن با اینیستا و داوید سیلوا آزمونی بود که بسیاری از هافبک های مطرح دنیا در آن مردود شده بودند اما سعید در این آزمون سربلند بود.

 

 

عزت اللهی در دیدار برابر پرتغال نیز روز خوبی داشت و با توجه به حضور رونالدو پشت محوطه جریمه ایران توانست بارها این بازیکن را مغلوب کند و تقریبا بهترین بازیکن جهان با تلاش های او و ابراهیمی از جریان بازی خارج شده بود. فشار این دو بازیکن روی رونالدو به حدی بود که ستاره تیم ملی پرتغال در دقایق پایانی کنترل اعصاب خود را نیز از دست داده بود.

 

هماهنگی، قدرت بالای تخریب، از خود گذشتگی و دوندگی بالای این دو بازیکن در ترکیب تیم ملی، شاید پر رنگ ترین عامل نتایج درخشان ایران در روسیه 2018 بود. دو بازیکنی که حالا باید برای یک هدف آماده شوند؛ فتح امارات 2019!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mzxqb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برخورد بیرانوند و عزت اللهی روی موقعیت پرتغال + فیلم